konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Marcin F.:
Karol Z.:
Nie, nie...

TAWS odbiera sygnał z radiowysokościomierza (sprawdzającego odl. do przeszkody poniżej; coś jak radar) i wymaga aktualnych map z charakterystycznymi punktami. Siatki na terenie.

nie, nie....

TAWS nie wymaga map, może działać bez nich. i działał.

to co tam nie działało w tym raporcie według Mak? Bo już nie pamiętam.
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Marcin F.:

nie, nie....

TAWS nie wymaga map, może działać bez nich. i działał.

Ale to trochę tak jakby porównał Pan funkcjonalność super-wypasionej nawigacji z aplikacją do odczytu kodów NMEA. :)

W sumie z kalkulatorem, mapą i tabelą kodów też da radę zdekodować "NMEA strings"... :>
Ale niekoniecznie w czasie rzeczywistym.Karol Z. edytował(a) ten post dnia 15.01.11 o godzinie 01:12

konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Marcin F.:
Karol Z.:
Nie, nie...

TAWS odbiera sygnał z radiowysokościomierza (sprawdzającego odl. do przeszkody poniżej; coś jak radar) i wymaga aktualnych map z charakterystycznymi punktami. Siatki na terenie.

nie, nie....

TAWS nie wymaga map, może działać bez nich. i działał.

coś ze słabym rezultatem :)
Marcin F.

Marcin F. Turn on, tune in,
drop out

Temat: katastrofa w Smoleńsku

chyba nie chcecie tego zrozumieć, moze raz jeszcze:


"TAWS bada wysokość samolotu oraz odległość od znajdujących się przed nim przeszkód i sprawdza kilkaset razy na sekundę, czy trajektoria lotu nie krzyżuje się z jakąś przeszkodą terenową (górą, ziemią)."
http://se.pl


Jak ma mapę lotniska wgraną to działa jeszcze lepiej, jeśli nie ma to ma swoja zwykłą funkcjonalność (cytat).
Marcin F.

Marcin F. Turn on, tune in,
drop out

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Dorota Ruczaj:
coś ze słabym rezultatem :)
a co to znaczy ze ze słabym rezultatem? to nie autopilot, czego oczekujesz od TAWS?
Igor Janicki

Igor Janicki Software maker.
Java, Perl ...

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Marcin F.:
... po drugie Katole nie palą bo to grzech ;)
znałem księdza, który palił.
Igor Janicki

Igor Janicki Software maker.
Java, Perl ...

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Arkadiusz Mirosław Brysiak:
Igor Janicki:
Marcin F.:
bardzo proszę aby nie "onanizował się" Pan tekstami osób z salonu 24, które jak wiadomo, od lat są pro PiS.
albo po prostu nie są wyznawcami "jedynego słusznego kierunku". znam sporo osób stamtąd i wiem, że są tam i liberałowie (pro UPR) i różni inni.

aha, idol pewnej grupy, Palikot, też ma tam profil.
ja tam librałow nie widze w platformie od 3 lat
platforma to liberałowie werbalni.

konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku

wyszedł gośc zimą na spacer i sie przewrócił i mozna debatować nad tym czy ktoś celowo sprowokował opady sniegu, czy guma w podeszwie ma odpowiednią przyczepność , czy w mediach przestrzegli przed sliskim chodnikiem itp... mozna tak debatować przez lata.

A reguły sa proste chodzisz po sliskim , możesz się przewrócic, lądujesz we mgle , możesz się rozbić. te jakieś pytania niedowierzanie są tak dziecinne jakby je ktos wychowany w akwarium zadawał. To tak jakby to był pierwszy wypadek w historii lotnictwa. Przecież to nie nowina, że samoloty czasem spadają, samochody ulegają wypadkom , a statki toną.

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Karol Z.:
Leszek Zalewski:

Błąd i oczywista nie prawda. Olewali TAWS bo nie mieli wgranej dokładnej mapy lotniska ale TAWS rzeczywiście wskazywał im kraniec wąwozu bo system TAWS opiera się także na falach radiowych wysyłanych na wprost samolotu.

Jakich falach, na wprost jakiego samolotu? Przez jakie urządzenie wysłanych?

Proszę zapoznać się z podlinkowanymi przeze mnie materiałami.

