konto usunięte

Temat: eSklep ING robi klientów w konia?

Tomasz K.:
Ale ING jest na tyle poważną i uznaną marką, że nie powinien robić w ten sposób z klientów debili. A tak właśnie robi. Skoro 95% produktów można kupić taniej w sklepach internetowych bez żadnych udziwnień, a pozostałe 5% w cenie tej samej lub odrobinę wyższej, to coś jest nie tak.

Nie jest nie tak. To standardowy mechanizm rynkowy nastawiony na to, ze ilus tam klientow nie poswieci odpowiedniego czasu na to, zeby porownac ceny w momencie, w ktorym uzna, ze ten program jest dobrym powowdme dla aktywnego korzystania z banku. Dopiero kiedy uzbiera okreslona ilosc punktow stwierdzi, ze sa de facto bez wartosci. Czy dla banku to problem? Nie sadze, bank raczej chce w ten sposob zarobic na produktach bankowych i ich czestszym wykorzystaniu. Jakos nie wierze, ze w podziemiach ING leza stosy laptopow czy innych produktow z tego sklepu. Efektem jest zbudowanie przyzwyczajenia klienta do korzystania z banku i zalozenie, ze nawet na skutek rozczarowania programem okreslony odsetek klientow w banku zostanie.

Nie czepiajmy sie tez marek 'uznanych' ale masowych. ING jest taka, ale taka sama jest Tesco (vide przedswiateczna promocja Lego - moja zona wypatrzyla a tu albo ceny takie jak w katalogu albo wyzsze ;), Coca-Cola (zapunktowani patrz wyzej), Shell, BP i wiele innych. A kazda z nich probuje pewnych manipulacji cenami, punktami, swiadomoscia klienta aby zachecic go do kupowania.

To co naprawde trudne to rozumiec dlaczego korzystamy z tego czy innego dostawcy produktow czy uslug. Moze nie jest najtanszy ale za to ma duzy wybor produktow, kryty parking na ktorym zawsze mozna znalezc miejsce (np. dlatego wybieram Bomi) albo nigdy mnie nie zawiodl w kwestii wsparcia uzytkownika (dlatego od 8 czy 9 lat korzystam z ERY - nie dlatego, ze zbieram tam jakies punkty - nie dzwonie wcale więcej aby mieć ich wiecej ;) Itd itp.

To my wybieramy i to my musimy byc przekonani, ze wybralismy dobrze.

konto usunięte

Temat: eSklep ING robi klientów w konia?

Przemek G.:

Michale popelniasz jeden z najczestszych bledow dotyczacych programow lojalnosciowych. Zaden program punktowy nie jest programem lojalnosciowym. Dlatego wlasnie nazywa sie punktowym, ze jest niczym wiecej tylko programem zbierania punktow. Lojalnosc to zupelnie co innego niz przychodzenie do danego sklepu bo moge tam uzbierac punkty.

Masz rację i dziękuje za sprostowanie. Nie pracuję zawodowo w marketingu wiec wypowiedziałem sie wyłącznie jako konsument.
Co do programu ING - cóż jest to zdecydowanie nieuczciwe, zwłaszcza podawanie zawyżonych cen (jeśli klient zna ceny w innych sklepach), no i wątpliwa jest dla mnie dość wysoka opłata dystrybucyjna, ale to tylko IMHO.
Co do marketów - mam kilka takich kart, w jednej sieci robię zakupy stosunkowo często chociażby dlatego, że mam blisko do domu, kupuję tam podstawowe produkty (za wyjątkiem warzyw i mięsa :D) które i tak musiałbym kupić gdzieś indziej, wiec dla mnie gadżet, który dostanę za zebrane punkty jest za darmo. Inne sklepy też mają marże na produktach, a mimo to nie dają gratisów.
Inna sytuacja - jestem klientem vision express, 3 lata temu kupowałem tam okulary (dofinansowane z ZFŚS) teraz raz na pół roku a może rzadziej dostaję zaproszenia na bezpłatne badanie czy jakiś gadżet (etui) bez konieczności zakupu.Michał -. edytował(a) ten post dnia 12.11.10 o godzinie 11:56

konto usunięte

Temat: eSklep ING robi klientów w konia?

Ciekawa dyskusja. Zeszło na tematy marketingowe, a czy ktoś w ogóle przeanalizował te ceny? Czy też opieramy się na tym jednym, nieistniejącym już laptopie?
Ja właśnie zamawiam tam coś za nieco ponad 15% taniej niż w sklepie stacjonarnym (w tym przesyłka), więc z tym robieniem w konia to różnie bywa.

PS: Niemniej jednak ta sugerowana cena detaliczna oraz cena za przesyłkę to kant i zdzierstwo (w tej kolejności).Krystian Mularczyk edytował(a) ten post dnia 31.01.11 o godzinie 20:47
Maciej Etalon

Maciej Etalon wolny zawód

Temat: eSklep ING robi klientów w konia?

W bankujesz-kupujesz wszystko jest droższe niż normalnie.
Wystarczy wziąć jakikolwiek artykuł i porównać go w kilku podstawowych porównywarkach cenowych.
Już kwota, którą płaci się w złotych jest wyższa do tej, która jest na rynku.
Do tego dochodzi jeszcze opłata dystrybucyjna.
No i jeszcze punktami się płaci.
To jest po prostu dodatkowe źródło dochodu banku zawoalowane zbieranymi punktami przez klientów.
Zupełnie się to nie opłaca.

Etalon

Temat: eSklep ING robi klientów w konia?

Witam
Zwracam się z prośbą do klientów banku ING o wypełnienie mojej ankiety do pracy magisterskiej. Ankieta jest anonimowa, z góry dziękuję za poświęcony czas

Link: https://www.survio.com/survey/d/G3T1E3A1E5D2P6I5STen post został edytowany przez Autora dnia 06.05.19 o godzinie 08:44

Następna dyskusja:

Opinie klientów banków




Wyślij zaproszenie do