konto usunięte
- 1
- 2
Małgorzata Urbańska Mama Aktywistka ;)
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
A czemu miałby się nie sprawdzić? Osobiście polecam szkolenia językowe i wszelkiego rodzaju wewnątrzfirmowe (od bhp do tzw umiejętności miękkich) właśnie na platformach e-learningowych. Ciekawa sprawa!konto usunięte
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
Ja o tym wiem i Pani wie, ale wielu wykładowców ma wielkie obawy przed eLearningiemJolanta K Żytkiewicz Bajarka, Bajarz
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
Tomasz K.:
Ja o tym wiem i Pani wie, ale wielu wykładowców ma wielkie obawy przed eLearningiem
Kiedyś też miałam obawy ale jak sobie uświadomiłam korzyści to przeszły mi obawy........
Jakie są korzyści z e:learningu?
Agnieszka
Sitarska-Piwko
certyfikowany trener
biznesu, metodyk
zdalnego
nauczania,...
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
a czy obawy w przypadku wykładowców nie wynikaja z tego że boją się oni o swoja pozycję jeżeli narzędzie jakim jest elearning okaże się skuteczniejsze od nich ... nie mówię tu o wszystkich wykładowcach :)Korzyść z elearningu - interaktywna baza wiedzy.
Jolanta K Żytkiewicz Bajarka, Bajarz
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
Agnieszka S.:
a czy obawy w przypadku wykładowców nie wynikaja z tego że boją się oni o swoja pozycję jeżeli narzędzie jakim jest elearning okaże się skuteczniejsze od nich ... nie mówię tu o wszystkich wykładowcach :)
Korzyść z elearningu - interaktywna baza wiedzy.
Mam nadzieję, że e:learning jest narzędziem w 100% skutecznym w zakresie tego w czym ma być skuteczny i na co go zaprogramowano. Może zostanie coś wynalezione ponad wykładowcę.....
W czym może uzupełniać, uzupełnia wykładowcę?[edited]Jolanta
Agnieszka
Sitarska-Piwko
certyfikowany trener
biznesu, metodyk
zdalnego
nauczania,...
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
napewno daje szanse nauiki we własnym tempie - ale to juz troche zużyta korzyść :)Pozwala na pozbawienie przedmiotu zabarwienia osobistego - tzn. nie lubie wykładowcy nie lubie przedmiotu.
Daje szanse na wielokrotne przeglądanie materiału - nie notujesz i nie przekręcasz wykładowcy.
Zadajesz pytania - nie czekasz na godziny konsultacji.
JAsne ze to wszytsko mozna zrobic tez w tradycyjnej metodzie ale jednak e learning na to pozwala jakos tak z definicji. :)
konto usunięte
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
No i jeszcze pozostaje kwestia aktualizacji materialow. W zasadzie w kazdej dziedzinie (tak mi sie przynajmniej wydaje) prowadzone sa badania, a elearning daje mozliwosc szybszej aktualizacji materialu,z racji znikomego kosztu w porownaniu np. z "tanimi" skryptami.---
http://www.e-trener.org
Jarosław Michał Dziurman Doradca klientów VIP
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
Warto też zwrócić uwagę na aspekt anonimowości. Czasami podczas wykładów jest tak, że temat jest mało zrozumiały.. problem niejasny. Ludzie z obawy na "odsłąnięcie" swojej niewiedzy, czy na reakcję wykładowcy i reszty słuchaczy, nie zadaja publicznie pytań. Ba, nie zadają wogóle pytań. Dzięki systemowi eLearningowemu, istanieje szansa na wyjaśnienie pewnych kwesti w sposób bardzo "bezpieczny" - własnie anonimowo.Przekonanie wykładowców do eLearningu jest problemem bardziej złożonym. Przykłady teoretycznie czy przekonywania słowne mogą nie być wystarczające. Może warto zrobić to małymi krokami? Tylko jaki zrobic pierwszy krok? Może pomóc w przeprowadzeni testu w formie eLearningowej i pokazaniu oszczędności w czasie? To tylko szybki pomysł, zapewne Tomku masz więcej doświadczenia na polu uczelnianym :)
pozdarawiam
Jarek
Adam
Michalski
sp. ds. multimediów,
MBC, netcoaching.pl
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
Witam,Podzielam opinię co do łatwości dostępu do materiałów, i ich aktualizację, ale proces nauki to nie tylko czytanie, ale wspomaganie przyswajania wiedzy.
Niestety internet nie zastąpi dobrze przygotowanego trenera/nauczyciela, który jest w stanie motywować ludzi do nauki i wysiłku. Póki co sztuczna inteligencja nie jest na tyle zaawansowana, aby odczytać cechy osobowe e-uczestnika.
Poza tym, mam takie wrażenie, że ogromna rzesza ludzi z reguły nie chce wiedzy , a raczej odpowiedzi na ich pytania, i zamiast sie trochę umysłowo wysilić, oczekuje gotowego rozwiązania.
cytat :Zadajesz pytania - nie czekasz na godziny konsultacji.
