Marcin Nowak

Marcin Nowak Handel B2B

Temat: Chiny bronią swego wizerunku jako eksportera

Chiny bronią swego wizerunku jako eksportera

Chińska telewizja rozpoczęła tygodniową kampanię, mającą prowadzić do poprawy wizerunku Chin jako eksportera dobrych jakościowo produktów.
Wizerunek ten został w ostatnim czasie znacznie nadszarpnięty w związku z płynącymi z różnych stron świata oskarżeniami, dotyczącymi złej jakości, a często nawet szkodliwości dla zdrowia artykułów, eksportowanych przez Chiny, jak tekstylia, zabawki, owoce morza, karma dla zwierząt itp.

Pierwszy z planowanych programów telewizji chińskiej został nadany w niedzielę przez kanał ekonomiczny centralnej telewizji chińskiej. Wystąpił w nim dyrektor rządowego Biura ds. Nadzoru Jakości, Inspekcji i Kwarantanny Li Changjiang. Zapewnił on, że kierowany przez niego urząd czyni wszystko, by produkowane w Chinach artykuły odpowiadały normom - działania te nasilono po wycofaniu w ostatnim czasie z zagranicznych rynków milionów produkowanych w Chinach zabawek firmy Mattel. Li podkreślił jednak, że słowa krytyki, dotyczące jakości chińskiego eksportu "demonizują chińskie artykuły" i stanowią "nową oznakę protekcjonizmu w handlu". - Jakkolwiek wycofania z rynku były konieczne - przyznał - nieuczciwe jest wyrokowanie, iż wszystkie artykuły produkowane w Chinach są złej jakości.

- Jestem tu, by powiedzieć wam: miejcie zaufanie do artykułów "made in China" - oświadczył przedstawiciel chińskiego urzędu.

źródło: http://wiadomosci.onet.pl/1591666,12,1,1,,item.html