Marlena Stilger

Marlena Stilger Sales Support
Manager

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

Witam przede wszystkim Starych Wyjadaczy...
no i do nich kieruję moje pytanie. Zamierzam kupić 50-tkę i mam problem z doborem obiektywów. Na pewno wezmę stałkę 50/1,8, ale chciałabym do tego jakiegoś zooma, np. 55-250/4-5,6 IS. ...a że się na jakości nie znam bo dopiero zaczynam pytam o radę. Dobrze by było, gdyby cena tego drugiego obiektywu zamknęła się w granicach 1,5 tys.
No i co WY na to?
POMOŻECIE?

P.S. do tej pory pstrykałam manualnymi ustawieniami Minolty Z3...Marlena Stilger edytował(a) ten post dnia 02.10.10 o godzinie 22:54

konto usunięte

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

Szkoda tego 50d na 50/1.8 :) zainwestuj w jaśniejszy - i nie chodzi tylko o światło. Różnica w jakości optycznej jest bardzo, bardzo duża. Poza tym jeśli chcesz stałkę to zostaw decyzję jaka to będzie do momentu kiedy będziesz wiedziała jaki jest ten drugi obietyw.
W Twojej propozycji nie widzę szerokiego kąta. Nie zależy Ci na nim ?
Marlena Stilger

Marlena Stilger Sales Support
Manager

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

myślę sobie tak...
Aparat od razu z wyższej półki - żeby potem już nie zmieniać tylko bawić się obiektywami.
Obiektyw na początek - z niższej półki, no bo posłuży głównie do nauki a w miarę upływu czasu będę zmieniać na lepsze jakościowo...
No i ogranicza mnie oczywiście budżet... Na początek ok. 4000 (jeżeli będzie to zasadne jestem w stanie go przekroczyć).
Co do szerokiego kąta, ...hmm no właśnie. Dlatego nie mogę się zdecydować, bo myślałam m.in. o 28-135mm ???
Do tej pory używałam Z3, która ma 35-420mm, a że nie mam doświadczenia wydawało mi się, że 50 jako stałka będzie ok. Co wobec tego proponujesz?
Grzegorz S.

Grzegorz S. PHP developer & IT
trainer

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

Marlena Stilger:
Aparat od razu z wyższej półki - żeby potem już nie zmieniać tylko bawić się obiektywami.


Robisz podstawowy i najgorszy błąd poczatkujących.
Kupuje się gorsze body a lepsze szkła.
Jakość zdjęcia będzie zależeć w znacznie większym stopniu od szkła.

Body starzeje się w tempie ekspresowym, szkła kupujesz "na całe życie"

Ja niedawno byłem w podobnej sytuacji. Kupiłem Canona 17-55 i 70-300.

Teraz już wiem że np. 70-300 to była bardzo kiepska decyzja - nie ściągam go z aparatu a jest to obiektyw KIEPSKI optycznie.

Musisz odpowiedzieć sobie co chcesz pstrykać i w to wejść głębiej.
Ja jak kupowałem nie wiedziałem, że będą to zwierzątka....

Z dobrych
pomyśl o:
Tele: chwalony przez wszystkich niezależnie od wersji: Canon 70-200
Szerokawy: Tani Tamron 17-50 (optycznie niezły)

Odpowiedz najpierw na pytanie co będziesz głownie pstrykać
Mnie krótkie jasne stałki nie bawią więc się nie wypowiadam

Z takich uniwersalnych Canon 18-200 ma idealny zakres ogniskowychGrzegorz Szczotka edytował(a) ten post dnia 03.10.10 o godzinie 11:28
Marlena Stilger

Marlena Stilger Sales Support
Manager

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

OK. Załóżmy, że decyduję się na Tamrona (to szkło ma faktycznie dobre opinie), a L-kę Canona odłożę na później jak zbiorę fundusze. :-) Na niej mi chyba najbardziej obecnie zależy (cel - fotografia dziecięca), no ale trochę sobie poczeka.
No więc co byś zasugerował w kwestii body, żebym nie popełniła tego strasznego błędu początkujących?
Grzegorz S.

