konto usunięte

Temat: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Witam,

Dostałam złoty (bardzo delikatny) pierścionek w prezencie zakupiony w firmie W. KRUK, wyceniony na 500zł.
Po niespełna tygodniu bardzo uciążliwego (zahaczał o wszystko, odkształcał się przy kontakcie nawet z materiałem itp.) noszenia jedno z trzech malutkich "odnóży" (na których usadowiono 3maleńkie brylanty) złamało się.

Złożyłam reklamację z prośbą o adnotację, że proszę o wymianę pierścionka na inny o takiej wartości lub ewentualnie o zespojenie ze sobą trzech "odnóży", celem uniknięcia deformacji. Usłyszałam w odpowiedzi, że rzeczoznawca zdecyduje i faktycznie zdecydował,- oczywiście na nie i w jednym i drugim przypadku. Pierścionek został mi zwrócony po ok. 3tyg od daty zgłoszenia reklamacji. Został "zespojony" -mówiąc najdelikatniej- w bardzo mało profesjonalny sposób.

Nie jestem w stanie nadal go nosić, bo może złamać się naprawdę o cokolwiek,-już się "nagiął" tak jak przed pierwszym złamaniem.

Po tym wstępie chciałabym się dowiedzieć od osób, które mają na ten temat wiedzę - czy powinnam zwrócić się do UOKiK i w korespondencji użyć określenia "niezgodność towaru z umową"?
Myślałam o piśmie do W.KRUK, ale zdaje sobie sprawę co odpiszą.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

konto usunięte

Temat: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Na stronie http://www.uokik.gov.pl/ jest infolinia, oraz adresy miejskich rzeczników konsumenta. Oni powiedzą co można w takiej sytuacji zrobić.

Temat: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Edyta W.:
Witam,

Dostałam złoty (bardzo delikatny) pierścionek w prezencie zakupiony w firmie W. KRUK, wyceniony na 500zł.
Po niespełna tygodniu bardzo uciążliwego (zahaczał o wszystko, odkształcał się przy kontakcie nawet z materiałem itp.) noszenia jedno z trzech malutkich "odnóży" (na których usadowiono 3maleńkie brylanty) złamało się.

Złożyłam reklamację z prośbą o adnotację, że proszę o wymianę pierścionka na inny o takiej wartości lub ewentualnie o zespojenie ze sobą trzech "odnóży", celem uniknięcia deformacji. Usłyszałam w odpowiedzi, że rzeczoznawca zdecyduje i faktycznie zdecydował,- oczywiście na nie i w jednym i drugim przypadku. Pierścionek został mi zwrócony po ok. 3tyg od daty zgłoszenia reklamacji. Został "zespojony" -mówiąc najdelikatniej- w bardzo mało profesjonalny sposób.

Nie jestem w stanie nadal go nosić, bo może złamać się naprawdę o cokolwiek,-już się "nagiął" tak jak przed pierwszym złamaniem.

Po tym wstępie chciałabym się dowiedzieć od osób, które mają na ten temat wiedzę - czy powinnam zwrócić się do UOKiK i w korespondencji użyć określenia "niezgodność towaru z umową"?
Myślałam o piśmie do W.KRUK, ale zdaje sobie sprawę co odpiszą.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.


UOKiK nie zajmuje sie indywidualnymi sprawami. W pierwszej kolejnosci lepiej zlozyc reklamacje u przedsiebiorcy (nawet jesli jestesmy przekonani, ze ja odrzuci), nastepnie do wyboru: rzecznik konsumenta lub platna pomoc prawna.

ps. trzeba jednak brac pod uwage, ze trudno bedzie reklamowac "delikatnosc" i "uszkodzenia mechaniczne" wynikajace z normalnego uzytkowania. Nie ma tez podstawy prawnej do rzadania wymiany towaru na inny o podobnej wartosci.

konto usunięte

Temat: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Bartosz K.:
UOKiK nie zajmuje sie indywidualnymi sprawami.
O tym nie wiedziałam.
W pierwszej kolejnosci lepiej zlozyc reklamacje u przedsiebiorcy (nawet jesli jestesmy przekonani, ze ja odrzuci), nastepnie do wyboru: rzecznik konsumenta lub platna pomoc prawna.

ps. trzeba jednak brac pod uwage, ze trudno bedzie reklamowac "delikatnosc" i "uszkodzenia mechaniczne" wynikajace z normalnego uzytkowania. Nie ma tez podstawy prawnej do rzadania wymiany towaru na inny o podobnej wartosci.
Dziękuję za odp.
Innymi słowy nie mam większych szans..

