konto usunięte

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Temat: Buddyzm w ŁODZI

ja mam swoją łodz

konto usunięte

Temat: Buddyzm w ŁODZI

ŁÓDŹ, 5 maja (czwartek), 18:00

http://www.zbigniew-modrzejewski.webs.com/

Medytacje analityczne Lam-rim:
„Lampa na ścieżkę do oświecenia”

Medytacje będą prowadzone na podstawie komentarza Jego Świątobliwości XIV-tego Dalaj Lamy Tybetu oraz na podstawie komentarza Khunu Lamy Rinpocze Tenzina Gjalcena. Osoby zainteresowane uczestnictwem w medytacjach proszone są o wydrukowanie sobie własnej kopii tekstu „Lampa na ścieżkę do oświecenia” oraz o dokładne zapoznanie się z jego treścią.

organizator: Marcin Sadłowski, tel.: 0 512 826 004
http://www.goldenline.pl/marcin-sadlowski

prowadzący: mnich buddyjski Zbigniew Modrzejewski

WSTĘP WOLNY: http://www.zbigniew-modrzejewski.webs.com/

Czcigodny Lama Zopa Rinpocze:

„Najważniejsze, abyś trenował Twój umysł według nauk lam-rim. W swoich naukach lam-rim Pabongka Dechen Nyingpo wyjaśnia, że bardzo dobrze analitycznie medytować nad naukami lam-rim, jak Lampa na ścieżkę do oświecenia aczarji Atisi Dipamkary Śridźniany, a nawet nad taką prostą modlitwą, jak Fundament wszelkich doskonałości Lamy Dźe Tsongkhapy. Bezpośrednia medytacja analityczna oznacza, że odmawiamy tę modlitwę lam-rim w skupieniu, zwracając należytą uwagę na jej znaczenie; w ten sposób taka praktyka staje się bezpośrednią medytacją nad całą ścieżką do oświecenia. Ta medytacja jest dużo bardziej ważna niż recytowanie wielu milionów mantr lub nawet spotkanie Buddhy. To jest zrozumiałe. Dlaczego? Gdy odbywamy medytacyjne odosobnienie, dlaczego medytujemy według guru jogi, postrzegając guru, jako nieoddzielnego od tantrycznego bóstwa? Dlaczego medytujemy na tantryczne bóstwa i recytujemy tak wiele mantr? W tym celu, aby pomogło to nam ukończyć ścieżkę lam-rim. Bez urzeczywistnienia trzech zasadniczych aspektów ścieżki do oświecenia( szlachetne wyrzeczenie, bodhicitta, mądrość pustki ), nie będziemy w stanie ukończyć tantrycznej ścieżki. Możemy mieć jakieś doświadczenia do pewnego poziomu, ale nie będziemy w stanie ukończyć ścieżki. Na przykład bez urzeczywistnienia mądrości pustki, nie ma takiego sposobu, by osiągnąć poziom czystego światła, iluzorycznego ciała lub unifikację "nigdy-więcej-uczenia", co jest związane z całkowicie czystym świętym ciałem i świętym umysłem. Dodatkowo, bez co najmniej aspirującej bodhicitty nawet takie medytacje, jak wewnętrzny ogień [tummo] nie stają się przyczyną oświecenia. Bez obecnego urzeczywistnienia bodhicitty, nie ma takiego sposobu, by doświadczyć fazy spełniającej czystego światła i iluzorycznego ciała. Aby osiągnąć czyste światło, będące przyczyną dharmakaji oraz iluzoryczne ciało, przyczynę rupakaji, potrzebna jest nieskończona zasługa. Przyczyną tej nieskończonej zasługi wymaganej do urzeczywistnienia czystego światła i iluzorycznego ciała jest bodhicitta. Gdy odbywamy tantryczne odosobnienia, recytujemy każdą mantrę, aby umożliwić urzeczywistnienia praktyk lam-rim w naszym umyśle. Praktykujemy guru jogę, aby otrzymać błogosławieństwa umożliwiające urzeczywistnienia praktyk lam-rim w naszym umyśle. Wszystko robimy z tego powodu. Dopóki trzy zasadnicze aspekty ścieżki nie zostaną urzeczywistnione w naszym umyśle, nie ma takiego sposobu, by osiągnąć oświecenie, by ukończyć tantryczną ścieżkę. Nawet gdyby ktoś wyrecytował wiele milionów mantr a nawet zobaczył Buddhę, chyba, że trzy zasadnicze aspekty ścieżki zostaną urzeczywistnione, to nie ma takiego sposobu, by osiągnąć oświecenie. To, co mówi Pabongka Dechen Nyingpo, jest sensowne. Aby ukończyć tantryczną ścieżkę, należy koniecznie trenować umysł na podstawowej ścieżce, w trzech zasadniczych aspektach ścieżki, w praktykach lam-rim; nie ma takiego sposobu, by to ominąć. Nawet jednokrotna bezpośrednia medytacja analityczna lam-rim jest o wiele bardziej cenna niż inne praktyki, ponieważ zostawia śladowy odcisk całej ścieżki do oświecenia w kontinuum naszego umysłu, prędzej czy później umożliwiając urzeczywistnienie całej ścieżki. Właśnie to rzeczywiście przybliża nas do oświecenia. Jeżeli opuścimy medytacje lam-rim, to niezależnie od tego, ile odosobnień medytacyjnych lub innych praktyk odbywamy, nie zauważymy żadnych zmian w naszym umyśle. Nawet po wyrecytowaniu milionów mantr, kiedy nasze palce i różaniec będą całkowicie zużyte, nasz umysł wciąż będzie na tym samym poziomie. Dlaczego nic się nie dzieje? Dlaczego nie ma żadnej zmiany w umyśle? Dlaczego nie ma żadnych urzeczywistnień? Nasz umysł pozostaje na tym samym poziomie - a nawet pogarsza się! - ponieważ nie trenujemy go w praktykach lam-rim.”

http://www.zbigniew-modrzejewski.webs.com/

Następna dyskusja:

BUDDYZM a Bóg-stworzyciel




Wyślij zaproszenie do