Czasem podczas czekania samemu rozwiązuje sie problem.Adam Michalski edytował(a) ten post dnia 20.04.07 o godzinie 12:47
konto usunięte
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
Tomasz K.:
Ja o tym wiem i Pani wie, ale wielu wykładowców ma wielkie obawy przed eLearningiem
Nie tylko wykładowcy mają obawy przed e-Learningiem i technologią informacyjną w edukacji, ale i nauczyciele. Przyczyn jest wiele, m.in. obawa przed kompromitacją przed studentami/uczniami, często mającymi większą praktykę i obeznanie z komputerem i nowinkami, druga przyczyna to sam lęk przed tym bądz co bądz w Polsce nowym środkiem w edukacji a jeszcze jedna to brak kompetencji z pracą z komputerem...Grzegorz Szot edytował(a) ten post dnia 24.04.07 o godzinie 19:33
Daniel
D.
Captain Morgan's
Party
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
a co powiedzieć o studentach? u swojej grupy zauważyłem wielką obawę związaną z wykorzystaniem możliwości platformy e-learningowej, na czacie co tydzień jest jedna osoba, forum martwe, a i praca z jednostkami lekcyjnymi idzie opornie.do tego dochodzi, niestety, nieumiejętność pracy samodzielnej, tzn. brak odpowiedzialności za swój proces nauczania. Po prostu ciągłe odkładanie wszystkiego na później, co sprawia, że powstają zaległości, które się nawarstwiają z każdym tygodniem.
Łukasz
Rypina
Konstruktor/Inżynier
CAE
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
Daniel K.:
a co powiedzieć o studentach? u swojej grupy zauważyłem wielką obawę związaną z wykorzystaniem możliwości platformy e-learningowej, na czacie co tydzień jest jedna osoba, forum martwe, a i praca z jednostkami lekcyjnymi idzie opornie.
do tego dochodzi, niestety, nieumiejętność pracy samodzielnej, tzn. brak odpowiedzialności za swój proces nauczania. Po prostu ciągłe odkładanie wszystkiego na później, co sprawia, że powstają zaległości, które się nawarstwiają z każdym tygodniem.
Tutaj przyznam panu rację związaną z samodzielnością pracy studentów. Sam kończe studia i mogę wypowiedzieć się w ten sposób, że proces kształcenia zdalnego pomaga troszke rozwinąć predyspozycje myślenia samodzielnego. Moim zdaniem odpowiednio przygotowany kurs e-lerningowy może rozwijać takie umiejętności. Kwestia dobrego projektu.
Sądze, że przyczyną braku samodzielności u studentów to za duże grupy laboratoryjne i ćwiczeniowe. Śledząc uczelnie zachodnie, gdzie miałem okazje poznać strukturę nauczania widzimy, że tam maksymalna grupa laboratiryjna to 5 - 6 osób u nas 16. Sprawa jasna ale niestety u nas sie oszczędza.
Pozdrawiam.
Anna G. 3 w 1
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
eLearning tak, ale nie zawsze i w każdym wymiarze :)Jako dodatkowa forma nauki określonych partii wiedzy i tylko przy założeniu systematycznej pracy samodzielnej oraz naprawdę dobrego przygotowania metodycznego i technicznego platformy.
Czyli nie zawsze i nie dla każdego..
Korzyści? Dość oczywiste. Metoda jest stosunkowo tania. Dostępna dla wszystkich nie mogących uczyć się tradycyjnymi metodami, wymagającymi fizycznej obecności w określonym miejscu i czasie. Ponadnarodowa i rasowa.
No, to teraz daję szansę na wypisanie pozostałych plusów (i minusów) kształcenia na odległość ;)
Sławomir
Bańkowski
PhD student,
Consultant,
Lecturer, Senior
Software Engineer
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
Czy chcemy czy nie, w przyszłości rynek eLearningu w Polsce znacząco się rozwinie. To jest zdecydowanie przyszłość, jednak w większości przypadków bardzo trudno jest oddzielić tradycyjne metody od nauczania tradycyjnego. Więc może "mix"?Może już niedługo na (niektórych) uczelniach będzie można zobaczyć:
przedmiot X, semestr Y: 30h wykładów, 15h ćwiczeń tablicowych, 15h zajęć laboratoryjnych, 30h zajęć eLearningowych
Bartłomiej
Polakowski
Kierownik Zespołu
E-learning
odpowiedzialny za
wdrażanie ...
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
Mix juz istnieje:) Nazywa sie Blended Learning lub Extended Blended Learning i jest polaczeniem: face 2 face learning, e-learning i project based learning. Podczas studiow w Niemczech mialem okazje to wyprobowac i jest to moim zdaniem swietna sprawa.
Monika
B.
Specjalista ds
e-learningu;
Programista
bazodanowych apli...
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
Witam wszystkich serdecznie,E-learning obecnie i w przyszłości - jak najbardziej!
Wszystko kwestia odpowiedniego planowania, tworzenia i wykorzystywania.
Przy obecnym tempie rozwoju technologii, specjaliści od e-learningu mają szerokie pole do popisu.
