Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Architekt Wnętrz - jak zbudować markę i prestiż.

Temat przyszedł mi do głowy z powodu najlepiej rozwijającego się wątku :)

Uświadomiłem sobie, że jestem w stanie wymienić sporo architektów światowych i kilku polskich, którzy mają wyrobioną markę, których projekty znam.
Ale jeżeli chodzi o architekturę wnętrz to rozpoznawalnych jest dla mnie kilku projektantów zagranicznych i na tym koniec.
Zrobiło mi się przykro z tego powodu.
I jest tak mimo, że są to dla mnie tematy interesujące.

Co zrobić by tak nie było.

konto usunięte

Temat: Architekt Wnętrz - jak zbudować markę i prestiż.

Michał B.:
Temat przyszedł mi do głowy z powodu najlepiej rozwijającego się wątku :)

Uświadomiłem sobie, że jestem w stanie wymienić sporo architektów światowych i kilku polskich, którzy mają wyrobioną markę, których projekty znam.
Ale jeżeli chodzi o architekturę wnętrz to rozpoznawalnych jest dla mnie kilku projektantów zagranicznych i na tym koniec.

Czy są to architekci wnętrz, czy może raczej projektanci wzornictwa przemysłowego, którzy kojarzą się z architekturą wnętrz ?
Zrobiło mi się przykro z tego powodu.

Nie ma powodu. To im powinno być przykro :-)
I jest tak mimo, że są to dla mnie tematy interesujące.

Co zrobić by tak nie było.


Jak ? :-) Żeby nie było przykro ?
Na frasunek dobry ...

A na poważnie - jakie jest pytanie ?
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Architekt Wnętrz - jak zbudować markę i prestiż.

Pytanie jest jak powinni promować się Polscy architekci wnętrz by mogli zbudować markę i stać się rozpoznawalnymi poza swoim środowiskiem.
Jak zostać gwiazdą w tej dziedzinie w Polsce.

konto usunięte

Temat: Architekt Wnętrz - jak zbudować markę i prestiż.

Michał B.:
Pytanie jest jak powinni promować się Polscy architekci wnętrz by mogli zbudować markę i stać się rozpoznawalnymi poza swoim środowiskiem.
Jak zostać gwiazdą w tej dziedzinie w Polsce.

Tak samo jak w każdej innej dziedzinie.

Układy, poparcie, pomoc.
Wyglądać w telewizji. Być na pierwszych stronach gazet. Afiszować się ze swoją orientacją seksualną.

Nie wiem, czy umiejętność robienia świetnych projektów wnętrz jest decydująca, choć chyba wskazana.
Trzeba zaznaczyć, że to media kreują gwiazdy. To podnosi oglądalność, sprzedaż i cały show-biznes.

Natomiast, żeby mieć markę - chyba trzeba zacząć w odwrotnej kolejności.

Odpowiadając na Pana kwestię jeszcze w pierwszej wypowiedzi:
- projektowanie wnętrz jest sztuką "mniej trwałą". Po remoncie nie zostaje po niej śladu. Budowla stoi dłużej.

Architektami wnętrz, któch znamy, choć nie zdajemy sobie sprawy - byli renesansowi artyści, którzy "wykańczali" wnętrza włoskich bazylik. Ich dzieła przetrwały do dziś.

Budowle są łatwiej identyfikowalne - niezależnie czy prywatne czy publiczne. Z wnętrzami tak nie jest. Wielu prywatnych wnętrz na zaje....fajnym poziomie nigdy nie zobaczymy. Ot pierwsza różnica.

W Polsce rozwkit projektowania wnętrz dopiero nastepuje. W czasach kiedy do wyboru była płytka niebieska albo niebieska - raczej trudniej było myśleć o projektowaniu wnętrza.
Zatem trzeba poczekać.

Zresztą myślę, że gwiazdy już są.
Choć kwestią dyskusyjną jest znaczenie określenia: "gwiazda w projektowaniu wnętrz".
Maria Biegańska

Maria Biegańska projektant wnętrz,
www.modullar.pl

Temat: Architekt Wnętrz - jak zbudować markę i prestiż.


