konto usunięte

Temat: nieuczciwy sprzedawca i reklamacja

Witam i proszę o pilną pomoc!!!
W czerwcu zakupiłam obuwie, które po nieco ponad miesiącu rozkleiło się - dokładnie odkleiły się podeszwy w obu butach. 10 sierpnia złożyłam na piśmie reklamację, zaznaczając zgodnie z danymi mi przez prawo uprawnieniami, że żądam wymiany na nową parę bądź zwrotu kosztów. Nie chciałam naprawy, gdyż miałam już wcześniej podobną sytuację i buty potem się rozklejały kilka razy. Sprzedawca przyjął reklamację i zaznaczył na formularzu dwa wskazane przeze mnie żądania w zakresie reklamacji, zapewniając mnie jednocześnie, że na pewno nie będzie z tym żadnego problemu. Dzisiaj otrzymałam telefon ze sklepu obuwniczego, że obuwie jest sklejone i mogę je sobie odebrać. Na moją uwagą, że nie takie żądanie reklamacyjne zgłosiłam i że w świetle obowiązującego prawa powinni spełnić jedno z dwóch wskazanych przeze mnie żądań, sprzedawczyni odpowiedziała, że buty są sklejone i że mam sobie odebrać albo nie i w domyśle generalnie nie wiele ją to obchodzi. Zadzwoniłam więc do właściciela firmy z tymi samymi uwagami, który odpowiedział, że może i kupujący wybiera sobie sposób załatwienia reklamacji, ale ostateczna decyzja należy do nich i że jak mi nie pasuje to mogę się na nich poskarżyć do federacji konsumentów. Doradźcie, proszę co zrobić w tek sytuacji, żeby odzyskać pieniądze lub wymianę na nową parę obuwia. Będę wdzięczna za szybką pomoc, bo ten właściciel nie odbiera telefonów i generalnie żadna sensowna rozmowa i próba obrony swoich praw nie ma szansy zaistnienia.

konto usunięte

Temat: nieuczciwy sprzedawca i reklamacja

Jezeli w reklamacji powolalas sie na niezgodnosc towaru z umowa, to najlepszym rozwiazaniem bedzie posluchanie rady wlasciciela - napisz do Federacji Konsumentow :)

konto usunięte

Temat: nieuczciwy sprzedawca i reklamacja

Napisałam i czekam na odpowiedź. A czy federacja może zmusić sprzedawce do oddania mi pieniędzy czy wymiany na nową parę? Są inne środki egzekwowania swoich praw w zakresie prawa konsumenckiego???
Marek M.

Marek M. przedstawiciel

Temat: nieuczciwy sprzedawca i reklamacja

Albo prawnik albo federacja-będzie taniej. Proponuje najpierw zadzwonić.

konto usunięte

Temat: nieuczciwy sprzedawca i reklamacja

Dzięki! Dzwonię i nikt nie odbiera od godziny... Jutro zamierzam się przejść do federacji, ale wszelkie rady mile widziane :-)

konto usunięte

Temat: nieuczciwy sprzedawca i reklamacja

Będę wdzięczna za szybką pomoc, bo ten właściciel
nie odbiera telefonów i generalnie żadna sensowna rozmowa i próba obrony swoich praw nie ma szansy zaistnienia.

Witaj,

Tu masz sensowne wyjaśnienie /które może się przydać, IMHO wszystko warto załatwiać pisemnie, miec potwierdzenia odbioru pism etc./:

http://www.mojaenergia.pl/strony/1/i/238.php

- do 6 miesięcy możesz żądać wymiany towaru na nowy, jednak zwrot gotówki jest już obłożony większymi ograniczeniami

konto usunięte

Temat: nieuczciwy sprzedawca i reklamacja

Znam prawo, tylko nie wiem jak je wyegzekwować...
Mikołaj Skajewski

Mikołaj Skajewski radca prawny -
partner Legalis
Kancelaria Radców
Prawnych...

Temat: nieuczciwy sprzedawca i reklamacja

Dagmara Haręzga:10 sierpnia złożyłam na piśmie reklamację, zaznaczając zgodnie z danymi mi przez prawo uprawnieniami, że żądam wymiany na nową parę bądź zwrotu kosztów.

Tu trzeba zaznaczyć, że żądanie zwrotu kosztów - rozumianych jako cena, którą zapłaciłaś za buty, niestety nie jest zasadne. Konsumentowi przysługują dwa żądania:
1. naprawy,
2. wymiany towaru na nowy.

Z Twej wypowiedzi wynika, że skutecznie złożyłaś sprzedawcy żądanie wymiany butów na nowe. Sprzedawca jest Twoim żądaniem związany, tzn. nie może naprawić butów, gdy żądałaś ich wymiany. I nie ma racji mówiąc, że
ostateczna decyzja należy do nich

W związku z tym, że sprzedawca miał 14 dni na ustosunkowanie się do Twojego żądania, a de facto w żaden sposób się do niego nie odniósł, przyjąć należy, że zgodził się na wymianę butów.

Dlatego Twoim następnym krokiem powinno być pisemne wezwanie sprzedawcy do wydania nowej pary butów - wyznacz mu termin - ja bym dał 7 dni od daty pozostawienia wezwania w sklepie - jeśli pismo będziesz składać osobiście to oczywiście pamiętaj o egzemplarzu dla siebie, na którym koniecznie pracownik sklepu musi przystawić pieczątkę, napisać datę wpływu i podpisać się w miarę czytelnie:). Możesz też wezwanie wysłać pocztą listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru. I napisz, że w przypadku braku wydania nowej pary butów, skierujesz sprawę na drogę postępowania sądowego, co narazi sprzedawcę na konieczność poniesienia dodatkowych kosztów. Na zakończenie pisma, poinformował bym sprzedawcę, że sprawa została zgłoszona do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów i została przez Niego objęta nadzorem.

W przypadku braku reakcji pozostanie droga sądowa - pozew przeciwko sprzedawcy o wydanie rzeczy (nowej pary butów) ewentualnie - w przypadku, gdy jest to niemożliwe - o zasądzenie od sprzedawcy na Twoją rzecz ceny, którą za buty zapłaciłaś.

Opłata 30 zł (chyba, że buty były więcej warte niż 2000 zł:))

Powodzenia

edit:
a jeszcze z ciekawości zapytam, jaki to sklep?
Czyżby nazwa rozpoczynała się na V? :)Mikołaj S. edytował(a) ten post dnia 24.08.10 o godzinie 21:18

konto usunięte

Temat: nieuczciwy sprzedawca i reklamacja

AGA, Karmelicka 35, Kraków

dzięki bardzo za radę, na pewno skorzystam i jutro wybieram się do federacji konsumentów.

właściciel ewidentnie nie ma pojęcia o prawie jakie go obowiązuje.

Następna dyskusja:

Nieuczciwy sprzedawca




Wyślij zaproszenie do