Temat: Na ratunek, czyli jak sprzedawać mieszkania.
Maćku,
faktycznie deweloperzy, poza nielicznymi wyjątkami (np Dom Development), stosują mało ciekawe metody sprzedaży. Czasy się zmieniają, teraz nie wystarczy banner w piśmie/portalu, czy billboard na ulicy. Przede wszystkim deweloperzy powinni się przekonać, że ludzie podejmują decyzję na podstawie emocji - a potem dopiero szukają uzasadnień/finansów/etc.
Przykładem może być mój bliski kolega, który wychował się na Pradze i szukał uparcie nowego mieszkania TYLKO w tych okolicach, ewentualnie na Saskiej Kępie. Inne lokalizacje nie wchodziły w grę. Dopiero, kiedy po niemalże pół roku ktoś mu opowiedział o zaletach Mokotowa, nagle otworzyły mu się oczy i teraz urządza tam nowe mieszkanie :)
Oczywiście - jak mawiał Donald Trump - lokalizacja jest najważniejsza. Zadaniem dla specjalistów od marketingu powinno być przede wszystkim - przedstawienie nie tylko samej inwestycji w dobrym świetle, ale wszystkiego tego, co łączy się z mieszkaniem
w danym miejscu.
Zgadzam się z Waszymi propozycjami - ułatwiony kredyt i obniżki z pewnością pomogą wielu osobom, które mają problemy natury finansowej.
Kolejny dobry pomysł to, o czym zresztą mówił Marcin, to mieszkania pokazowe - działają przede wszystkim na emocje, a jak wiadomo, to właśnie emocje są głównym czynnikiem wpływającym na decyzje. Wygodna kanapa, odpowiednie kolory, gotowe rozwiązania - wszystko to pobudza wyobraźnie (czyt. pożądanie;) zwiedzającego.
Marcinie, myślę, że powinniśmy porozmawiać o ewentualnej współpracy, ponieważ cel mamy szczytny :) i wspólny - pomóc developerom uzyskać maksymalny zwrot z inwestycji.
Najważniejsze, że chyba nie konkurujemy ze sobą - my skupiamy się przede wszystkim na nowych mediach. Wybaczcie autoreklamę, ale wątek traktuje dokładnie o tym, czym się zajmuję.
Żeby nie zanudzać szczegółami oferty, bo nie o to chodzi w tym
wątku, zainteresowanych odsyłam tu:
http://mediovski.pl/deweloperzy/
Z filmu może wiele konkretów nie wynikać, ale przynajmniej jest tam parę przykładów :)
Ciekawy jestem Waszej opinii i tego jak Wy - deweloperzy i osoby zajmujące się marketingiem nieruchomości - przekonujecie Waszych
klientów do wybrania konkretnej inwestycji.
Michał Skurowski edytował(a) ten post dnia 05.12.08 o godzinie 17:30