Grzegorz S. PHP developer & IT
trainer

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

hmm, 50D jest idealne ;)
To przychodzi z czasem, że dostrzega się wady szkła a wady body nie są takie istotne.Grzegorz Szczotka edytował(a) ten post dnia 04.10.10 o godzinie 00:13

konto usunięte

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

Marlena Stilger:
myślę sobie tak...
Aparat od razu z wyższej półki - żeby potem już nie zmieniać tylko bawić się obiektywami.
Obiektyw na początek - z niższej półki, no bo posłuży głównie do nauki a w miarę upływu czasu będę zmieniać na lepsze jakościowo...
No i ogranicza mnie oczywiście budżet... Na początek ok. 4000 (jeżeli będzie to zasadne jestem w stanie go przekroczyć).
Co do szerokiego kąta, ...hmm no właśnie. Dlatego nie mogę się zdecydować, bo myślałam m.in. o 28-135mm ???
Do tej pory używałam Z3, która ma 35-420mm, a że nie mam doświadczenia wydawało mi się, że 50 jako stałka będzie ok. Co wobec tego proponujesz?


Zwróć uwagę na to, że kupując 28-135 dalej nie masz szerokiego kąta. Tamrona odradzam zawsze a w połączeniu z Canonen w szczególności. Oczywiście są modele uznawane za w miarę udane ale chodzi o zasadę. To sprzęt raczej zawodny.
Podsumowując - na start myślę że dobrym wyjściem byłby nie taki tani ale bardzo przyzwoity optycznie i uniwersalny Canon EF-S 15-85 mm f/3.5-5.6 IS USM ( koleżanka kupiła niedawno za 2070 PLN )

Polecany przez Kolegę 70-200, zapewne ze światłem F4.0 L to doskonały obiektyw jako uzupełnienie tego zestawu. Ale w przystępnej cenie jest tylko wersja bez IS. Pytanie czy tak duży obiektyw z taką ogniskową bez stabilizacji będzie dobrze leżał w Twoich kobiecych dłoniach i da Ci nie poruszone zdjęcia? osobiście wątpię. Szczególnie że nie jest to jasny obiektyw.
Zastanów się dobrze nad tematyką zdjęć. Popatrz w album jakie robiłaś ujęcia, jakich ogniskowych używałaś najwięcej. To powinno być cenną wskazówką przy wyborze sprzętu.

Ja osobiście mam 24-105 F4.0 L i 70-200 F4.0 IS i bardzo sobie chwalę. Przymierzam się jeszcze do bardzo szerokiej stałki ale jeszcze przyjdzie na to czas.
Paweł Wygoda

Paweł Wygoda Szukam pracy

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

Po pierwsze 50D nie jest aparatem z wyższej półki, a z tej średniej. Po drugie - miałem 28-135/4.5-5.6 IS USM i sprzedałem właśnie ze względu na doskwierający brak szerokiego kąta (mimo, że to bardzo dobre szkło)
Marlena Stilger

Marlena Stilger Sales Support
Manager

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

Paweł Wygoda:
Po pierwsze 50D nie jest aparatem z wyższej półki, a z tej średniej.

chodziło mi o amatorską wyższą półkę...
...
Ale nic. Zapadła decyzja co do szkła. 15-85/3,5-5,6. Znalazłam za 2,221,-.
Teraz będę wobec tego spędzać kolejne dłuuugie godziny, żeby w końcu zdecydować się na jakiś aparat... Tak, źeby zmieścić się w tych 4tys.
No i przy okazji zapytam, czy bezpieczne jest kupowanie aparatu używanego? Jeżeli tak, to na co należy zwrócić uwagę - co sprawdzić albo gdzie sprawdzić (mieszkam we Wrocku)?

konto usunięte

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

W związku z tym, że w obieg wchodzi powoli Eos 60d można się spodziewać ciekawych ofert na 50d.
Radzę szukać zestawów 50d + 15-85 w atrakcyjnej cenie. Canon zrobi wszystko by teraz pozbyć się jak największej ilości 50tek. Zresztą takie zestawy funkcjonowały w sprzedaży MM ale w cenie zbliżonej do 5200 PLN
Jestem pewien że w najbliższych tygodniach będzie taniej. A jak trafisz na jakies bezvacie to masz załatwioną sprawę.
No chyba że się spieszysz to wtedy zmienia postać rzeczy. Ale wg mnie jeśli jesteś zdecydowana na Canona to 50d jest dużo lepszym wyborem niż coś z rynku wtórnego.
Marlena Stilger

