Mirosław Z.

Mirosław Z. E-Commerce

Temat: Prowadzić dalej czy oddać kampanie ? Komu ?

Tematyka: sklep internetowy

Średnie MIESIĘCZNE wartości AdWords (bez Sieci partnerskiej):
Koszt kampanii: 6000zł - 7000zł
Kliknięcia: 140 000
CTR: 6-7%
Średni CPC: 0,45 - 0,5
Współ. konwersji (zakup): 0,6%-0,8%
Średnia pozycja w wynikach: (1-3)

Czy powyższe wyniki są bardzo tragiczne ? (kampania została stworzona przez pracownika mającego małe pojecie o AdWords). Jaką firmę polecacie do prowadzenia powyższej kampanii ?Łukasz Andrzejewski edytował(a) ten post dnia 10.09.09 o godzinie 17:00
Rafał Ganowski

Rafał Ganowski Kampanie PPC

Temat: Prowadzić dalej czy oddać kampanie ? Komu ?

Przychody, koszty , marża - przeliczyć wszystko i będzie wiadomo 'z grubsza' czy tragiczne czy też nie :)
Grzegorz Bosak

Grzegorz Bosak Konsultant,
specjalista.
Kampanie SEM
(SEO/PPC) | Rocket
...

Temat: Prowadzić dalej czy oddać kampanie ? Komu ?

Średnio tragiczne :)

CPC zbyt wysokie
Konwersja zbyt niska

konto usunięte

Temat: Prowadzić dalej czy oddać kampanie ? Komu ?

Grzegorz a ja bym tak tego nie oceniał.

Sprzęt sportowy - pytanie więc jaki i jak często kupowany, jak drogi, jak prestiżowy.
Może to sprzęt do drogiego sportu, a może sprzedaż standardowego sprzętu.

CPC nie koniecznie jest wysokie. Można prowadzić kampanie zasięgowe przy bardzo niskim CPC, jednak wzrost konkurencyjności powoduje znaczny wzros CPC.

Np. Hosting jechanie z CPC niższym niż 0,50 na to słowo kluczowe mija sie z celem, szukanie nisz? mozna owszem by rozbudowac zasięg i ewentualnie zmniejszyć CPC - nie zawsze jednak będzie temu towarzyszył wzrost konwersji.

Co do konwersji tutaj także ciężko jest ocenić nie znajać dokładnie produktu. Być może jest wyjątkowo niszowy, może oferta nie jest tak ciekawa a może jeszcze słowa kluczowe nie są dobrane najlepiej.
Więc wydawać się może, że kampania nie jest zrobiona dobrze, jednak wskaźnik CTR sugeruje coś innego.
Może produkt jest tak drogi i tak mało kupowany, że konwersja na tym poziomie generuje odpowiedni zysk.

Ciężko wypowiedzieć się na temat skuteczności kampani znająć tego typu informacje.
CTR OK
Konwersja - zależy jaka branża i jaka jest oferta sklepu. Nie zawsze kampania adwords decyduje o wysokiej konwersji.
CPC - dużo, mało zależy od branży.

Pozdrawiam
Mariusz

konto usunięte

Temat: Prowadzić dalej czy oddać kampanie ? Komu ?

Tak, zgadzam się z wypowiedzią Mariusza.

Brakuje mi jeszcze konkretnych informacji o asortymencie oraz w związku z tym o grupach reklamowych, a jakie stworzyłeś w ramach kampanii.

Zwróć na to uwagę, żeby każdy rodzaj asortymentu jaki posiadasz sklasyfikować i ułożyć dla niego 1-2 teksty reklamowe, które się z nim identyfikują - np. powiązanie ze słowem kluczowym - podwyższy to z pewnością Twój wynik jakości, co w rzeczywistości obniży stawkę CPC , może nie dużo, ale może uzbierać się niezła sumka, jeśli Twoje budżety są znaczne.

Czy prowadzić samemu czy zlecić firmie? To już Twoja decyzja - czy zaufasz firmie, czy trafisz na specjalistów czy amatorów.

Zostaje więc szkolić się w AdWords, analizować case studies, śledzić posty na blogach i testować, testować i eksperymentować.

Życzę Ci powodzenia!
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: Prowadzić dalej czy oddać kampanie ? Komu ?

Zależy jaka branża. CPC dość wysoki, ale są branże z wyższym.
Tomasz M.

Tomasz M. Marketing, Internet
- to wciągaaaa.....

Temat: Prowadzić dalej czy oddać kampanie ? Komu ?

aby podjąć decyzję powinieneś:
1. wyliczyć ile teraz kosztuje Cię fakt, że pracownik siedzi nad kontem.
2. zastanowić się, czy podniesienie konwersji nie powinno polegać na optymalizacji strony
3. zastanowić się, jakiego modelu rozliczeniowego oczekujesz (może wystarczy Wam audyt konta, albo krótkie szkolenie - a nie obsługa).
4. Przeciętnie na rynku prowadzenie kampanii to 20 % (bardzo zależne od poziomu wydatków) budżetu, ale spotykane sa również modele hybrydowe.

jeśli o coś chciałbyś dopytać - pisz na priv.
Robert Rydz-Mościcki

Robert Rydz-Mościcki AdWords Seminar
Leader, Performance
Media

Temat: Prowadzić dalej czy oddać kampanie ? Komu ?

