Ewa Z.

Ewa Z. SZUKAM PRACY

Temat: idealny doradca

Jaki powinien być idealny Doradca klienta w banku ?

konto usunięte

Temat: idealny doradca

Przede wszystkim nalezy zadac sobie pytanie czy istnieje cos takiego jak Ktoś "idealny".

Według mnie, aby godnie reprezentowac stanowisko Doradcy Klienta trzeba byc osobą kompetentna oraz posiadać bardzo dobra znajomość produktów bankowych - strona merytoryczna musi być bez zarzutu. Standardem jest systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu segmentu rynkufinansowego tj. rynku pieniężnego i kapitałowego, bieżąca znajomość oferty konkurencji stanowi element wspomagający osiąganie właściwej efektywności założonych celów.
Kolejną rzeczą są odpowiednie cechy interpersonalne, takie jak:Komunikatywność, empatia oraz umiejętność sprawnego zarządzania organizacją czasu pracy.Tych cech jest naprawdę wiele, natomiast według mnie, najistotniejszymi elementami na tymstanowisku są: poczucie samorealizacji, spełnienia oraz satysfakcji z wykonywanej pracy.
Jeżeli posiadasz zdecydowaną większość z wyżej wymienionych cech osobowych, jesteś na najlepszej drodze do bycia Doradcą Klienta z prawdziwego zdarzenia:)

Temat: idealny doradca

reasumując wypowiedź kolezanki :
"Idealny" doradca to :
- osoba mająca w "małym palcu własne produkty bankowe"
- osoba znająca od podszewki produkty konkurencji
- osoba znająca bariery klienta (na różnych płaszczyznach)
- osoba wzbudzająca zaufanie u bliźniego
Karolina Kłys - Litefti

Karolina Kłys - Litefti Poznać co
nieznane...

Temat: idealny doradca

i nie zapominajmy że w tym wszystkim trzeba być... człowiekiem..

konto usunięte

Temat: idealny doradca

Nie jest to lekki kawałek chleba. Cechy ludzkie mile widziane;)

konto usunięte

Temat: idealny doradca

fatalnie, jeśli doradca mówi mi, że w innych bankach jest gorzej niz w jego - szanuj konkurencje, nigdy nie wiesz co naprawde może zaproponowac klientowi.
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: idealny doradca

Małgorzata Markowska:
fatalnie, jeśli doradca mówi mi, że w innych bankach jest gorzej niz w jego - szanuj konkurencje, nigdy nie wiesz co naprawde może zaproponowac klientowi.

a co miałby powiedzieć? że w innych warunki są lepsze?

jednak zdecydowana większosc doradców do perfekcji opanowała sztukę pokazywania plusów swojej oferty i minimalizowania minusów ;-)

Temat: idealny doradca

Dokładnie tak! No chyba ,ze chce doradca przejść i pracowac u konkurencji...

konto usunięte

Temat: idealny doradca

phi...

To takie banalne.

Temat: idealny doradca

Zycie jest banalne...dla niektórych ,a tych niestety jest większość.

Temat: idealny doradca

uważam,że znajomość konkurencji najczęściej jest doskonałym sposobem na dobrą sprzedaż. bo nie chodzi o to aby wytykać błędy konkurencji bądź wychwalać jej plusy,ale takie porównanie ofert, które da klientowi możliwość szybkiej analizy, chodzi o to aby w dość sprytny sposób opowiedzieć jakie są części współne ofert obu banków a jakie są różnice. po czym skupić się na plusach swojej oferty, odwołując się delikatnie do konkurencji.
kwestią jest zrozumienie na dzień dobry potrzeb klienta. jeśli posiądziemy tą wiedzę to znaczyć będzie, że klient będzie nasz.
Artur Niewrzędowski

Artur Niewrzędowski Talking Heads PR

Temat: idealny doradca

Ocena kompetencji Doradcy Finansowego nie kończy się na pierwszej rozmowie i przedstawieniu planu finansowego, pamiętaj, że jest to długofalowa współpraca. Niekiedy nawet ważniejsza od jakości zaproponowanego portfela jest kontrola nad inwestowanymi pieniędzmi. Doradca powinien na bieżąco informować o zmianach wartości portfela i sugerować konieczne zmiany.

