Marcin Kamiński

Marcin Kamiński E-commerce / Buzz
marketing

Temat: I wszystko rusza pełną parą od nowa

Fikcyjny kryzys spreparowany przez NWO i bankowców chyba powoli się kończy. Zwiększa się popyt na samochody w całej Europie oraz krajach azjatyckich. Czy u Was jest podobnie? Czy może to tylko chwilowy zryw?
Michał Jaraczewski

Michał Jaraczewski Supplier Quality
Engineer w General
Motors Manufacturing
...

Temat: I wszystko rusza pełną parą od nowa

W zasadzie to rynek jest narazie sztucznie utrzymywany przy życiu (patrz dopłaty), ciekawe czy pacjent przeżyje po odłączeniu respiratora...
Rafał Orłowski

Rafał Orłowski Współwłaściciel,
AutomotiveSuppliers.
pl

Temat: I wszystko rusza pełną parą od nowa

Zgadzam się, że sytuacja jest sztucznie stymulowana. Dopłaty działają ale głównie na małe samochody. Tak więc jedni producenci "odrabiają straty" a inni (większość marek luksusowych) są i przez długie miesiące będą mocno pod kreską.
Pytanie jak będzie wyglądał rynek niemiecki jak wyczerpią się dopłaty? Może być jeszcze gorzej niż w grudniu 2008 i styczniu 2009.
Michał Jaraczewski

Michał Jaraczewski Supplier Quality
Engineer w General
Motors Manufacturing
...

Temat: I wszystko rusza pełną parą od nowa

Tego nie wie pewnie nikt z forumowiczów... poczekamy... zobaczymy...Michał Jaraczewski edytował(a) ten post dnia 13.04.09 o godzinie 17:43
Bartosz Dabrowski

Bartosz Dabrowski Plant Manager ; Lean
Manager ; WCM ;
Production
Management

Temat: I wszystko rusza pełną parą od nowa

Marcin Kamiński:
Fikcyjny kryzys

Fikcyjny ? Hmm ...
Jak by nie bylo - fikcyjny czy prawdziwy - dal motoryzacji mocno w kosc. I dlugo sie wszyscy jeszcze beda zbierac . W tychach jedziemy na "maxa" - ale nawet bez dofinansowan rzadowych zle nie bylo. A one tylko polepszyly nasza i tak niezla sytuacje.
Na male i oszczedne zawsze bedzie popyt - a nasza niesmiertelna panda :) nadal sprzedaje sie swietnie. Zyjemy ... a dzieki nam wiele dostawcow. I oby tak dalej.
Marek Piotrowski

Marek Piotrowski Właściciel, Petersen
Consulting

Temat: I wszystko rusza pełną parą od nowa

Pytanie czy reszta Fiata ma się aż tak dobrze...
Bo przecież Fiat to nie tylko pięćsetki i pandy...
Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: I wszystko rusza pełną parą od nowa

Marek Piotrowski:
Pytanie czy reszta Fiata ma się aż tak dobrze...
Bo przecież Fiat to nie tylko pięćsetki i pandy...
Tychy i ogólnie Fiat w Polsce ma się znakomicie- zreszta jak tu wyżej wspomniano,gorzej z tym Turynskim-produkcja podupada, mają problemy kadrowe, brakuje siły przerobowej,kraj ich nie wspiera. Widocznie dostali w kośc i lokują forsę w bardziej priorytetowe czynniki gospodarcze...

Co do ogólnej motoryzacji- jest róznie...niektórzy schowali głowę w piasek,wycofują się z produkcji modeli, przedsięwzięc,sportu, reklamy i marketingu,inni korzystaja z chwilowego monopolu,jaki im się sam utworzył;) Widac to mocno na przykładzie importu części danych producentów. Niektórzy dostawcy wycofuja się z bardziej globalnych transakcji. Mocno podrożały materiały,surowce,energia,przemysł metalowy też dostał równo po tyłku.

Kryzys fikcyjny stał się kryzysem realnym udeżył w mniej zorganizowaną czy troszke bardziej zacofaną motoryzację z wielkim hukiem. Ci którzy nie wytworzyli sobie dostatecznie rozwiniętego systemu marketingowo-biznesowego na rynku i nie wyciągneli macek sięgających i wschodu,dostaja dzisiaj baty i będą sie dłuuugo podnosić. Zobaczcie takiego Boscha -pozabezpieczanego 300ma spółkami,produkującego od systemów wtryskowych po elektroniczne szczoteczki do zębów i Forda,który w Europie mierzy się z ciągłymi przeciwnościami losu, w Hameryce umiera, współpraca ze wschodem kuleje,a spółki? smiech na sali, same ledwo sie w ryzach trzymają,a "świeta dwójca" z którą trzyma to już rozbitka totalna...

Umierają producenci podzespołów sportowych, auta sportowe nie "biorą", ruch w sporcie też się kurczy i zawęża do niewielkij ilości inwestorów...

na świecie jest ŹLE i fikcja to to nie jest-całe fabryki i tysiące miejsc pracy leca na łeb na szyje.
Dobrze,ze w Polsce przynajmniej spokój i najwyżej jak ktoś chce sobie zamówić utwardzone i obniżone zawieszenie to musi trochę postac w kolejce,wydać więcej kasy,czy sprowadzić. Troche nas może zaboleć zachwiany proces spadku wartości rezydualnych,czy ceny usług,ale przynajmniej z promocji w salonach będzie można pokorzystać:)

No i pewnie będziemy skazani na nalot wysokoobrotowców ze wschodu;)

edit:

cóż-nie nazwałabym tego wszystkiego "kończeniem się fikcyjnego kryzysu"...Dorota S. edytował(a) ten post dnia 15.04.09 o godzinie 18:23
Bartosz Dabrowski

Bartosz Dabrowski Plant Manager ; Lean
Manager ; WCM ;
Production
Management

Temat: I wszystko rusza pełną parą od nowa

Marek Piotrowski:
Pytanie czy reszta Fiata ma się aż tak dobrze...
Bo przecież Fiat to nie tylko pięćsetki i pandy...

Reszta fiata ... odpowiem tak - jako grupa Fiat - zaliczyliśmy najlepszy rok finansowo - zysk był rekordowy. I w tej chwili grupa notuje niezłą sprzedaż - np w całej europie dobrze sprzedaje się grande punto - więc nie tylko super idą "tyskie" produkty , faktem jest napewno to że w jakimś stopniu jest to uwarunkowane "dopłatami" .



Wyślij zaproszenie do