Paweł Stawiński

Paweł Stawiński Menadżer zespołu

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Skoro poniżej pośmialiśmy się z absurdów bankowości i kompetencji niektórych pracowników to może tym razem absurdalne zachowania i pytania klientów ? Czekam na przykłady.

konto usunięte

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Bardzo często "absurdalne pytania klientów" są pochodną niedoinformowania ich przez pracownika banku przy sprzedaży produktu.
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Pamiętajcie, że klientem (zazwyczaj) nie ma takiej wiedzy jak pracownik. Dlatego każde (nawet najbardziej absurdalne pytanie) nie powinno dziwić. Im więcej klient pyta tym lepiej...

Ale oprócz absurdalnych pytań (może jakieś przykłady) na pewno są absurdalne pomysły...na pewno bankowcy - praktycy coś kojarzą.

Mnie kiedyś rozwaliła klientka, która napisała skargę, że źle naliczono jest odsetki od lokaty...Oczywiście nikt jej nie powiedział, że odsetki z tabeli oprocentowania dotyczą roku (12 miesięcy), a nie 1 miesiąca...
Paweł Stawiński

Paweł Stawiński Menadżer zespołu

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Dokładnie o tym mówie. Faktycznie czesto "śmieszne" pytania spowodowane są albo niedoinfornmowaniem (jednak chyba rzadziej) albo życiem w całkowicie innym świecie (częściej- np. artyści). Pytania i pomysły takich klientów bywają zabawne (choć czesto zrozumiałe-przykład powyżej), szczególnie dla osób z branży. Ja jako przykład moge podac osobe która uzanła, że nie może wypłacić gotówki z bankomatu, ponieważ po włożeniu karty wyświetla sie komunikat "Wybierz język- 1.Polski 2.Angielski". Na pytanie pracownika "Dlaczego nie może Pan wypłacić środków?" odpowiedział "Bo ja jestem obywatelem Rosji,a tak nie ma takiej opcji"-klient myślał że w bankomacie trzeba wybrać obywatelstwo.
Taki przykładów jest mnóstwo, np. "przekręcanie" słów jak np. Klientka która chce, żeby zrobić jej "STYMULACJE"- autentyk na własnej skórze:) albo klient który ma kerdyt HIPOTETYCZNY. Oczywiście nie jest to nic złego, lecz po wielu godzinach pracy, czesto poprawia humor. O takie przykłądy właśnie mi chodzi, nie o błędy wynikające z niedoinformowania.
Karolina Żaczek

Karolina Żaczek Doradca Klienta
Korporacyjnego, Bank
Pekao SA (wcześniej
...

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Próbuję sobie przypomnieć takie absurdalne pytania klientów i jak na złość nic nie przychodzi mi do głowy. Chociaż...? Dostałam raz maila od klienta z następującą prośbą: bardzo proszę o PILNE podanie numeru REGON! Wszystko byłoby ok jakby chodziło o numer REGON banku, w którym pracuję ale nie, chodziło o numer REGON firmy, w której ta klientka pracowała. Co tu ukrywać, byłam lekko poirytowana, że klient (dodam korporacyjny) próbuje uzyskać takie informacje w banku zamiast skontaktować się z właściwą jednostką w swojej firmie.

konto usunięte

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Mnie przypomniał się przykład klientki, która po uprzedniej próbie pobrania środków w bankomacie przyszła do Placówki z pytaniem " dlaczego bankomat nie chce jej wypłacić środków ". Spytałam czy aktywowała kartę poprzez infolinie ... ona dość zdziwiona o co ja w ogóle pytam odpowiedziała " nie ". Niby nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w liście razem z którym przychodzi karta jest wielkimi, wytłuszczonymi i na dodatek podkreślonymi literami napisane, że aby karta była aktywna należy zadzwonić na Infolinię pod numer ...
Krzysztof Kawecki

Krzysztof Kawecki Specjalista ds.
Realizacji
Inwestycji
Deweloperskich

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

W oddziale banku w którym pracowałem do niedawna jest ustawiony infomat(można w nim sprawdzić ofertę banku, zalogować się do rachunku). Kiedyś wszedł lekko wstawiony koleś i w szparę od wydruku wepchnął kartę. Ta szczelina jest tak mała ale udało mu się. Facet się nie zorientował tylko przyszedł do mnie z pretensjami że on ma pieniądze na rachunku a bankomat mu kartę połknął. Dobrze, że trafił na mnie bo jedyny miałem do niego dostęp.Krzysztof Kawecki edytował(a) ten post dnia 19.01.08 o godzinie 20:46
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Niby nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w liście razem z którym przychodzi karta jest wielkimi, wytłuszczonymi i na dodatek podkreślonymi literami napisane, że aby karta była aktywna należy zadzwonić na Infolinię pod numer ...

W niektórych bankach kartę można aktywować w bankomacie. Może ona chciała zrobić to samo...?
Paweł Stawiński

Paweł Stawiński Menadżer zespołu

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Robert S.:
Niby nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w liście razem z którym przychodzi karta jest wielkimi, wytłuszczonymi i na dodatek podkreślonymi literami napisane, że aby karta była aktywna należy zadzwonić na Infolinię pod numer ...

W niektórych bankach kartę można aktywować w bankomacie. Może ona chciała zrobić to samo...?
Dokładnie, 90 % osób nie czyta ulotek czy "książeczek" dołączonych do np. karty. Logiczne byłoby, żeby karte do bankomatu aktywować w bankomacie a nie przez telefon..jeśli pracownik o tym nie wspomniał, szczerze, nie dziwie sie, że nie wiedziała, zeby ją aktywować telefonicznie.Paweł Stawiński edytował(a) ten post dnia 21.01.08 o godzinie 22:02
Arkadiusz Ferdyn

Arkadiusz Ferdyn Doświadczony Ekspert
Kredytowy,
Właściciel Finanse i
Nier...

