Marcin Nowak Handel B2B
Temat: Chiny bronią swego wizerunku jako eksportera
Chiny bronią swego wizerunku jako eksporteraChińska telewizja rozpoczęła tygodniową kampanię, mającą prowadzić do poprawy wizerunku Chin jako eksportera dobrych jakościowo produktów.
Wizerunek ten został w ostatnim czasie znacznie nadszarpnięty w związku z płynącymi z różnych stron świata oskarżeniami, dotyczącymi złej jakości, a często nawet szkodliwości dla zdrowia artykułów, eksportowanych przez Chiny, jak tekstylia, zabawki, owoce morza, karma dla zwierząt itp.
Pierwszy z planowanych programów telewizji chińskiej został nadany w niedzielę przez kanał ekonomiczny centralnej telewizji chińskiej. Wystąpił w nim dyrektor rządowego Biura ds. Nadzoru Jakości, Inspekcji i Kwarantanny Li Changjiang. Zapewnił on, że kierowany przez niego urząd czyni wszystko, by produkowane w Chinach artykuły odpowiadały normom - działania te nasilono po wycofaniu w ostatnim czasie z zagranicznych rynków milionów produkowanych w Chinach zabawek firmy Mattel. Li podkreślił jednak, że słowa krytyki, dotyczące jakości chińskiego eksportu "demonizują chińskie artykuły" i stanowią "nową oznakę protekcjonizmu w handlu". - Jakkolwiek wycofania z rynku były konieczne - przyznał - nieuczciwe jest wyrokowanie, iż wszystkie artykuły produkowane w Chinach są złej jakości.
- Jestem tu, by powiedzieć wam: miejcie zaufanie do artykułów "made in China" - oświadczył przedstawiciel chińskiego urzędu.
źródło: http://wiadomosci.onet.pl/1591666,12,1,1,,item.html