Marlena Stilger Sales Support
Manager

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

ekspresowa odpowiedź :-)))

Na czasie mi właśnie zależy - inaczej nie poświęcałabym KAŻDEJ wolnej chwili na ślęczenie przed kompem i szukanie, szukanie szukanie...
A taki sobie np. 500d nie? - znalazłam nowy za 2.000...

konto usunięte

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

Za 2700 kupisz już nowy 50d. Warto inwestować w półśrodki ?
Paweł Wygoda

Paweł Wygoda Szukam pracy

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

Hubert S.:
W związku z tym, że w obieg wchodzi powoli Eos 60d można się spodziewać ciekawych ofert na 50d.

Może tak być, ale niekoniecznie. Ostatecznie 60D jest jednak plasowany nieco poniżej półki, na której znajdował się 50D. Tak pomiędzy trzy- a dotychczasowymi dwucyfrowymi.
Marlena Stilger

Marlena Stilger Sales Support
Manager

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

500d jest osiągalny już za 2tys - różnica raptem 700zł, a czy różnica między 500 a 50 jest aż tak znacząca? Porównywałam parametry, ale czy osoba która pierwszy raz będzie pracować na lustrzance wyczułaby różnicę mając te dwa aparaty w ręku?

konto usunięte

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

Paweł Wygoda:
Hubert S.:
W związku z tym, że w obieg wchodzi powoli Eos 60d można się spodziewać ciekawych ofert na 50d.

Może tak być, ale niekoniecznie. Ostatecznie 60D jest jednak plasowany nieco poniżej półki, na której znajdował się 50D. Tak pomiędzy trzy- a dotychczasowymi dwucyfrowymi.


Deprecjacja cenowa modelu 50d jednoznacznie o tym świadczy ale to tylko moja opinia - niekoniecznie poparta polityką Canona :)

konto usunięte

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

Marlena Stilger:
500d jest osiągalny już za 2tys - różnica raptem 700zł, a czy różnica między 500 a 50 jest aż tak znacząca? Porównywałam parametry, ale czy osoba która pierwszy raz będzie pracować na lustrzance wyczułaby różnicę mając te dwa aparaty w ręku?

50d to bardzo solidna konstrukcja i w mojej ocenie nieporównywalna z trzycyfrowymi modelami. Większa różnica jest między 50 a 500d niż między 50d a 7d. Ale to są także subiektywne odczucia.
Paweł Wygoda

Paweł Wygoda Szukam pracy

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

Hubert S.:
Marlena Stilger:
500d jest osiągalny już za 2tys - różnica raptem 700zł, a czy różnica między 500 a 50 jest aż tak znacząca? Porównywałam parametry, ale czy osoba która pierwszy raz będzie pracować na lustrzance wyczułaby różnicę mając te dwa aparaty w ręku?

50d to bardzo solidna konstrukcja i w mojej ocenie nieporównywalna z trzycyfrowymi modelami. Większa różnica jest między 50 a 500d niż między 50d a 7d. Ale to są także subiektywne odczucia.

Hubert, no ale to już przesada. Między 50D, a 7D jest przepaść. Przede wszystkim 7D to zupełnie inny, nieporównywalny autofokus. A jeśli chodzi Marleno o Twoje pytanie, to tak, różnica między 500 a 50 również jest duża. Po pierwsze 50 jest większa i ma magnezowy korpus, dzięki czemu jest solidniejsza. Ja wcześniej używałem 400D, która wymiary ma podobne do 500 i powiem, że nie wyobrażam sobie używać jej bez gripa, który zdecydowanie poprawia komfort.
Druga sprawa - 50 pozwala na fotografowanie w "małych rawach", które nie wykorzystują całej rozdzielczości matrycy, dzięki czemu zmniejszają się szumy i poprawia ostrość (do tak wielkiej rozdzielczości - 15mpix potrzeba naprawdę bardzo dobrych obiektywów, które pozwolą wykorzystać możliwości matrycy).
Kolejna rzecz - w 500 płacimy też za możliwość nagrywania filmów - dla mnie kompletnie nieprzydatna rzecz w aparacie.
Dalej - autofokus: 50 ma wszystkie 9 punktów krzyżowych, a 500 tylko środkowy, co zmniejsza skuteczność AF w skrajnych punktach. 50 ma dodatkowo przydatną rzecz jaką jest mikroregulacja AF pod konkretne szkło, co pozwala uniknąć problemów z back albo front focusem.
50 pozwala też ustawiać balans bieli według stopni skali Kelvina, 500 tego nie ma.
I jeszcze jedna rzecz warta uwagi - 500 nie posiada górnego wyświetlacza parametrów, który znacznie ułatwia pracę.

