Temat: Trzy kategorie dłużników. Z każdą postępuj inaczej

Nie traktuj każdego dłużnika tak samo, bo albo zrazisz do siebie ludzi, albo nie dostaniesz pieniędzy.

Windykacja bez windykacji. Jak bez stresu odzyskać pieniądze?
Zbyt wielu przedsiębiorców nie radzi sobie z kontrahentami, którzy nie płacą w terminie. Problemy te mogą narastać, bowiem zamrażanie gospodarki związane z pandemią wpędza w tarapaty finansowe wiele firm. Ważne jest, aby do dłużników mieć właściwie podejście, bo traktując wszystkich tak samo, krzywdę możemy zrobić sobie, zrażając biznesowych partnerów i w dodatku nie otrzymując przelewu.


Bardzo ważne jest, aby podzielić kontrahentów przynajmniej na trzy kategorie: roztargnionych (zapominalskich), niezbyt skorych do regulowania zobowiązań w terminie oraz na potencjalnych bankrutów.

Przypominaj i w porę przestań przypominać ...
Metody przypominania nie można jednak nadużywać ...
Upominaj się bez skrupułów ...

Jeśli mimo ostrzeżenia nasz dłużnik wciąż nie płaci, to podejmujemy decyzję, czy dodać go do bazy BIG czy jeszcze próbować z nim rozmawiać.

Windykuj, idź do sądu i wzywaj komornika ...
Personalizacja to nie tylko modne słowo ...

Postępując z każdym rodzajem dłużników inaczej, personalizując działania, w dużo większym stopniu zapewnimy sobie stały dopływ pieniędzy za wystawione faktury. Traktowanie wszystkich tak samo nie ma sensu – wysyłanie komornika do zapominalskiego, którego firma ma nadpłynność finansową, to zmarnowany czas, energia i pieniądze (droga sądowa jest długotrwała i kosztowna, jeśli korzystamy ze wsparcia prawników).

W odwrotnej sytuacji, cierpliwe czekanie aż bankrut nam zapłaci, skończy się porażką dla naszych finansów. Dlatego warto poświęcić trochę czasu, prześledzić zwyczaje płatnicze naszych kontrahentów, pogrupować ich przynajmniej na trzy wspomniane tu kategorie i listę taką aktualizować. Ważne, aby działać konsekwentnie. Z pewnością nam się to opłaci.

https://businessinsider.com.pl/firmy/dla-firm/trzy-kate...