konto usunięte

Temat: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Michał Ponikowski:
Na stronie http://www.uokik.gov.pl/ jest infolinia, oraz adresy miejskich rzeczników konsumenta. Oni powiedzą co można w takiej sytuacji zrobić.
Dziękuję, ale to ostateczność. Mam złe doświadczenia z "fachowymi poradami osób z infolinii". Dwa razy w życiu z powodzeniem zakończyłam coś co wg takich właśnie osób było skazane 'na porażkę', bo nie miało podstaw prawnych.
Jednak nie miałam jeszcze do czynienia z tym co teraz próbuję jakoś "ugryźć".
Kamil S.

Kamil S. "Ten, który walczy z
potworami, powinien
zadbać, by sam n...

Temat: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Edyta W.:
Michał Ponikowski:
Na stronie http://www.uokik.gov.pl/ jest infolinia, oraz adresy miejskich rzeczników konsumenta. Oni powiedzą co można w takiej sytuacji zrobić.
Dziękuję, ale to ostateczność. Mam złe doświadczenia z "fachowymi poradami osób z infolinii".


rzecznicy konsumenta działaja przy urzędach miejskich/gminnych i można do nich iść osobiście. nie są to ludzie z infolinii. ja niejednokrotnie korzystałem z pomocy pani rzecznik przy UM w Dąbrowie Górniczej i już samo jej nazwisko powodowało drgawki u lokalnych przedsiębiorców - nie mówie o piśmie podpisanym przez nią.
Nie skreślaj ich jak nie wiesz nic o ich istnieniu i działalności.

konto usunięte

Temat: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Kamil S.:
Nie skreślaj ich jak nie wiesz nic o ich istnieniu i działalności.
Spróbuję. Dziękuję:)
Kamil S.

Kamil S. "Ten, który walczy z
potworami, powinien
zadbać, by sam n...

Temat: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Edyta W.:
Kamil S.:
Nie skreślaj ich jak nie wiesz nic o ich istnieniu i działalności.
Spróbuję. Dziękuję:)


powodzenia ;)

konto usunięte

Temat: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Mi miejski rzecznik w indywidualnej sprawie kiedyś pomógł :)

Edyta W.:
Michał Ponikowski:
Na stronie http://www.uokik.gov.pl/ jest infolinia, oraz adresy miejskich rzeczników konsumenta. Oni powiedzą co można w takiej sytuacji zrobić.
Dziękuję, ale to ostateczność. Mam złe doświadczenia z "fachowymi poradami osób z infolinii". Dwa razy w życiu z powodzeniem zakończyłam coś co wg takich właśnie osób było skazane 'na porażkę', bo nie miało podstaw prawnych.
Jednak nie miałam jeszcze do czynienia z tym co teraz próbuję jakoś "ugryźć".

Temat: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Bo taka rola rzecznikow - czesto im sie zdarza pomagac, chociaz do wiekszych spraw lepiej isc do profesjonalisty w pelnym tego slowa znaczenia (radcy, adwokata) - rzecznicy bywaja rozni, sa zarobieni itp. itd.Bartosz K. edytował(a) ten post dnia 13.09.10 o godzinie 23:12

konto usunięte

Temat: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Spróbuj napisać reklamację do centrali Kruk'a, albo zgłosić ją ponownie w innym sklepie. Słyszałem wiele pozytywnych opinii o ich serwisie. W przypadku uszkodzenia biżuterii bardzo często nie wymagają nawet okazania dokumentu zakupu. Znam też przypadek, kiedy dziewczynie wymienili łańcuszek, który miał tendencję do zaczepiania włosów (był dobry dla obciachanych na krótko - w Twoim przypadku też by nie działał). Droga urządowa jest długa i kłopotliwa...

konto usunięte

Temat: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Andrzej U.:
Spróbuj napisać reklamację do centrali Kruk'a, albo zgłosić ją ponownie w innym sklepie. Słyszałem wiele pozytywnych opinii o ich serwisie. W przypadku uszkodzenia biżuterii bardzo często nie wymagają nawet okazania dokumentu zakupu. Znam też przypadek, kiedy dziewczynie wymienili łańcuszek, który miał tendencję do zaczepiania włosów (był dobry dla obciachanych na krótko - w Twoim przypadku też by nie działał). Droga urządowa jest długa i kłopotliwa...
Dziękuję Andrzejku. Muszę zabrać się za to pismo..



Wyślij zaproszenie do