Łukasz Andrzejewski:
Czy powyższe wyniki są bardzo tragiczne ? (kampania została stworzona przez pracownika mającego małe pojecie o AdWords). Jaką firmę polecacie do prowadzenia powyższej kampanii ?

Jeśli chodzi o parametry "adwordsowe" to jestem pewny, że jeśli kampanią do tej pory się zajmowała osoba, która wg. Twoich słów nie jest ekspertem, to cpc, ctr da się poprawić.
Należy przy tym pamiętać, że "podkręcenie adwordsa" to tylko połowa sukcesu. Pozostaje jeszcze kwestia dostosowania kampanii do Twoich konkretnych potrzeb.
Jeśli miałbyś jakieś bardziej konkretne pytania to dawaj śmiało...
Przemysław L.

Przemysław L. Siła e-marketingu

Temat: Prowadzić dalej czy oddać kampanie ? Komu ?

Jaki ROI?

konto usunięte

Temat: Prowadzić dalej czy oddać kampanie ? Komu ?

Przemysław L.:
Jaki ROI?

I to jest kluczowe pytanie! CPC, CTR, itd. są ważne, ale fundametnalna informacja, to ROI.

U nas na jednej z fraz mamy średni CPC ok. 3 PLN, CTR 6%, wsp.konwersji ok 2%, miesięczne koszty dla tej frazy ponad 10 000 PLN, a ROI ponad 500% i rośnie (zaczynaliśmy od ROI na poziomie 150% z tendencją do spadku). I wszystko na czym się skupiamy, to właśnie ROI. Analiza innych wskaźników podporządkowana jest tylko i wyłącznie temu jednemu celowi: zmaksymalizować ROI (co robimy przede wszystkim poprzez pracę nad LP i PP).Piotr M Ł. edytował(a) ten post dnia 20.03.09 o godzinie 12:36

konto usunięte

Temat: Prowadzić dalej czy oddać kampanie ? Komu ?

Łukasz Andrzejewski:
...
Średnie MIESIĘCZNE wartości AdWords (bez Sieci partnerskiej):
Koszt kampanii: 6000zł - 7000zł

Czy myślał Pan o SEO ?

Odnoszę wrażenie, że przy takim budżecie powinien uzyskać Pan lepsze rezultaty właśnie w SEO.

p.s.

Być może sama optymalizacja serwisu (koszt jednorazowy) przyniosłaby oczekiwane rezultaty w SEO jednocześnie pozwalając obniżyć koszty AdWords.

W razie potrzeby zapraszam do kontaktu.Robert B. edytował(a) ten post dnia 20.03.09 o godzinie 13:01
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: Prowadzić dalej czy oddać kampanie ? Komu ?

Robert - a na jakich podstawach wysnułęś takie przypuszczenie (że można lepsze rezultaty uzyskać z pozycjonowania)?

Ja bym się nie wypowiadał do czasu szczegółowej analizy. 'Odnosze wrażenie' na podstawie budżetu? Dla jednej firmy trzeba budżet zmniejszyć, dla drugiej zwiększyć a trzeciej dołożyć SEO...

Tak jak napisał Piotr - kluczowa jest konwersja i ROI.

Jeśli to e-commerce najprościej zestawić średni koszt transakcji ze źródła z marża na sprzedaży:
http://plutecki.net/2009/01/do-kiedy-warto-inwestowac-...

Należy przy tym pamiętać o błędzie statystycznym, sezonowości oraz po jakim czasie (ilu wejściach) realizowany jest zakup. Jeśli np. klienci kupują po 3 wejściu (już z bookmarka) to trzeba zrobić oszacowanie jaki % directów zostało wypracowane przez kampanie.
Rafał Ganowski

Rafał Ganowski Kampanie PPC

Temat: Prowadzić dalej czy oddać kampanie ? Komu ?

Łukasz Plutecki:
Należy przy tym pamiętać o błędzie statystycznym, sezonowości oraz po jakim czasie (ilu wejściach) realizowany jest zakup. Jeśli np. klienci kupują po 3 wejściu (już z bookmarka) to trzeba zrobić oszacowanie jaki % directów zostało wypracowane przez kampanie.

Jedna uwaga dotycząca źródła odwiedzin, jeżeli klient zakupi coś dopiero za trzecią wizytą w sklepie i użyje przy tym bookmarka to system taki jak Google Analytics nie będzie nadpisywać cookies jako źródło Direct, pozostanie nadal PPC (jak dobrze pamiętam).
Bartosz Szczęśniak

Bartosz Szczęśniak e-commerce /
e-marketing

Temat: Prowadzić dalej czy oddać kampanie ? Komu ?

Łukasz Andrzejewski:
Współ. konwersji (zakup): 0,6%-0,8%
kampania moim zdaniem jest dobrze prowadzona, staraj sie obnizyc cpc i postaraj się o optymalizację oferty/formularzy
//edit
z pozycji 1-3 powinien byc nieco wiekszy ctrBartosz Szczęśniak edytował(a) ten post dnia 25.03.09 o godzinie 03:33



Wyślij zaproszenie do