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Wiecie,

w niektórych oddziałach Mille (od razu piszę - nie chodzi o centra kredytowe) przy odpowiedniej kwocie z rozpędu doradca zgadza się negocjować i LIBOR, i inflację, więc..

Swoją drogą - mystery shopping czy direct search to fajny sposób na zweryfikowanie informacji, na jakim poziomie (w danym regionie, np.) są kadrowo poszczególne instytucje finansowe.
Paweł Stawiński

Paweł Stawiński Menadżer zespołu

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Arkadiusz Ferdyn:
Wiecie,

w niektórych oddziałach Mille (od razu piszę - nie chodzi o centra kredytowe) przy odpowiedniej kwocie z rozpędu doradca zgadza się negocjować i LIBOR, i inflację, więc..

Swoją drogą - mystery shopping czy direct search to fajny sposób na zweryfikowanie informacji, na jakim poziomie (w danym regionie, np.) są kadrowo poszczególne instytucje finansowe.
To chyba odpowiedź nie na ten temat:) Chyba że mówi Pan o klientach którzy chca negocjować inflacje (chociaż nie ma ona wpływu na warunki umowy kredytowej) wiec i takie negocjacje nie miałyby sensu-pomijając fakt, że jest to oczywiście zmienna całkowicie nienegocjowalna:)

konto usunięte

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Robert S.:
Niby nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w liście razem z którym przychodzi karta jest wielkimi, wytłuszczonymi i na dodatek podkreślonymi literami napisane, że aby karta była aktywna należy zadzwonić na Infolinię pod numer ...

W niektórych bankach kartę można aktywować w bankomacie. Może ona chciała zrobić to samo...?

W niektórych tak ... ale nie w tym i było to wyraźnie napisane w liście przewodnim ...
Sylwia Mąkolska

Sylwia Mąkolska zarządzanie
relacjami z
Klientami

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Jeden z naszych klientów był święcie przekonany, że razem z pieniędzmi włożył do wpłatomatu telefon. Nie skutkowały wyjaśnienia, że nie zmieściłby się w szczelinie i nie przeszedł przez rolki wewnątrz maszyny - żądał wydania telefonu pod groźbą powiadomienia mediów o kradzieży!
Sylwia Mąkolska

Sylwia Mąkolska zarządzanie
relacjami z
Klientami

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Niektórzy klienci mylą Millenium i MultiBank. Czasem nawet na tym zyskujemy - przychodzą zakładać "tą lokatę, co ją reklamuje Hubert", a wychodzą z naszymi produktami oszczędnościowymi :-)Sylwia Mąkolska edytował(a) ten post dnia 02.06.10 o godzinie 00:39
Sylwia Mąkolska

Sylwia Mąkolska zarządzanie
relacjami z
Klientami

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Jeden z naszych klientów domagał się pobierania opłaty za prowadzenie rachunku (przesłał nam nawet TOiP z zaznaczoną opłatą). Zapomniał/nie wiedział, że dla posiadaczy kredytów hipotecznych konto prowadzimy za 0.
Jakże to miła odmiana po tych wszystkich klientach, którzy muszą płacić, a nie chcą!Sylwia Mąkolska edytował(a) ten post dnia 02.06.10 o godzinie 00:42
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Sylwia Mąkolska:
Mamy też klientów, którzy lepiej od nas znają procedury i regulaminy. Przynajmniej chcą tak myśleć ;-)
Przykre jest jednak to, że czasem widać, że pracownik nie zna ani procedury ani TOiP...i co wtedy jak koleżanka obok również nie wie? Zaczyna się wydzwanianie gdzieś tam lub gdybanie...
Michał Sitarek

Michał Sitarek Citigold Wealth
Manager

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Rozpoczynając pracę w banku, myślałem, że będę miał czas i jak najwyższą chęć na czytanie procedur, zmian w tabeli opłat, po prostu będę na bieżąco z wszelkimi nowinkami. Rzeczywistość okazała się inna, dzień to gonitwa aby nie wyjść za późno z pracy. Nie mam czasu aby wszystko ogarniać, więc jak klient o coś pyta to czasami tak jest, że nie umiem odp. na pytanie.
Krzysztof K.

Krzysztof K. Project Manager,
Nestlé Nutrition

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

Biedny, jeszcze przez 20 lat będzie się musiał męczyć bez opłat, ale jakże to miła odmiana po tych wszystkich klientach, którzy muszą płacić, a nie chcą!

O ile bank wcześniej nie zrezygnuje z tego przywileju i nie przywróci opłaty za rachunek w celu podniesienia komfortu klientów i jakości świadczonych usług.
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

O ile bank wcześniej nie zrezygnuje z tego przywileju i nie przywróci opłaty za rachunek w celu podniesienia komfortu klientów i jakości świadczonych usług.

no chyba, że klient ma zapis o bezpłatności konta w umowie, wtedy na taką zmianę musiałby się zgodzić...
Olga G.

Olga G. nowe wyzwania

Temat: Absurdalne pomysły KLIENTÓW banków

nie pamiętam abym się spotkała z jakimś absurdalnym pomysłem ze strony Klientów. raz tylko z absurdalnym pytaniem :) "a to ja tę pożyczkę muszę spłacać?!?" - wypowiedziane przy omawianiu harmonogramu spłat.

Następna dyskusja:

Opinie klientów banków




Wyślij zaproszenie do