Przemysław C. szukam
Temat: Sposoby na oszczędności urzędnicze
1. Czynności urzędowe częściej uzależniać od ilości realizowanych zadań.2. Wyceniać szczegółowo koszty zadania na etapie planowania rozporządzenia, żeby pieniądze nie ginęły po przejściu przez wszystkich pośredników.
3. Ograniczyć i scentralizować księgowość, gdzie się tylko da i zlikwidować zbędne obiegi pieniądza.
4. Upubliczniać pensje średnie, minimalne i maksymalne na wszystkich stanowiskach pracy.
5. Upubliczniać szczegółowo zakresy obowiązków i liczbę etatów we wszystkich działach instytucji ze wskazaniem konkretnych zatrudnionych osób i ich zadań oraz widełkami płacowymi.
6. Zatrudnić kontrolerów wynagradzanych prowizyjnie, którzy znajdowaliby urzędy ukrywające kluczowe informacje publiczne, lub je zniekształcające.
7. Wyznaczyć taryfikator kar dla szefów jednostek, którzy ukrywają kluczowe informacje publiczne, a kary publikować na stronie jednostki kontrolowanej.
8. Określać i upubliczniać osoby odpowiedzialne za finanse i za podejmowanie decyzji.
9. Odróżnić dokładnie decydentów od pomocników i od tego uzależnić pensje i odpowiedzialność.
10. Koszty wyposażenia nowego stanowiska powinny być określone, ale rekompensowane jedynie kwotą wynagrodzenia, a nie stanowić osobnej puli, w ten sposób urzędnik sam kupowałby sobie biurko, komputer i długopisy, zamiast zatrudniania i pilnowania zaopatrzeniowca. Pole do nadużyć znacznie by się ograniczyło, bo każdy wydawałby ze swoich zarobionych pieniędzy.Przemysław C. edytował(a) ten post dnia 27.08.09 o godzinie 15:46