Układy, poparcie, pomoc.
Wyglądać w telewizji. Być na pierwszych stronach gazet. Afiszować się ze swoją orientacją seksualną.

bardzo pesymistyczne :D a juz ta orientacja zupelnie mnie rozbroila (czy rowniez heteroseksualna orientacje ma Pan na mysli? :P), bo posrod gwiazd designu nie zauwazylam, aby wywlekano prywatne szczegoly na wierzch :P

>
Nie wiem, czy umiejętność robienia świetnych projektów wnętrz jest decydująca, choć chyba wskazana.
Trzeba zaznaczyć, że to media kreują gwiazdy. To podnosi oglądalność, sprzedaż i cały show-biznes.

nie wydaje mi sie, rozpoznawalni najczesciej jednak bardzo odznaczaja sie od reszty srodowiska swietnymi badz kontrowersyjnymi projektami.

>
Zresztą myślę, że gwiazdy już są.
Choć kwestią dyskusyjną jest znaczenie określenia: "gwiazda w projektowaniu wnętrz".
>

raczej malo gwiazdorska profesja ;) ci znani po prostu robia kawal niezlej roboty.
Kontakty w moim pojeciu maja znaczenie o tyle, ze jesli robi sie zlecenia gdzie wchodza w gre duze pieniadze, mozna sobie "poszalec" projektowo.
wydaje mi sie, ze mimo wszystko klienci nieczesto decyduja sie na odwazne, ryzykowne, designerskie rozwiazania.
no i trudno o slawe urzadzajac "cieple" mieszkanie dla rodziny z dziecmi, o srednim budzecie.Maria Biegańska edytował(a) ten post dnia 31.03.09 o godzinie 16:07
Michał B.

Michał B. Administrator SAP
CO, PGNiG SA

Temat: Architekt Wnętrz - jak zbudować markę i prestiż.

Dla przykładu.
Wnętrza biurowca canal+.
Jak dla mnie są super.
Zwróciłem na nie uwagę już jakiś czas temu. Pewnie nawet było nazwisko projektanta, ale że nie trafiłem na nie znowu wyleciało mi z głowy.
Nawet dziś żeby sobie je przypomnieć musiałem chwilkę posiedzieć na googlami.

konto usunięte

Temat: Architekt Wnętrz - jak zbudować markę i prestiż.

Maria Biegańska:
...

To był żart oczywiście.

Myślę że to specyfika branży. Najbardziej spektakularne rezultaty pojawiają się kiedy inwestor pracuje jednocześnie i z architektem budowlańcem i z projektantem wnętrz. Jednak w takich sytuacjach często to biuro budowlane firmuje całość. (nie zawsze ale często ).

Druga rzecz: architekt budowlany dla inwestora to 'must'. Nie ma budowy bez niego. Projektant wnętrz to opcja. Może ale nie musi.

Trzecia: otwarty rynek. Każdy może projektować. Olbrzymia konkurencja. Dlatego sukces jest tylko dla najwytrwalszych.

Czwarta: zespół ludzi. Najbardziej spektakularne projekty to wynik pracy nie jednego człowieczka, ale grupy specjalistów. A dzisiaj mamy raczej olbrzymią ilosc małych zespołów. To ułatwia 'przetrwanie' w dekoniunkturze, ale utrudnia zdobywanie wielkich projektów.
Z drugiej strony rynek nie oferuje aż tak dużej liczby wielkich zleceń, by myśleć o utworzeniu i utrzymaniu takiego zespołu.

Coś jeszcze ?

konto usunięte

Temat: Architekt Wnętrz - jak zbudować markę i prestiż.

Albert a tak swoją drogą wyobrażasz sobie zawiązanie takiego zespołu żeby wystartować do większego tematu? Ja już widzę co by się działo;)

co do budowania marki to fakt, że dużo łatwiej jest inż. arch. niż architektom wnętrz ale i jedni i drudzy mają pole do popisu i to budowanie marki się dzieje samoistnie niejako i wcale bym nie tęsknił za budowaniem w naszym fachu marki za pomocą zabiegów socjotechnicznych choć "lans" jak zauważyłem jest dość istotny zwłaszcza w kontaktach z inwestorem i nieraz bardziej lub mniej boleśnie przekonałem się że klienta trzeba "czarować" ;)

Co do samej rzeczywistości projektowej to najbardziej nam brakuje ... kreślarzy, nie uważacie? ale takich prawdziwych kreślarzy co to nie trzeba im tłumaczyć jak coś narysować ale jednocześnie nie mających aspiracji ani predyspozycji do zostania projektantami. W efekcie tego braku kreślarzami zostają absolwenci architektury i tak się motają pomiędzy projektowaniem a dłubaniem rysunków wykonawczych ...

konto usunięte

Temat: Architekt Wnętrz - jak zbudować markę i prestiż.

Mariusz Jakubczyk:
Albert a tak swoją drogą wyobrażasz sobie zawiązanie takiego zespołu żeby wystartować do większego tematu? Ja już widzę co by się działo;)

A co by się miało dziać :-)
Zwykle zespoły charakteryzują się tym, że mają np. szefa/lidera,
który odpowiada za spójność pracy. Do tego każdy z członków zespołu odpowiada za określony kawałek pracy.
Organizacja pracy zespołu to temat rzeka.
Jeśli dodamy do tego, że projektowanie wnętrz łączy w sobie artyzm/sztukę z umiejętnościami czysto technicznymi, to można "załawiać" wszystko albo samodzielnie ( patrz dalej ) albo szczegółowo podzielić zadania.
...

Co do samej rzeczywistości projektowej to najbardziej nam brakuje ... kreślarzy, nie uważacie? ale takich prawdziwych kreślarzy co to nie trzeba im tłumaczyć jak coś narysować ale jednocześnie nie mających aspiracji ani predyspozycji do zostania projektantami. W efekcie tego braku kreślarzami zostają absolwenci architektury i tak się motają pomiędzy projektowaniem a dłubaniem rysunków wykonawczych ...

Potrzeba rozwoju jest naturalna. I dlatego często spotykana. Jeśli ktoś wie, jak należy wyrysować to czy owo bez zadawania tysiąca pytań - zrozumiałym jest, że może chcieć się rozwijać.
Ja bym porównał kreślarza do asystentki-sekreterki. Ile znasz osób, dla których maksymalnym celem zawodowym w życiu jest takie stanowisko ? Nie znaczy, że takich osób nie ma. Być sekretarką w zarządzie dużego koncernu to dla wielu marzenie. Ale w małej firmie ? Na poziomie przeciętnym ? Zwykle jest to przystanek w karierze. I podobnie z kreślarzami.
W efekcie często to projektant wypełnia rolę kreślarza, tracąc czas na proste zadania, albo ma do czynienia z "rotacją pracowników".

konto usunięte

Temat: Architekt Wnętrz - jak zbudować markę i prestiż.

...wrocil bym do glownego watku ... i moje przemyslenmia sa takie , ze tylko po przez design i projektowanie przemyslowe mozna stac sie "medialnym i znanym projektantem" Tomek Rygalik gwiazda naszego designu nie wiem czy projektuje wnetrza ? jest jakims przykladem ale z wnetrzami jak wczesniej zauwazyliscie jest problem ukrycia przestrzeni prywatnej , i zauwazcie ,ze znani wnetrzarze ze swiata to glownie designerzy jak Starck , Lovergove , Rashid etc . Dlatego nie sadze by bylo w ogole mozliwe wykreowanie marki wnetrzarza na skale swiatowa samej w sobie , projekty wnetrz takie zostac dostrzezone tylko na zasadzie : o oto pan X - ten ktory zaprojektowal lampe Y zaprojektowal wnetrza hotelu Z oto one . Znam polski przyklad studia Vis a Vis , rozpoznawalnej marki wnetrzarskiej.Pawel Kochaniecki edytował(a) ten post dnia 04.04.09 o godzinie 13:58
Piotr Flis

Piotr Flis Właściciel, Studio
Kropka Piotr Flis
Architekt

Temat: Architekt Wnętrz - jak zbudować markę i prestiż.

