Marek Rajszczak

Marek Rajszczak Inspektor Ochrony
Danych

Temat: Pseudo profilowanie

Mam pytanko.

Zauważyłem, że niektóre portale (np. sklep zaa..... - nie chcę niczego reklamować - oferujący, że można kupić 100 rzeczy i za darmo je oddać) przy wpisywaniu się na newsletter pytają się np. o płeć.
Aby zapisać się muszę najpierw wybrać kobieta/mężczyzna. W ramach tłumaczenia piszą, że chodzi o lepsze dopasowanie oferty.

Pytanie mam bardziej jak to ma się do przepisów obecnych i przyszłych.

Czy należy to traktować jako profilowanie? czy też nie ma to znaczenia. To co robi ten sklep jest coraz częściej stosowane.
Grzegorz Krzemiński

Grzegorz Krzemiński 600+ projektów w
bezpieczeństwie |
Trener | RODO | HSSE
|...

Temat: Pseudo profilowanie

I słusznie tłumaczą. Plus moim zdaniem jest to profilowanie, bo wyczerpuje znamiona definicji. Dopasowanie oferty to przewidywanie, co sobie chce kupić.

Co do obecnych przepisów - kiedyś mieliśmy mocną dyskusję w temacie profilowania w kontekście art 26a UODO. Decyzje o konkretnej zniżce na podstawie przypisania do grupy docelowej w wyniku przetworzenia w systemach BI zdaniem niektórych z nas (tej małej grupki przy browarku) jest decyzją powiązaną z profilowaniem.

W wyniku tych wątpliwości niektórzy klienci nieco inaczej podchodzą dziś do profilowania i ich przejście na nowe regulacje jest łatwiejsze.

Następna dyskusja:

Profilowanie - gdzie jest g...




Wyślij zaproszenie do