Grzegorz Markowski

Grzegorz Markowski Programista,
Wydawnictwo
Pedagogiczne OPERON
Sp. z o.o.

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

http://www.bytearray.org/?p=2310

DirectX, OpenGl, 0% CPU.. hmm przyszłość dla Flasha rysuje się w 3D

konto usunięte

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

Nareszcie, mam coś do zrobienia i już miałem się uczyć Unity a tu mam Molehill - super
Sławomir Ossowski

Sławomir Ossowski Think01, head of
strategy

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

no no...
http://labs.adobe.com/technologies/flash/molehill/
'first half of 2011'

konto usunięte

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

Sławomir Ossowski:
no no...
http://labs.adobe.com/technologies/flash/molehill/
'first half of 2011'

Trochę trzeba poczekać, ale do połowy 2011 za dużo w Unity bym nie umiał :)
Tomasz Misiewicz

Tomasz Misiewicz Flex Developer

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

tja, na ostatnim MAXie też zapowiadali wielką rewolucję 3d w flashu... i kto w temacie ten wie jak to się skończyło. Potencjał jest, ale jeśli Adobe nie ruszy d#py to webGL czy coś innego zję flasha (przynajmniej na tym polu).
Sławomir Ossowski

Sławomir Ossowski Think01, head of
strategy

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

Btw a czy ktos cos wie o air na androidy moze bo tez mialo byc a nima?

konto usunięte

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

Sławomir Ossowski:
Btw a czy ktos cos wie o air na androidy moze bo tez mialo byc a nima?
jest :)
http://blogs.adobe.com/air/2010/10/adobe-air-2-is-now-...
Sławomir Ossowski

Sławomir Ossowski Think01, head of
strategy

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

nooo to gitesik, czekamy teraz na apdejt fonów i wio :))
Piotr Danielewicz

Piotr Danielewicz front-end developer,
Media 4 U

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

Z tego co wiem, to dużą działkę w rozwoju F3D miał engine Alternativa od ruskich. Przy okazji Alternativa ostatnimi czasy stała się darmowa :)
Tomasz Misiewicz

Tomasz Misiewicz Flex Developer

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

alternativaplatform w wersji 7 owszem.
Ale to co było pokazane na MAX-ie to wersja 8 (której jeszcze nie ma i korzysta z nowego API 3d flasha którego premiere Adobe zapowiedziała własnie na pierwszą połowę 2011r) która raczej darmowa już nie będzie.

http://blog.alternativaplatform.com/en/

konto usunięte

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

Jeszcze jedno demo nowego API:
http://www.youtube.com/watch?v=szaXvTsoeVs&feature=pla...
Łukasz Błachowicz

Łukasz Błachowicz codziennie wymiatam
i odkurzam

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

Jesliby dali wsparcie 2d to dopiero byłby nieziemski plus.

Problemem bedzie w takich grach fizyka, bo juz silnik fizyki bedzie chodził zapewne na samym playerze.

Poziom adaptacji nowego playera pewnie pobije rekordy.

konto usunięte

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

Grafika 3D jak w Unity jest super, fizykę też ma dobrą ale nie "bawiłem" się i chyba box2d ma lepszą?

konto usunięte

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

Tylko, że Box2D jak sama nazwa mówi jest do 2d. ;) Z fizyką na pewno będzie problem w nowej wersji Flash Playera, bo wsparcie GPU będzie tylko do renderowania.. A jak się sprawdzają silniki fizyczne 3D w ActionScripcie widac po porcie JigLiba.
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Łukasz Błachowicz

Łukasz Błachowicz codziennie wymiatam
i odkurzam

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

tia, zostanie nam hakowanie fizyki w 2d, no i tyle jesli chodzi o 0% zużycia procesora. Nie bez powodu na demie racera bali sie chocby zawadzic latarnie.
Jerzy Wierzchowski

Jerzy Wierzchowski Senior Software
Developer

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

Coś w tym jest. Adobe lubi "naginać" prawdę w swoich filmikach. Ciekawe na jakim sprzęcie to chodziło, bo zaraz może się okazać że to takie lepsze away3D zapuszczony na nowym Chińskim superkomputerze;)
Jakub K.

Jakub K. iOS developer

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

nie szukacie dziury w całym? w końcu true 3d, a tu sie nagle okazuje, że dalej lipa bo nie wiadomo co z fizyką...
na demie racera troche fizyki jednak jest (na zakrętach, wyskocznia i raz uderzył w bandy) i jakoś to działa. Wiadomo, że okaże się potem, ale nie przesadzajmy z tym marudzeniem.

konto usunięte

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

Andrzej Korolczuk:
Tylko, że Box2D jak sama nazwa mówi jest do 2d. ;) Z fizyką na pewno będzie problem w nowej wersji Flash Playera, bo wsparcie GPU będzie tylko do renderowania.. A jak się sprawdzają silniki fizyczne 3D w ActionScripcie widac po porcie JigLiba.


http://www.nvidia.pl/object/nvidia_physx_pl.htmlMichał Polkowski edytował(a) ten post dnia 01.11.10 o godzinie 23:22
Grzegorz Markowski

Grzegorz Markowski Programista,
Wydawnictwo
Pedagogiczne OPERON
Sp. z o.o.

Temat: molehill 3d APIs - przyszłość Flasha w 3D

http://tv.adobe.com/watch/max-2010-develop/new-3d-feat...

od 11 minuty - fizyka też jest możliwa z wykorzystaniem alchemy i GPU poprzez molehill. Tak więc temat fizyki nie powinien Was już martwić :)

Następna dyskusja:

Kurs Flasha




Wyślij zaproszenie do