Temat: szkolenie PPL(A) - pytanie o kurs teoretyczny

Cześć,
Jeszcze mam pytanie na temat teoretycznego szkolenia PPL(A).
Znalazłam wiele kursów po 60 godzin, ale znalazłam też szkołę zelazny6.pl, która oferuje 130 h zajęć i reklamuje się w taki sposób:
-oferujemy tak wielką ilość materiałów szkoleniowych (m.in. dostęp i możliwość zakupu zestawu bogato ilustrowanych książek angielskiej wersji kursu PPL(A), ale przede wszystkim w cenie kursów znajduje się unikatowy zbiór konspektów,
-polski, interaktywny, treningowy zestaw pytań i odpowiedzi do PPL(A), opracowany na bazie pytań narodowych ULC, , pracujący pod programem Microsoft Access !)
-także unikatowy jest w naszej ofercie na preferencyjnych warunkach płatności 5-cio miesięczny dostęp do angielskojęzycznego, interaktywnego kursu PPL(A), współpracującej z nami – certyfikowanej przez międzynarodowe władze lotnicze, belgijskiej lotniczej firmy szkoleniowej – Aerosolutions BVBA, będący doskonałym przygotowaniem do zdawania w przyszłości egzaminu ATPL(A)

No i nasunęły mi się 2 refleksje:
1. czy ilość godzin w wymiarze 60 będzie dla mnie wystarczająca? Może jednak poszukać jakiegoś kursu z 2x większym wymiarem godzin?
2. ten dostęp do anglojęzycznego kursu PPL(A) to chyba świetne narzędzie do nauki
i konkluzja - Czy znacie może jakąś firmę w okolicach Krakowa lub Wwy która oferuje podobny zakres szkolenia teoretycznego?

Dziękuję za wszelkie konstruktywne uwagi :)
Joanna

konto usunięte

Temat: szkolenie PPL(A) - pytanie o kurs teoretyczny

Asiu jeśli chodzi o ilość godzin to jest pewne minimum narzucone odgórnie które szkoły muszą zrobić. Czy dla Ciebie wystarczy ?? trudno powiedzieć bo to dość indywidualna sprawa. Uważam, że w tych godzinach poznasz wszystkie podstawowe informacje jakie są niezbędne do oderwania się od ziemi. Powinnaś dostać materiały również do nauki w domu. Nim wsiądziesz do samolotu będziesz miała test wewnętrzny w szkole. Wydaje mi się, że lepiej zrobić więcej godzin w powietrzu niż w szkolnej ławce ;) Moja szkoła oferowała do każdego działu jeszcze serie testów elektronicznych.
Paweł Stefański

Paweł Stefański administrator unix,
sieć

Temat: szkolenie PPL(A) - pytanie o kurs teoretyczny

Po pierwsze primo, Zelazny6 jest w Poznaniu, pytanie czy chce Ci się taki kawałek jeździć. Te 130h to jednak kilka zjazdów i obecność jest obowiązkowa( wymóg prawny żeby na zaświadczeniu wpisać taką liczbę godzin). Co do konspektów to musisz zadać sobie pytanie - czy chcesz nauczyć się teorii lotu, bezpieczeństwa, komunikacji - tak dla siebie, własnego bezpieczeństwa i innych - czy chcesz tylko zdać egzamin teoretyczny w ULC ? Jeśli odpowiadasz ze chcesz posiąść wiedze - lepszym rozwiązaniem niż ,,unikatowy zbiór'' - są książki dostępne w sieci (nakolannik.pl, strona FAA) i niebieskie książki Pana Domicza i Szutowskiego + nowa książka pana Mikołajczaka (polecam!). Jeśli jednak chcesz tylko zdać i zapomnieć - polecam pouczyć się testów, baza narodowa jest ogolnie znana, opublikowana przez ULC i dostępna na stronie. Tylko sie nauczyć. Pomoże Ci w tym strona LKE - http://lke.boruh.com.pl/.
Pozdrawiam!
--
pawel
Konrad C.

Konrad C. www.aeroprojekt.pl

Temat: szkolenie PPL(A) - pytanie o kurs teoretyczny

Ładowanie setek godzin teorii nie ma większego sensu.
To że siedzisz i słuchasz, to nie znaczy że się "naumiesz". I tak zawsze trzeba samemu przysiąść w domu.
Rozwlekać można wszystko tylko po co? Chcesz 2x dokładniej poznać budowę silnika lub możliwości i ograniczenia człowieka?
Najwięcej TEORII przyswaja się po rozpoczęciu PRAKTYKI. Taka jest prawda, bo najpierw siedzisz w ławce i słuchasz trochę "opowieści o gwiazdach". A jak zaczniesz latać to wtedy najlepiej wraca się do teorii - do własnych materiałów i książek.
A konspekty? Kupujesz 2 egzemplarze Szutowskiego i to załatwia konspekty do PPL(A).

Następna dyskusja:

Teoretyczny kurs samolotowy...




Wyślij zaproszenie do