Niech sobie zobaczy Pan to na stronie producenta. Ile jest danych wejściowych.
Dodajmy że smoleńsk nie miał dokładnych map lotniska a raczej nie aktualizowane od 2002 roku. Ale korzystał z map komputera nawigacyjnego z którym jest sprzężony
http://www.uasc.com/products/taws.aspx

Olali bo wiedzieli że przy nie dokładnych mapach wyskakuje komunikat Terrain ahead... ale PULL UP! włacza się na 30 sek przed zderzeniem.
I to jest klucz - TAWs bada też wychylenie klap vs pozycja GPS+mapa nawigacyjna 3D(z obiektami) i wysokość + pomiar do przodu ! jak sobie Pan wyobraza działanie tego systemu inaczej?

Jeden parametr był niekompletny, dokładna mapa smoleńska, choć i to nie jest prawdą bo mapa nawigacyjna była tyle ze z 2002 roku czyli mogła być niedokładna ale pozostałe jak najbardziej prawidłoweLeszek Zalewski edytował(a) ten post dnia 15.01.11 o godzinie 09:12

konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Oskarżać można i siebie i Rosjan w nieskończoność. Na przykład o to, że my i oni mamy takie lekko "kozackie" podejście do procedur bezpieczeństwa. Ale to nic nie da. Nie dadzą tez nic teatralne dymisje, czy bicie piany. Mozna tylko wyciągnąć wnioski na przyszłość, nauczyć się czegoś.christian theodoros arnidis edytował(a) ten post dnia 15.01.11 o godzinie 19:11
Igor Janicki

Igor Janicki Software maker.
Java, Perl ...

Temat: katastrofa w Smoleńsku

christian theodoros arnidis:

A reguły sa proste chodzisz po sliskim , możesz się przewrócic, lądujesz we mgle , możesz się rozbić. te jakieś pytania niedowierzanie są tak dziecinne jakby je ktos wychowany w akwarium zadawał. To tak jakby to był pierwszy wypadek w historii lotnictwa. Przecież to nie nowina, że samoloty czasem spadają, samochody ulegają wypadkom , a statki toną.
to nie zmienia sprawy, że rutyną jest ustalenie przyczyn i osób odpowiedzialnych (które celowo lub niecelowo do wypadku doprowadziły). szczególnie istotne jeśli ofiarą jest głowa państwa.

proszę wyobrazić sobie podobny wypadek prezydenta innego kraju UE (na przykład Francji) ... wyzbierali by odłamki co do ździebełka i równie dokładnie zbadali.

konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Igor Janicki:
christian theodoros arnidis:

A reguły sa proste chodzisz po sliskim , możesz się przewrócic, lądujesz we mgle , możesz się rozbić. te jakieś pytania niedowierzanie są tak dziecinne jakby je ktos wychowany w akwarium zadawał. To tak jakby to był pierwszy wypadek w historii lotnictwa. Przecież to nie nowina, że samoloty czasem spadają, samochody ulegają wypadkom , a statki toną.
to nie zmienia sprawy, że rutyną jest ustalenie przyczyn i osób odpowiedzialnych (które celowo lub niecelowo do wypadku doprowadziły). szczególnie istotne jeśli ofiarą jest głowa państwa.

proszę wyobrazić sobie podobny wypadek prezydenta innego kraju UE (na przykład Francji) ... wyzbierali by odłamki co do ździebełka i równie dokładnie zbadali.


Ok nie wiem jak Francja, ale USA ma ścisłe procedury, a nie działanie na "kozaka". Air force 1 nie ląduje po zapyziałych lotniskach, do tego nie obstawionych swoimi ludźmi. Lądowanie w niesprzyjających warunkach pogodowych, na lichym lotnisku jest brawurą i brakiem wyobraźni, niegodnymi transportu najważniejszych osób w państwie. Ryba psuje sie od głowy. To co wyczyniał śp pan Kaczyński w czasie lotu do Gruzji było złamaniem wszelakich zasad lotów. I tu jest sedno problemu. Bo ten lot był bałaganiarski od samego początku. A za to odpowiada głowa państwa. Za dawanie przykładu przede wszystkim w przestrzeganiu pewnych zasad i praw wszelakich.