Na spotkaniu z Doradcą Finansowym:
• BĄDŹ PRZYGOTOWANY DO ROZMOWY Podlicz swoje aktywa, przygotuj dokumenty, pomyśl, jakie są Twoje plany, stwórz listę pytań. Pomoże to Twojemu Doradcy Finansowemu właściwie ocenić sytuację i przedstawić stosowne rekomendacje.
• BĄDŹ SZCZERY Aby współpraca była owocna, musisz zdradzić swoje krótko- i długoterminowe plany. Szczera rozmowa z doradcą pomoże ci zidentyfikować szereg osobistych i finansowych celów.
• WEŹ POD UWAGĘ WSZYSTKIE POTRZEBY FINANSOWE Jeśli skoncentrujesz się tylko na jednym lub dwóch elementach i przeoczysz inne potrzeby, to z czasem może się okazać, że wszystkie Twoje wysiłki pójdą na marne. We współpracy z Doradcą zróbcie np. analizę płynności finansowej (kiedy i na co będą potrzebne pieniądze), sposobów zabezpieczenia posiadanego majątku, wydatków na edukację dzieci, potrzeb po przejściu na emeryturę, planów związanych z nieruchomościami i innych.
• BĄDŹ OTWARTY NA NOWE INFORMACJE Być może w czasie rozmowy pojawią się nowe perspektywy lub możliwości, których wcześniej nie brałeś pod uwagę. W końcu na rynku pojawiają się nowe produkty, a koniunktura np. na giełdzie nie trwa wiecznie.
• NIE MUSISZ WIEDZIEĆ WSZYSTKIEGO Nie bój się pytać. Poproś o wyjaśnienie, jeśli czegoś nie rozumiesz.
Dobry Doradca Finansowy powinien:
• Pomóc Ci sprecyzować Twoje cele osobiste i finansowe
• Stworzyć plan uwzględniający wszystkie finansowe aspekty Twojej sytuacji
• Pomóc Ci w realizacji planu finansowego
• Kontrolować zainwestowane oszczędności i robić korekty w odniesieniu do zmian na rynku finansowym i zmian Twoich osobistych celów
Nie oczekuj od Twojego Doradcy Finansowego, że:
• Przepowie ci przyszłość
• Zgadnie, o czym myślisz
• Zagwarantuje zyski z inwestycji
• Ochroni Cię przed skutkami Twojej rozrzutności
• Będzie Twoim terapeutą
• Zarobi dla Ciebie tyle pieniędzy, ile sobie życzysz

Pozdrawiam

Artur Niewrzędowski
Public Relations Manager

Xelion. Doradcy Finansowi Sp. z o.o.
ul. Puławska 107
02-595 Warszawa

tel.: (+48) 22 565 44 22
fax: (+48) 22 565 44 01
tel. kom.: (+48) 695 333 427

e-mail: artur.niewrzedowski@xelion.pl
http://xelion.pl

konto usunięte

Temat: idealny doradca

Anna Pul-Górniak:
reasumując wypowiedź kolezanki :
"Idealny" doradca to :
- osoba mająca w "małym palcu własne produkty bankowe"
- osoba znająca od podszewki produkty konkurencji
- osoba znająca bariery klienta (na różnych płaszczyznach)
- osoba wzbudzająca zaufanie u bliźniego

ja dorzucam doświadczenie, doświadczenie i jeszcze raz doświadczenie ...

Pozdrowienia dla wszystkich
Michał Sitarek

Michał Sitarek Citigold Wealth
Manager

Temat: idealny doradca

Doświadczenie tak, ale na pierwszym miejscu w mojej ocenie umieściłbym naturalne umiejętności takie jak chęć zaangażowanie się w sytuacje klienta i entuzjazm.
Bardzo dziś modne słowo empatia jest wskazaną cechą u doradcy.

Temat: idealny doradca

Szczerze: w milosci, na wojnie i w banku wszytkie chwyty dozwolone:) ( motto mojej koordynatorki) moze i drastyczne, ale prawdziwe.
Nie ma moim zdaniem jakiejs regułki, wszytko zalezy od klienta kazdy jest inny i do kazdego trzeba podejsc indywidualnie.
Ja np bardzo lubie kobiety:) troche kokieteri, troche wdzieku osobistego, ale i dystansu i mozna wszytko:) no prawie....:)

Temat: idealny doradca

Dobrze je jest to "prawie" - bo zdjęcia nie ma ...

konto usunięte

Temat: idealny doradca

Idealnego doradcy nie ma. Nie oszukujmy się - doradcy pracują na pierwszej linii frontu, muszą godzić oczekiwania Klientów z wymogami i procedurami swojej organizacji. To co dobry doradca może zrobić to zaoferować Klientowi "miękkie wejście" w (zazwyczaj) obcy dla Klienta świat. Jeśli przy tym zrealizuje cele, które stawia mu pracodawca to wszyscy wygrywają.

konto usunięte

Temat: idealny doradca

Moim zdaniem , dobry doradca -- idealnych nie ma, poza wiedza merytoryczna , umiejetnościami interpersonalnymi powinien umieć Słuchać swojego klienta . Co do wolnej amerykanki jestem absolutnym przeciwnikiem, przynajmiej z punktu widzenia bankowości korporacyjnej niektóre zachowania są niedozowlone.

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: idealny doradca

a ja dorzucę - uważne słuchanie klienta oraz sonadaż jego potrzeb. Dobieramy ofertę do klienta. A nie klient swoje a doradca swoje :)
Beata Klaina-Musiał

Beata Klaina-Musiał HRM / Business
Manager IT

Temat: idealny doradca

Anna Pul-Górniak:
reasumując wypowiedź kolezanki :
"Idealny" doradca to :
- osoba mająca w "małym palcu własne produkty bankowe"
- osoba znająca od podszewki produkty konkurencji
- osoba znająca bariery klienta (na różnych płaszczyznach)
- osoba wzbudzająca zaufanie u bliźniego


A co Pani Aniu z potrzebami klienta i umiejętnym dotarciem do nich?

Jako klient mam często poczucie że problemem doradców jest słuchanie tego co klient oczekuje.
A jeśli mowa o ideale - byłabym skłonna "związać się do grobowej deski" z bankiem, w którym doradca umiałby pomóc w sytuacjach niestandardowych.
No i ponoć taka obsługa to powinien standard a nie ideał.

Następna dyskusja:

Idealny oddział banku




Wyślij zaproszenie do