Temat: Specjalista a st. inspektor ds BHP - różnice w...
Zgodnie z tym co pisał Andam Koźbial, możesz wszystko nie majac praktycznie uprawnień.
Co do firmy szkoleniowej to trafnie wypowiedział się Piotrek. Działalność możesz założyć a kto bedzie szkolił to już inna sprawa.
Nie wiem dokładnie gdzie (chyba ustawa o oświacie) jest napisane na temat prowadzenia jednostki szkoleniowej, ze aby coś takiego prowadzić to trzeba spełnić kilka wymogów. O te szkolenia z bhp to już od dawna idzie batalia bo jak może każdy to praktycznie za te 5 zł zrobi.
Najlepszym rozwiazaniem jest być specjalistą i założyć działalność a operajac sie na rozporządzeniu o służbie będziesz mógł i szkolić i nikt się absolutnie nie przyczepi (nie musisz mieć uprawnien pedagogicznych do szkolenia dorosłych - to co masz to jest koniecznością gdybyś chciał uczyć w szkole - dzieciaki), że musisz spełniać jakieś wymogi jako ośrodek szkoleń.
A co z tymi obowiązkami przy swoim etacie - to one ci nic nie dają. Musisz mieć wpisane umowa o prace - to nie musi być cały etat może być 1/8, 1/16 byle był ten typ umowy. To np. sprawdza PIP.
Obecnie gro pracodawców zatrudnia specjalistę ale tak naprawdę my jesteśmy albo w randze st. inspektora albo głównego specjalisty zależy od stażu ale często tego nie zmieniamy. Jednak jak PIP sie przypnie to poprosi o udokumentowanie stazu i powie - ok w pana strukturze to jest to specjalista a zgodnie z przepisami to zaledwie st. inspektor.
PIP nie lata specjalnie za bhpowcami i nie sprawdza ich uprawnień to wychodzi najcześciej w momencie kiedy jest jakiś cieżki czy śmiertelny wypadek. PIP wkracza i sprawdza wszystko i na wszystkie strony i wtedy o to też może zapytać. Drugi przypadek to np: jak założysz firmę zrobisz szkolenie dla innej firmy i wtedy ktoś akurat bedzie chciał sparawdzić np: zleceniodawca (bo konkurencja podkablowała) - firma sie dowie ze przedstawiłeś nie wszystko zgodnie z prawdą to może iść do sądu (bo de facto szkolenia sa nie ważne). Ale to jest normalna procedura dla każdego rodzaju działalności (zawsze mozemy być niezadowoleni z produktu, czy usługi).