konto usunięte

Temat: Brakujący stempel w karcie gwarancyjnej, i uznanie...

Sytuacja wygląda następująco:

W sklepie Saturion kupiłem lampę błyskową pochodzącą od polskiego dystrybutora marki Metz, foto-techniki.
Lampa przyszła z kartą gwarancyjną tegoż dystrybutora, z wpisanym przez sprzedawcę w odpowiednim polu numerem seryjnym, oraz z dowodem zakupu.

Lampa się popsuła.

Zapakowałem wszystko w pudło, i odesłałem do serwisu.

Z serwisu przyszedł dziś email, kończący się zdaniem:

"Z powodu nie uzupełnionej karty gwarancyjnej dany sprzęt został przyjęty jako poza gwarancją."

Zaglądam na stronę http://www.foto-technika.pl/?/content/czytaj/serwis i tam faktycznie stoi:

"Warunkiem koniecznym do realizacji naprawy gwarancyjnej jest kompletna karta gwarancyjna (z czytelnie i poprawnie wypełnionymi polami oznaczonymi symbolem B), oryginał dowodu zakupu z datą sprzedaży (faktura VAT lub paragon fiskalny)."

gdzie "pole B" gwarancji to miejsce na stempel sprzedawcy, którego tenże nie wstawił.

Jakieś pomysły jak rozsupłać temat w sposób prostszy niż kazać odesłać paczkę, wysłać gwarancję do podstemplowania, odebrać wspomnianą, i wysłać paczkę raz jeszcze - co bezsensownie zje czas i pieniądze :(

konto usunięte

Temat: Brakujący stempel w karcie gwarancyjnej, i uznanie...

Hmmm... a może tak:

21) uzależniają odpowiedzialność kontrahenta od wykonania zobowiązań przez osoby, za pośrednictwem których kontrahent zawiera um. lub przy których pomocy wykonuje swoje zobowiązanie, albo uzależniają tę odpowiedzialność od spełnienia przez konsumenta nadmiernie uciążliwych formalności,

Przyznam że nie do końca rozumiem ten żargon, więc proszę na mnie nie krzyczeć jak palnąłem bzdurę :-)

konto usunięte

Temat: Brakujący stempel w karcie gwarancyjnej, i uznanie...

Gwarancja to dobrowolna umowa i nie widzę przeszkód, aby musiała być ważna tylko z pieczątką sklepu. Zwykle duże sklepy namawiają na przyjście "po pieczątkę" dopiero po sprawdzeniu sprzętu w domu, ponieważ w międzyczasie klient ma możliwość zwrotu zakupionego produktu.

Na Twoim miejscu:

1. zrezygnowałbym z naprawy gwarancyjnej
2. poprosił sklep o pieczątkę
3. jeśli p. 3. jest zbyt skomplikowany (daleko od sklepu?) to może reklamacja z tytułu niezgodności z umową, jeśli jesteś konsumentem?Lech Malinowski edytował(a) ten post dnia 21.06.12 o godzinie 15:50

konto usunięte

Temat: Brakujący stempel w karcie gwarancyjnej, i uznanie...

Jestem konsumentem.

Sklep ma siedzibę w Poznaniu.
Serwis jest w Gdańsku (i tam aktualnie jest lampiszon)
Ja jestem w Warszawie.

W kwestii niezgodności z umową - myślę że należałoby się zwrócić do sklepu, a nie do autoryzowanego serwisu, prawda?

W takich okolicznościach i tak muszę odebrać lampę z serwisu, a potem przesłać do sklepu.

Dobrze że przesyłki kurierskie są tanie :-)

konto usunięte

Temat: Brakujący stempel w karcie gwarancyjnej, i uznanie...

W sprawie niezgodnosci roszczenie masz do sprzedawcy. Po uzznaniu reklamacji z tego tytulu powinni ci rowniez zwrocic twoj kosz wysylki do nich.

Temat: Brakujący stempel w karcie gwarancyjnej, i uznanie...

Lech Malinowski:
W sprawie niezgodnosci roszczenie masz do sprzedawcy. Po uzznaniu reklamacji z tego tytulu powinni ci rowniez zwrocic twoj kosz wysylki do nich.
raczej nie, bo na bank w regulaminie jest gdzieś, że pieczątkę można zdobyć w dowolnym momencie, więc to Kolegi wina, że nie podbił gwarancji wcześniej :)

konto usunięte

Temat: Brakujący stempel w karcie gwarancyjnej, i uznanie...

Kasiu, co "raczej nie", bo nie wiem którą część mojej wypowiedzi negujesz (a ja nie mam jej nic do zarzucenia :)

konto usunięte

Temat: Brakujący stempel w karcie gwarancyjnej, i uznanie...

Kasia M.:
raczej nie, bo na bank w regulaminie jest gdzieś, że pieczątkę można zdobyć w dowolnym momencie, więc to Kolegi wina, że nie podbił gwarancji wcześniej :)

Nieśmiało przypomnę, że mowa o sklepie internetowym, gdzie "podbicie gwarancji" jest procesem lekko nieoczywistym :P
Jarosław Rostek

Jarosław Rostek ***GG:324952***
Skype:
jaroslaw.rostek

Temat: Brakujący stempel w karcie gwarancyjnej, i uznanie...

Pogadać z serwisem i uzgodnić co rozumieją przez naprawę poza gwarancyjną.
Jeśli określą że naprawa jest płatna to cofnąć sprzęt i skontaktować się ze sprzedawcą i po ustaleniach wysłać sprzęt lub samą kartę gwarancyjną do sprzedawcy.

Albo sprzedawca niech to za serwisuje albo ty ponownie wyślij to do serwisu ...

Zauważyłem, że ostatnio szerzy się plaga dziwnych pomysłów serwisów na indywidualne podejście do gwarancji, zamiast pójść klientowi na rękę robią pod górę i szerzą złą markę dla samego produktu ...



Wyślij zaproszenie do