konto usunięte

Temat: Polecam artykuł

Niby wiemy to, a jednak problem jest znaczący!

http://www.bankier.pl/wiadomosc/5-mln-Polakow-w-pulapc...

Rekomenduję certyfikację zawodów związanych z pracą w branży doradztwa finansowego, certyfikatów jawnych i rzetelnych. Rynek ten potrzebuje oczyszczenia, przede wszystkim ze względu na procesy agresywnej sprzedaży.

Zapraszam do dyskusji...
Jerzy Ruszała

Jerzy Ruszała Wiedzieć więcej niż
wiem, umieć więcej
niż umiem...

Temat: Polecam artykuł

Link nie działa, więc trudno się odnieść...

Propozycja certyfikacji versus prace rządu nad deregulacją zawodów?

Zadanie to wydaje się być trudne do realizacji przede wszystkim dlatego, że same instytucje finansowe nie są tym zainteresowane. Przecież każdy bank nastawiony jest na maksymalizację sprzedaży swoich produktów.

Wydaje mi się, że to nie certyfikacja załatwiać powinna te kwestie, ale zmiana mentalności doradców - odpowiedzialnego doradztwa. Bo przecież problem rzetelności nie dotyka wyłącznie doradców finansowych - również księgowych, biegłych, rzeczoznawców, komorników, etc.

konto usunięte

Temat: Polecam artykuł

Jerzy Ruszała:
Link nie działa, więc trudno się odnieść...
zdaje się, że piszemy o:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/5-mln-Polakow-w-pulapc...
Marcin Stroński

Marcin Stroński bo najważaniejsi są
ludzie

Temat: Polecam artykuł

Moim zdaniem to kwestia rzetelnego informowania Klienta jaki produkt nabywa. Zapewne jest tak, że część doskonale zdaje sobie sprawę z tego co kupuje, zaś inni budzą się z ręką w przysłowiowym nocniku.

Jest to nie tyle kwestia uregulowania zawodu doradcy, co przestrzegania przez pracowników sprzedaży podstawowych zasad etyki. Niejednokrotnie można zetknąć się z sytuacją, gdy management wymusza taką "jaskiniową sprzedaż" na swoich pracownikach, którzy muszą wybierać albo etyka albo praca czyli możliwość egzystencji (np. zapłacenia rachunków). W końcu jest tylu chętnych na to stanowisko i gotowych oszukiwać czy "niedopowiadać".

Sytuacja jest dwuznaczna moralnie, ale manager i pracownik zrealizowali swój "plan". Klient zaś staje się jedynie środkiem do celu. Niemniej tego rodzaju zachowanie powinno być piętnowane przez zarządy banków i w żadnym wypadku nie nagradzane premią. Jest to także kwestia wadliwego sposobu nagradzania pracowników poprzez systemy premiowe, co jest kwestią na o wiele dłuższą dyskusję. Sytuacje takie jak ta poniżej sytuują bowiem bank jako niegodzien zaufania, co powoduje ogromne straty finansowe.

http://natemat.pl/24955,bank-namowil-chorego-70-latka-...

Pamiętajmy, że zaufanie jako największy kapitał banku może ulec łatwemu zużyciu przez nieetyczne i głupie postępowanie części managementu i fron-office.



Wyślij zaproszenie do