Nowoczesne urządzenia audiowizualne, umożliwiają realizację różnych form kształcenia na odległość w tym nie tylko tradycyjnych telekonferencji, ale również pozwalają realizować praktycznie wszystkie formy tradycyjnego wykładu. Dodatkowa zaleta to możliwość transmisji/generowania obrazów z doświadczeń dotąd niemal nie możliwych do zaobserwowania w 'środowisku naturalnym' (np. zachodzenie zjawisk naturalnych, realny obraz z pola operacyjnego).
Podczas nauki mogą być wykorzystywane różnego rodzaju programy komputerowe, ale również i zdalne sterowanie urządzeniami/aparaturą w celach szkoleniowych (co ma zastosowanie chociażby w Instytucie, gdzie pracuje).
Wśród najpopularniejszych korzyści płynących z zastosowania e-learningu, wymieniłabym:
- zapewnienie ciągłego dostępu do najświeższych materiałów edukacyjnych z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie;
- umożliwia indywidualizacje procesu zdobywania wiedzy;
- ułatwia naukę osobom pracującym, chorym czy niepełnosprawnym!;
- oszczędność czasu i pieniędzy zarówno ucznia (np. dojazdy) oraz nauczyciela (np. wynajem sal, wydruk materiałów, prowadzenie wykładów);
- umożliwia skuteczne zdobywanie wiedzy (wynika to z doświadczenia wielu placówek szkoleniowych).
Mówi się wiele, że e-learning nie może zastąpić w całości nauczania metodami tradycyjnymi, spotkań z nauczycielem. Jest w tym dużo racji, choćby dlatego, że ciężko jest prowadzić na odległość zajęcia warsztatowe, ćwiczenia z wielu dziedzin. Jednam myślę, że to tylko kwestia czasu ;)
Odnośnie jeszcze nauczania hybrydowego (taki chyba jest najabrdziej adekwatny termin w j. polskim z jakim się spotkałam) to ma on się całkiem nieźle, a nawet coraz lepiej również w Polsce. Sama już w latach 2004-2006 miałam okazje być w grupie, gdzie wybrane zajęcia były mieszanką nauczania tradycyjnego oraz e-learningowego.
Wiele jednostek również zaczyna pokładać swe zaufanie, nawet w organizowaniu sprawdzianów wiedzy na odległość, a to już jest o wiele większa sztuka (w przekonaniu prowadzących oraz przygotowaniu odpowiednich egzaminów) od wprowadzenia wspomagania zajęć metodami e-nauczania.Monika Bombol edytował(a) ten post dnia 28.07.08 o godzinie 11:35
konto usunięte
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
Monika Bombol:
Mówi się wiele, że e-learning nie może zastąpić w całości nauczania metodami tradycyjnymi, spotkań z nauczycielem. Jest w tym dużo racji, choćby dlatego, że ciężko jest prowadzić na odległość zajęcia warsztatowe, ćwiczenia z wielu dziedzin. Jednam myślę, że to tylko kwestia czasu ;)
Też myślę, że coraz bliżej do tego.
Nurtuje mnie pytanie, czy potrafimy zadowalajaco realizowac na platformie edukacyjnej nasze potrzeby społeczne towarzyszące edukacji?
konto usunięte
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
Ja bym się aż tak bardzo nie martwiła o potrzeby około edukacyjne poszczególnych e-uczących się; co prawda na piwo się nie wyskoczy po zajęciach, ale też e-learning nie izoluje osób tak jakby się to mogło wydawać;mam doświadczenia co do e-learningu z obu stron barykady, sama odbyłam kilka szkoleń w tym systemie i nawiązałam wiele cennych znajomości bez konieczności ich "konsumowania" chmielnego lub w innego formie;
obcenie też uczestniczę w pilotażowym działaniu uruchamiania takiej platformy i uczestniczę jako trener;
i nie odkryję tu ameryki ale forma blended jest konieczna zwłaszcza w szkoleniach miękkich, gdzie kontakt face - to - face z trenerem lub/ a może najważniejsze z innymi uczestnikami jest konieczny do utrwalenia i uświadomienia sobie zobytej wiedzy;
podsumowując jestem zwolenniczką tej formy uczenia się i nauczania;
poza tym drodzy wykładowcy, nauczyciele i trenerzy - zważcie jaka to wygoda nauczać z poziomu własnego pokoju siedząc przy komputerze w własnych kapciach, piżamach i nie tracąc czasu na przedzieranie się przez "śniegi, zaspy" i korki......
konto usunięte
Temat: eLearning-przyszłość, teraźniejszość czy archaizm?
Cieszy mnie niezmiernie, że jest coraz więcej zwolenników e-learningu, niestety walka ze zmianą podejścia profesorów habilitowanych do tej formy kształcenia jest bardzo ciężka i czasami już tracę wiarę- szczególnie że rozporządzenie dotyczące możliwości wykorzystania kształcenia zdalnego na uczelniach wyższych pozostawia wiele do życzenia.- 1
- 2
Podobne tematy
Następna dyskusja: