Krzysztof
Szozda
ten którego
pytają...
Temat: Archicad + Artlatis + Blender3d+ Gimp - szkolenie...
Szkolenie indywidualne Archicad skierowane jest do osób chcących w praktyczny sposób zapoznać się z programem Archicad. Do szkoleń wykorzystywana jest wersja edukacyjna programy Archicad firmy Graphisoft.W porównaniu do kursów grupowych, szkolenie indywidualne daje możliwość dokładniejszego poznania programu i przekazania większej ilości informacji szkolonym, a także rozwiązywanie zaistniałych problemów w przyjaznym środowisku. Szkolenie indywidualne pozwala ponadto wypracować sposób pracy z kursantem i dostosować tryb zajęć do osoby.
Czas trwania kursu: 30godzin zegarowych
O specyfice prowadzonych zajęć może świadczyć fakt, iż w ciągu roku przeprowadzane jest około 5-10 kursów indywidualnych, oraz jesteśmy wyszczególnieni na stronie http://www.archicad.pl w dziale szkolenia.
Poniżej program jaki realizujemy. W zależności od umiejętności przyswajania wiedzy może by on wykonany w ciągu zakładanych 30h lub po zakończonej pierwszej sesji, można kontynuować szkolenie na preferencyjnych warunkach. Dlaczego całego materiału nie przerabiamy na jednym kursie? Ponieważ obiecanie tego byłoby karygodnym kłamstwem, a jeśli nawet, w wielu przypadkach było by to potraktowanie tematów po łebkach.
Archicad
Rozpoznanie preferencji i umiejętności użytkownika;
Menu programowe, wprowadzenie, zasady pracy w programie
Zachowywanie projektu, rodzaje plików i ich funkcje;
Narzędzia rysowania na płaszczyźnie i ich edycja;
Charakterystyka pracy na modelu i na widokach;
Zasady modelowania 3d;
Działania zależne ;
Przekroje, elewacje, rysunki 2d- opcje wyświetlania a wartswy
Ustawienia podstawowe narzędzi
narzędzie ściana;
drzwi i okna;
słupy i belki;
narzędzie schody;
narzędzie dach;
obiekty programu;
kształt;
Zaawansowane narzędzia modelowania;
Widoki modelu -potęga pracy, ustawienia widoków, parametry ustawień;
Ustawienia warstw – jak się nie zgubić
Ustawienia widoku modelu
Ustawienia skali
Ustawienia płaszczyzny cięcia dla rzutu i jego kombinacje
Częściowe wyświetlanie struktury – zastosowanie;
Etapy przebudowy – jak to ugryźć
Pióra i kolory
Dodatkowe biblioteki – ładowanie, używanie;
Tworzenie własnych materiałów
System siatek’
Łączenie dwóch ścian, łączenie słupów
Modyfikuj ścianę/ w odniesieniu do warstw ściany
Parametry magicznej różdżki
Działania na elementach bryłowych a poprawna konstrukcja modelu
Menadżer profili – wieniec ,ława fundamentowa
Menadżer profili – nadproże
Menadżer profili – profil mebla
Tworzenie elementów w 3d (mebel) – szafa PAX pełna 3d oraz za pomocą drzwi
Dach + ściana = sformatowany element
lamy – rodzaje oświetlenia
Wypełnienie obrazkami, rodzaje wypełnień
Strefy – metryczki, wygląd, zestawienia;
Opisy, wymiarowanie ręczne i automatyczne, dodatki;
Ustawienia osi i kierunku ścian – dlaczego tak ważne?
Zachowywanie własnego komponentu: drzwi, okna, klamka, front szafki;
Schody z zaznaczenia
Truss Maker – ustawienia
Modelowanie terenu w oparciu o siatkę wysokościową;
Rozmieszczenie wzajemne elementów;
Przegroda strukturalna – edycja/modyfikacja
Łączenie dwóch plików pln
Ustawienie kierunku Pn, obrót kartki papieru;
Analiza nasłonecznienia
Mapa projektu a mapa widoków;
Import standardowych profili stalowych
Dokument 3d -rysunek 3d
Zmiana wstawionego rysunku na arkuszu na inny (bez kasowania poprzedniego)
Kolporter – publikacja dokumentów
Wizualizacja w Archicad – internal i Lightworks
Współpraca Archicad i Blender / 3dsmax
Artlantis
-Wprowadzenie do programu;
-Export plików z Archicad, przygotowanie pliku w archicadzie;
-Poruszanie się w oknie 3d;
-2d view – ustawienia 2d jako podstawa dokładnej nawigacji;
-Shadery, materiały, rozpoznawanie powierzchni;
-Światło naturalne – ustawienia i cienie, edycja nieba
-Światło sztuczne – ustawienia lamp (2d i 3d)
-Wstawianie i edycja obiektów z artlantisa
-Widoki, ustawienia wizualizacji
-Renderowanie natychmiastowe
-Batch render
-Render zone
-Create shader from – tworzenie własnych materiałów
Blender 3d
Ustawienia w Archicadzie – przygotowanie i eksport modelu
formaty plików eksportowych
Interface użytkownika Blender3d – dane niezbędne do pracy
Materiały Blender 3d
Oświetlenie w Blenderze
Silnik Cycles
Tworzenie środowiska
Kamera – rodzaje i ustawienia
Rendering internal oraz cycles
Gimp – równorzędna alternatywa dla Photoshopa
Wprowadzenie do programu
Główne opcje
Warstwy
Ćwiczenia praktyczne: przygotowanie tekstury
Ćwiczenia praktyczne: przycinanie i formatowanie
Ustawienia edycji obrazu
Zajęcia praktyczne
Po zakończeniu pełnego szkolenia, uczestnik otrzymuje certyfikat zaświadczający odbycie pełnego kursu.