Witam,

Są dwa modele postępowania, które występują na rynku.
Architekt (biuro projektowe) robi budynek i wnętrza, lub projektant wnętrz robi wnętrza.
Co daje różne rezultaty.
Są architekci, którzy chcą i potrafią robić wszystko, od klamki w drzwiach po projekt lotniska (Kuryłowicz, Budzyński, JEMS)
Architektowi projektującemu duży obiekt, widoczny w skali miasta jest łatwo stać się znanym (telewizja, prasa, opinia publiczna)
Jeżeli projektujemy wnętrza w budynku "innego architekta" to dużo trudniej o wypromowanie.
Na naszym rynku mamy trochę znanych pracowni wnętrzarskich np. Wiesław Olko (nadworny projektant Jana Kulczyka)
Wystarczy poczytać trochę prasy fachowej, jest wielu dobrych i znanych projektantów w branży.

pozdrawiam
Piotr
Michał B.:
Temat przyszedł mi do głowy z powodu najlepiej rozwijającego się wątku :)

Uświadomiłem sobie, że jestem w stanie wymienić sporo architektów światowych i kilku polskich, którzy mają wyrobioną markę, których projekty znam.
Ale jeżeli chodzi o architekturę wnętrz to rozpoznawalnych jest dla mnie kilku projektantów zagranicznych i na tym koniec.
Zrobiło mi się przykro z tego powodu.
I jest tak mimo, że są to dla mnie tematy interesujące.

Co zrobić by tak nie było.
Jagoda B.

Jagoda B. lubię święty spokój!

Temat: Architekt Wnętrz - jak zbudować markę i prestiż.

Michał B.:
Temat przyszedł mi do głowy z powodu najlepiej rozwijającego się wątku :)

Uświadomiłem sobie, że jestem w stanie wymienić sporo architektów światowych i kilku polskich, którzy mają wyrobioną markę, których projekty znam.
Ale jeżeli chodzi o architekturę wnętrz to rozpoznawalnych jest dla mnie kilku projektantów zagranicznych i na tym koniec.
Zrobiło mi się przykro z tego powodu.
I jest tak mimo, że są to dla mnie tematy interesujące.

Co zrobić by tak nie było.
1. konsekwencja - marke buduje się min 5 lat a w Polsce młodzi ludzie tracą zapał przy pierwszej dekoniunkturze
2. artykuły sponsorowane ect - w większości arch zupełnie nie dbają o swój PR więc co mogą osiągnąć
3. budowa własnego zaplecza - inkubatora najlepszych autorskich prac - sklep-pracownia z wybranym stylem, zakup najpierw nieruchomości, aby na własna rękę bez tzw pięciu groszy klienta wykonać od a do z pomysł a potem zaprezentowac go w wybranym czasopiśmie
4. uczestniczenie w konkursach, próba projektowania przedmiotów i sprzedaży pomysłu u najlepszych wykonawców.

nie oszukujcie sie nic nie przychodzi samo ....ale warto zawalczyc
powodzenia

Temat: Architekt Wnętrz - jak zbudować markę i prestiż.

Myśle ze są znani bo mają co zaprezentować ja jak wchodze na http://kaminskadorota.pl i patrze w realizacje to widze ze warto korzystać bo jest super styl ;)

Temat: Architekt Wnętrz - jak zbudować markę i prestiż.

Moim zdaniem swoje biuro najlepiej promować dobrymi projektami. Oprócz tego warto zainwestować w pozycjonowanie w internecie i prowadzenie swojego bloga żeby zbudować profesjonalny wizerunek. Ogólnie trafiłem na taki artykuł właśnie o promowaniu biura architekta wnętrz i myślę, że może to się komuś przydać.



Wyślij zaproszenie do