konto usunięte

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

Paweł Wygoda:
Hubert S.:
Marlena Stilger:
500d jest osiągalny już za 2tys - różnica raptem 700zł, a czy różnica między 500 a 50 jest aż tak znacząca? Porównywałam parametry, ale czy osoba która pierwszy raz będzie pracować na lustrzance wyczułaby różnicę mając te dwa aparaty w ręku?

50d to bardzo solidna konstrukcja i w mojej ocenie nieporównywalna z trzycyfrowymi modelami. Większa różnica jest między 50 a 500d niż między 50d a 7d. Ale to są także subiektywne odczucia.

Hubert, no ale to już przesada. Między 50D, a 7D jest przepaść. Przede wszystkim 7D to zupełnie inny, nieporównywalny autofokus. A jeśli chodzi Marleno o Twoje pytanie, to tak, różnica między 500 a 50 również jest duża. Po pierwsze 50 jest większa i ma magnezowy korpus, dzięki czemu jest solidniejsza. Ja wcześniej używałem 400D, która wymiary ma podobne do 500 i powiem, że nie wyobrażam sobie używać jej bez gripa, który zdecydowanie poprawia komfort.
Druga sprawa - 50 pozwala na fotografowanie w "małych rawach", które nie wykorzystują całej rozdzielczości matrycy, dzięki czemu zmniejszają się szumy i poprawia ostrość (do tak wielkiej rozdzielczości - 15mpix potrzeba naprawdę bardzo dobrych obiektywów, które pozwolą wykorzystać możliwości matrycy).
Kolejna rzecz - w 500 płacimy też za możliwość nagrywania filmów - dla mnie kompletnie nieprzydatna rzecz w aparacie.
Dalej - autofokus: 50 ma wszystkie 9 punktów krzyżowych, a 500 tylko środkowy, co zmniejsza skuteczność AF w skrajnych punktach. 50 ma dodatkowo przydatną rzecz jaką jest mikroregulacja AF pod konkretne szkło, co pozwala uniknąć problemów z back albo front focusem.
50 pozwala też ustawiać balans bieli według stopni skali Kelvina, 500 tego nie ma.
I jeszcze jedna rzecz warta uwagi - 500 nie posiada górnego wyświetlacza parametrów, który znacznie ułatwia pracę.


Ja skupiłem się na konstrukcji - solidności, komforcie użytkowania. Twoje argumenty oczywiście są prawdziwe Paweł ale i tak uważam że przepaść między 7 a 50 jest mniejsza niż między 50 a 500.
Marlena Stilger

Marlena Stilger Sales Support
Manager

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

wybór dokonany
50d + 15-85
teraz czekam na jakąś okazję cenową
ale chyba nie wytrzymam i kupię wcześniej po stałej cenie w FOTOJ...
Paweł Wygoda

Paweł Wygoda Szukam pracy

Temat: Z jakimi obiektywami zacząć?

Marlena Stilger:
wybór dokonany
50d + 15-85
teraz czekam na jakąś okazję cenową
ale chyba nie wytrzymam i kupię wcześniej po stałej cenie w FOTOJ...

jak będziesz tam kupowac, to zwróć uwagę jak bardzo usilnie będą próbować Ci wcisnąć Sony :)

Następna dyskusja:

Jakimi obiektywami fotograf...




Wyślij zaproszenie do