konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Piotr Skotnicki:
Dorota Ruczaj:
podwójnym gazie byleś wcześniej, przed uroczystością- oczywiste, wymknął się ten fakt tylko po kilku miesiącach -dla dobra śledztwa :)


Pani Doroto, błagam, niech Pani w to nie brnie.
Jeszcze raz zapytam, czy może Pani podać jakieś informacje inne niż 0,6 we krwii Błasika, które MAK udostępniał wcześniej publicznie? Proszę się wreszcie z tego wycofać, bo to nieładna manipulacja i do Pani akurat kompletnie nie pasuje.
Myslałem że mamy to już załatwione wczoraj.

Przykro mi ale ja w swojej opnii nie jest odosobniona, politycy wszystkich partii mówią to samo, nawet TVN ! :) - i bardzo dobrze, opinia publiczna tez w dużej mierze.
Dlaczego to ja brnę? :)

konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Piotr Skotnicki:
Dorota Ruczaj:
Piotr Skotnicki:
>> Ja ie rozumiem jednego : jak można oceniać pilotów ; jak
bardzo sie zniżyli- czy złamali regulaminy czy nie skoro nic nie widzieli a z wiezy były blędne info. Czy coś przeoczyłam?

Faktycznie, przeoczyła Pani.
Informacja o wysokości samolotu nie pochodzi z wierzy, tylko z urządzeń pokładowych samolotu. Nie wynika także z obserwacji przez okienko. jedyne co jest istotne, to pokładowe instrumenty, I te dawały informację odczytywaną przez nawigatora. Odsyłam do stenogramów z rozmów z kokpitu. Nawigator cały czas odliczał:

8:40:39,4 - TAWS - TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.
8:40:41,3 - nieokreślony rozmówca - 100 metrów.
8:40:42,6 - nawigator - 100.
8:40:42,6 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:44,5 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:46,6 - TAWS - TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.
8:40:48,7 - nawigator - 100.
8:40:49,2 - nawigator - W normie.
8:40:49,6 – (drugi pilot) - 90.
8:40:49,8 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:50,0 - nawigator – 80.
P8:40:50,5 - drugi pilot - Odchodzimy.
8:40:51,5 - sygnał dźwiękowy, F-400 Hz (Wysokość niebezpieczna).
8:40:51,7 - system TAWS – PULL UP, PULL UP.
8:40:51,8 - nawigator - 60.

Schodzili poniżej 100, prawda? Świadomie?
Komenda odchodzimy, w dodatku drugiego pilota a nie kapitana byla poniżej 80, a nie wolno im było schodzić poniżej 130.

Tak, przeoczyła Pani, Pani Doroto.
Mak mówił ze system taws nie współpracuje z tym lotniskiem, jest Pan nie na bieżąco, to samo z awaryjnym ladowaniem. Ale z tego co pan zacytował nie musi wynikac ze schodzili- moze spadali ?

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Jeśli spadali to teoria nacisków, pijanego Błasika, prezydenta za sterami i sfrustrowanych pilotów przed awansem by była bez sensu. A chodzi przecież o to żeby "odkryć" tę przykrą prawdę.
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Marcin F.:
Szkoda zdrowia, przecież nic nie przekona tych ludzi, że białe jest białe a czarne jest czarne.

A co jest białe, co jest czarne? :)

Bo ja absolutnie w wersję sowiecką... ups, przepraszam rosyjską nie wierzę. Tzn. może i tak jest, ale nie do końca i nie w pełni. W sumie, to nawet wygodne, że ci, którzy są mniej lub bardziej prawdopodobnymi sprawcami tragedii ponieśli już zasłużoną karę, więc im to już wisi.

Ed.
Więcej: Mam wrażenie że wersja z 0.6promila jest tzw. "uwiarygadniająca" (w końcu po flaszce różne głupie rzeczy się robi czego na trzeźwo nie bardzo).

Poza tym brakuje raportu przesłuchań kontrolerów lotu z kurnika (p.o. wieży kontroli lotów) w Smoleńsku.Karol Z. edytował(a) ten post dnia 14.01.11 o godzinie 14:25
Monika G.

Monika G. Business Travel

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Dorota Ruczaj:
Piotr Skotnicki:
Dorota Ruczaj:
Piotr Skotnicki:
>> Ja ie rozumiem jednego : jak można oceniać pilotów ; jak
bardzo sie zniżyli- czy złamali regulaminy czy nie skoro nic nie widzieli a z wiezy były blędne info. Czy coś przeoczyłam?

