konto usunięte

Temat: Doświadczenia z Agile'm w sprzedaży

Aby dać początek (mam nadzieję) dalszym i bardziej skonkretyzowanym dyskusjom, chciałabym luźno zapytać, ilu z Was ma jakiekolwiek praktyczne doświadczenia związane z implementacją tej metodyki w zarządzaniu sprzedażą? Jak Wam się pracowało w takim systemie?
Mam wrażenie, że w naszym kraju to podejście jest jeszcze w dużym stopniu postrzegane jako kontrowersyjna innowacja.
Zapraszam każdego, kto szuka platformy do wymiany poglądów na ten niezbyt jeszcze popularny w Polsce temat.Ten post został edytowany przez Autora dnia 28.07.14 o godzinie 12:30

konto usunięte

Temat: Doświadczenia z Agile'm w sprzedaży

„Agile” to od jakiegoś już czasu modne słowo w branży IT. Od niedawna natomiast (na razie głównie na Zachodzie) można zauważyć coraz więcej publikacji nt. zastosowania tej metodologii w projektach nie mających nic wspólnego z IT. W jednym z artykułów Forbes’a możemy np. przeczytać, że "Agile to obecnie najlepiej utrzymany sekret zarządzania na naszej planecie." Na ile wtajemniczeni się czujecie?

Prawdą jest, że wszystkie organizacje (również te sprzedażowe) z czasem obrastają warstewką biurokratycznego “tłuszczyku”. I mimo że - jak każde przedsiębiorstwo - z definicji dążą do minimalizacji kosztów i strat, mało którym udaje się osiągnąć mistrzostwo w tej dziedzinie.

Celem idei Agile, zainicjowanej w połowie lat 1990-tych, była przede wszystkim koncentracja na zadaniach generujących wartość, kosztem prac administracyjnych. Samo-zarządzanie zespołów, duża swoboda w dobieraniu działań i codziennych zadań mających prowadzić do realizacji celów, szybkie reagowanie na potrzeby i porażki, dopuszczanie zmiany na każdym etapie i nieustanny rozwój to tylko niektóre z pozostałych założeń tej metodyki.

Jakie są Wasze opinie nt możliwości zastosowania tego podejścia w zespołach sprzedażowych? Co wynika z Waszych doświadczeń w kraju i za granicą?
Arkadiusz Gos

Arkadiusz Gos Key Account Manager
at Kan.Bo & KanBo
Evangelist

Temat: Doświadczenia z Agile'm w sprzedaży

Nie wyobrażam sobie sprzedaży w inny sposób niż Agile.

W moim przypadku gdzie sprzedaż to obszar B2B, ten sposób zarządzania działaniami poprostu jest najlepszy. Wymaga on zmiany podejścia i stylu pracy, jednak jak przetrwa się "okres burz", dalej już jest ok. Częste zmiany i brak sprecyzowanych oczekiwań od strony klienta - jak inaczej można sobie z tym poradzić.
Spotkania z klientem, nowe informacje, doprecyzowanie, oferta... sprzedaż teraz to nie sprint, to maraton, który wymaga czasu, cierpliowści metody i narzędzi.
Witam w świecie Agile.

Pani Małgorzato, jestm wdzięczny za wywołanie tematu.

konto usunięte

Temat: Doświadczenia z Agile'm w sprzedaży

Dziękuję za wypowiedź, Panie Arkadiuszu.
Jestem bardzo ciekawa, ile osób zarządzających sprzedażą i ją realizujących na rzecz polskich przedsiębiorstw podziela tę perspektywę? Czy w miejscach, w których Pan pracował szeregowi pracownicy byli przeszkoleni z tego podejścia? Czy mieli zrozumienie cyklu w tej metodologii?

Kolejna kwestia, która na naszym gruncie może wydawać się problematyczna to kwestia pracy zespołowej w sprzedaży. W wielu firmach sprzedażowych sukces tradycyjnie kojarzony jest z indywidualnymi osiągnięciami i wynikami. Podejrzewam, że niejednemu zarządzającym podejście agile'owe nasunęłoby wielu organizacyjnych trudności. Przykładem niech będzie chociażby tradycyjny system wynagradzania w handlu, którego zasadność wydaje się z pozoru nie do podważenia. Komu (w jakiej części i czy w ogóle) należy się prowizja, jeśli na sukces faktycznie pracował cały zespół? Ilu pracodawców odważyłoby się upodobnić wynagrodzenia handlowców do wynagrodzeń na innych stanowiskach i na odwrót? Ilu "rasowych" handlowców podjęłoby się pracy w takiej organizacji?
Arkadiusz Gos

Arkadiusz Gos Key Account Manager
at Kan.Bo & KanBo
Evangelist

Temat: Doświadczenia z Agile'm w sprzedaży

Agile zmienia całowicie podejście do sprzedaży. Tu nie ma miejsca na: "to są moje kontakty i relacje które od lat zbierałem i budowałem". Agile to praca w zespole, a nie jedynie zbiór pojedynczych handlowców nazwanych zepołem.
Zmeniając podejście i styl pracy należy także zminić sposób wynagradzania. To zespół wypracował sukces i dla niego należy się gratyfikacja. Jakże częste są obecnie sytuacje, gdzie wiele osób zaangażowanych w działania doprowadziło do sukcesu, a zasługi spływają na "jednego ojca sukcesu".
Często incjatywy powstają oddolnie, tam pojawiają się ciekawe pomysły i rozwiązania, tylko jak mogą się przebić w hermetycznym, silosowym świecie?
Ile tracimy trzymając informacje dla siebie?
Sandra Laskowska

Sandra Laskowska Event Manager, BAMT
sp. z o.o. sp.k. -
Business &
Managem...

Temat: Doświadczenia z Agile'm w sprzedaży

Serdecznie zapraszam na warsztaty z Agile, Kanban
Last minute !!! 20% taniej
W celu skorzystania z promocji należy skontaktować się z głównym organizatorem
Radosławem Parszewskim
e-mal : radoslaw.parszewski@gigacon.org
http://gigacon.org/event/workshop-agile-kanban-zlawiel/

Następna dyskusja:

AGILE SALES DEVELOPMENT / L...




Wyślij zaproszenie do