Ludzie szukają winnych, albo winnych bardziej. Wina tu jest o tyle nieuchwytna, że wynika z bałaganiarstwa i lekceważenia procedur.

Przypomne wypadek z Anną Jantar samolot spadł, bo był przeeksploatowany.
nie było potrzebnych napraw , bo nie było pieniędzy na naprawy, więc latał, aż spadł. Podobnie jak kilka lat temu spadł samolot lini cypryjskich, koło Aten. Od miesięcy psuło się ogrzewanie. W końcu padło i wszyscy zamarzli...

Powiedzmy sobie szczerze, nie byłoby mgły nie byłoby problemu, polecieliby na inne lotnisko, tez nie byłoby problemu.

A teraz wielkie debaty, dlaczego to się stało. No stało się bo było wielkie ryzyko, tego że się coś takiego stanie. Takie głupie kozactwo.

Kaczyńscy to piewcy powstania warszawskiego. Wtedy ktoś tam powiedział: Dlaczego polska krew jest taka tania?

U nas krew dalej jest tania. Nie ważne ryzyko. Polski pilot na drzwiach do stodoły może latać.

Może czas na refleksje że to tylko gówniarstwo i głupota? Że jednak rozsądek jest ważniejszy od brawury?

konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku


Obrazek


Uploaded with ImageShack.us
Wieża kontroli lotów w Smoleńsku
Marcin F.

Marcin F. Turn on, tune in,
drop out

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Arkadiusz Mirosław Brysiak:
Wieża kontroli lotów w Smoleńsku

A Prezydent naciskał, żeby wylądować na tym pastwisku...

konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku

szkoda czasu już na rozważania na ten temat.

e: powtórzę. Przez ambicje i głupotę doszło do wypadku -> tych którzy zadecydowali o lądowaniu, a jest pewne, że decyzji o lądowaniu na pastwisku nie podjęli piloci- i to jest clue w sprawie "szukamy winnego".
Wiadomo, że różne aspekty sa ważne (np:źle oswietlone pastwisko) ale najważniejsza to kwestia decyzji o lądowaniu. Bez niej nie byłoby tragedii.Joanna Olimpia C. edytował(a) ten post dnia 16.01.11 o godzinie 09:03

konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Marcin F.:
Arkadiusz Mirosław Brysiak:
Wieża kontroli lotów w Smoleńsku

A Prezydent naciskał, żeby wylądować na tym pastwisku...
Tus k 3 dni wczesniej tez lądował na tym pastwisku
Marcin F.

Marcin F. Turn on, tune in,
drop out

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Arkadiusz Mirosław Brysiak:
Tus k 3 dni wczesniej tez lądował na tym pastwisku

raczej by nie naciskał, wolałby Dolomity a nie latanie ze świeczkami.
Igor Janicki

Igor Janicki Software maker.
Java, Perl ...

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Marcin F.:
Arkadiusz Mirosław Brysiak:
Wieża kontroli lotów w Smoleńsku

A Prezydent naciskał, żeby wylądować na tym pastwisku...
a skąd pan wie ?

konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Dzisiaj jakis poseł z Rosji czy ktos inny mowił ze wina jest LK, bo nie ufał Rosjanom w sprawie pogody i brak zaufania to głowna przyczyna, w sumie to kupy sie trzyma pod wzgledem psychologicznym , całe zycie prowadził antyrosyjską politykę, nie ufał.
Ten brak zaufania do mnie bardziej przemawia słowem niż naciski, naciski to mi sie kojarzą z terrorystami w samolocie. Ale jest niezła afera z tym raportem MAK. Mam nadzieje ze opublikują to czego nie było wcześniej i wtedy zobaczymy :)Dorota Ruczaj edytował(a) ten post dnia 16.01.11 o godzinie 01:44
Marcin F.

Marcin F. Turn on, tune in,
drop out

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Igor Janicki:
Marcin F.:
Arkadiusz Mirosław Brysiak:
Wieża kontroli lotów w Smoleńsku

A Prezydent naciskał, żeby wylądować na tym pastwisku...
a skąd pan wie ?

Generał Błasik mówił i Kazana wspominał

Następna dyskusja:

Powstanie Warszawskie to "n...




Wyślij zaproszenie do