Wojciech
F.
właściciel, Własna
działaność
Temat: szukam projektanta
Robert Gniezdzia:
Panie Wojtku, no właśnie nie. w tym watku grupą celowa jest autor watku.
jakie jest prawdopodobieństwo, że tu zajrzy po takim czasie a co za tym idzie komunikat dotrze do nadawcy?
Moim zdaniem, nie może on być uznany za grupę docelową. Jak podkreślono słusznie, że upływ czasu ma wpływ na zmniejszenie lub zanik zainteresowania za strony autora posta to nie można uznawać tej osoby za grupę docelową. A jeśli nawet za grupę dochodową.
Grupą docelową takich wpisów w moim odczuciu są przede wszystkim;
1. inni potencjalni klienci, którzy tu zajrzą przypadkiem bo pojawił się nowy post tematyczny i może wykonają krok następny
2. inni usługodawcy - "straszenie" i/lub wpędzanie konkurencji w kompleksy
Nie sądzę, aby autor posta wrócił do niego po 2 latach (choć mogę się mylić) i skorzystał w jakikolwiek formie z oferty odpowiadającego.
I dodam trochę ad 2 wyżej, że najbardziej rozwalają mnie posty typu;
"w lutym mam wolne moce przerobowe - przyjmę projekty"
I bynajmniej nie kieruje uwag ad personam ale umieszczanie tego typu wpisów ma niewiele wspólnego z wykorzystywaniem marketingu na korzyść autora wpisu.
A myślałem że mnie już nic nie zdziwi!
Wszystko się Panu pomieszało; bezpośredni,strategiczny,planowanie,
realizacja,prognozowanie skuteczności,efekty...(co to jest "...grupa
dochodowa..." w marketingu?!)
Spróbuję jeszcze raz...
Marketing bezpośredni (jak sama nazwa wskazuje!), polega na bezpośrednim
kontakcie oferenta z odbiorcą (szt.1!!!!). Obiektem NIE JEST ŻADNA GRUPA!!!!
Proszę nie szukać wyjątków bo ich NIE MA , prezentacje dla kilku osób czy
rozmowy z wieloosobowym zarządem firmy to też POJEDYŃCZY ADRESAT!!!
Obserwatorów określa Pan jako "grupę docelową" - BŁĄD! To jest poboczna
II-ga strefa oddziaływania działań marketingowych(lub reklamowych).
Dlatego że wymaga ponowienia kontaktu bezpośredniego !!!
Druga strefa tylko UŁATWIA kontynuację i może zwiększać skuteczność,
czasami efekty POZORNIE są większe niż wobec pierwotnego adresata np.
odzew czytelników forum (ale nikt z nich nie zamówi projektu bez kontaktu
i od razu staje się pierwotnym adresatem).
Podstawowy podział (chronologia historyczna)-marketingu bezpośredniego:
Domokrążcy. Cel - gosp.domowe , II strefa - rodzina,sąsiedzi...
Pocztowy. Cel - adresat , II strefa - rodzina,znajomi...
Telefoniczny Cel - abonent , II strefa - j.w....
Internetowy(np.portale społecznościowe) i tutaj "nasz przypadek"
Cel - autor tematu zgłaszający zapotrzebowanie na usługę (towar),
II strefa - czytelnicy bierni,aktywni,konkurencja.
(telewizyjny,sprzedaż wysyłkowa,sklepy internetowe itd,itp....)
To są podstawy MOJEGO podejścia, NIE UWZGLĘDNIAJĄC czasu (jest ważny
w realizacji i efektach a nie w definicji i określeniu przedmiotu dyskusji)