Dagmara
D.
Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...
Temat: Obserwacja uczestnicząca
Urszula T.:
Dagmara D.:
Ankieter ma nosić plakietkę z nazwą firmy, telefonem, imieniem i nazwiskiem. I niczego nie sprzedaje. Jeśli nie spełnia tych dwóch kryteriów - nie jest ankieterem. Dotyczy to również "badaczy", którzy sami robią "badania".
Wprawdzie nie mam doświadczenia z badaniami Mystery Shopper, ale o ile się orientuję, w badaniach tego typu ankieterzy nie noszą plakietek :) Pracownicy powinni być jednak uprzedzeni o takim przedsięwzięciu.
O właśnie - ale są uprzedzeni :) I o to chodzi - nikt nikogo nie wpuszcza w kanał :)
A ponadto nie można robić badań MS tak, żeby pracownik był identyfikowalny. Jeśli ktoś się na to zgadza - żeby zadowolić Klienta za wszelką cenę - to łamie Kodeks Esomaru.
Zdarza się , że konkretni pracownicy po takim badaniu tracą pracę - i to już firma badawcza bierze na swoje sumienie.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 21.03.07 o godzinie 09:50