Faktycznie, przeoczyła Pani.
Informacja o wysokości samolotu nie pochodzi z wierzy, tylko z urządzeń pokładowych samolotu. Nie wynika także z obserwacji przez okienko. jedyne co jest istotne, to pokładowe instrumenty, I te dawały informację odczytywaną przez nawigatora. Odsyłam do stenogramów z rozmów z kokpitu. Nawigator cały czas odliczał:

8:40:39,4 - TAWS - TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.
8:40:41,3 - nieokreślony rozmówca - 100 metrów.
8:40:42,6 - nawigator - 100.
8:40:42,6 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:44,5 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:46,6 - TAWS - TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.
8:40:48,7 - nawigator - 100.
8:40:49,2 - nawigator - W normie.
8:40:49,6 – (drugi pilot) - 90.
8:40:49,8 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:50,0 - nawigator – 80.
P8:40:50,5 - drugi pilot - Odchodzimy.
8:40:51,5 - sygnał dźwiękowy, F-400 Hz (Wysokość niebezpieczna).
8:40:51,7 - system TAWS – PULL UP, PULL UP.
8:40:51,8 - nawigator - 60.

Schodzili poniżej 100, prawda? Świadomie?
Komenda odchodzimy, w dodatku drugiego pilota a nie kapitana byla poniżej 80, a nie wolno im było schodzić poniżej 130.

Tak, przeoczyła Pani, Pani Doroto.
Mak mówił ze system taws nie współpracuje z tym lotniskiem, jest Pan nie na bieżąco, to samo z awaryjnym ladowaniem. Ale z tego co pan zacytował nie musi wynikac ze schodzili- moze spadali ?

Lotnisko w Smoleńsku nie widnieje w systemach Taws, więc sygnał "pull up" włącza się tam zawsze przy lądowaniu. O tym mówili już piloci, którzy latali nie raz i z premierem i Prezydentem Kaczyńskim.

Tym razem Pan przeoczył.
Marcin F.

Marcin F. Turn on, tune in,
drop out

Temat: katastrofa w Smoleńsku

.Marcin F. edytował(a) ten post dnia 14.01.11 o godzinie 14:26
Marcin F.

Marcin F. Turn on, tune in,
drop out

Temat: katastrofa w Smoleńsku

pas
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Marcin F.:

Chryste Panie! skąd Wy się bierzecie? TAWS to wyposażenie samolotu a ILS lotniska

Na podstawie czego TAWS podaje informacje że właśnie zbliża się Ziemia?
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Paweł P.:
Jeśli spadali to teoria nacisków, pijanego Błasika, prezydenta za sterami i sfrustrowanych pilotów przed awansem by była bez sensu. A chodzi przecież o to żeby "odkryć" tę przykrą prawdę.

Więcej: pijany Błasik i spadanie to już byłaby "kumulacja". A to już jest, jak napisałem chwilę wcześniej, "tuningowanie" wersji zdarzeń (aż do przesady).
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Dorota Ruczaj:

Przykro mi ale ja w swojej opnii nie jest odosobniona, politycy wszystkich partii mówią to samo,
Mam przytoczyć co mówią politycy (po wszystkich stronach sceny) i co z tego wyszło...? ;)

Nie jest to najlepszy przykład wiarygodności. :)
nawet TVN ! :)
No, cóż...
TV nie oglądam bo jednak wersja "po przemyśleniach" nie pasuje mi z "wersją TV".
- i bardzo dobrze, opinia publiczna tez w dużej mierze.
Dlaczego to ja brnę? :)
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Maciej Piechocki:

Prokurator Seremet stwierdził jednak, że informacji o "byciu pod wpływem" Błasika nie spadła z nieba i była znana.
... kiedy i komu? :)
Tutaj więc nie ma sensacji.
Co najwyżej dyskomfort/niesmak, że informację upubliczniono.
Co najmniej, panie Macieju, co najmniej...
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Ja tylko czekam na wersję, że mgły nie było a polscy piloci włączyli autopilota, grali w karty i wódkę pili. Dla uwiarygodnienia i żeby z nich kompletnych ignorantów nie zrobić mgłę wywołali sztucznie, post factum, bo na świecie nikt by nie uwierzył że tam nie da się wylądować...

konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Piotr Skotnicki:
Dorota Ruczaj:
Piotr Skotnicki:
>> Ja ie rozumiem jednego : jak można oceniać pilotów ; jak
bardzo sie zniżyli- czy złamali regulaminy czy nie skoro nic nie widzieli a z wiezy były blędne info. Czy coś przeoczyłam?

Faktycznie, przeoczyła Pani.
Informacja o wysokości samolotu nie pochodzi z wierzy, tylko z urządzeń pokładowych samolotu. Nie wynika także z obserwacji przez okienko. jedyne co jest istotne, to pokładowe instrumenty, I te dawały informację odczytywaną przez nawigatora. Odsyłam do stenogramów z rozmów z kokpitu. Nawigator cały czas odliczał:

8:40:39,4 - TAWS - TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.
8:40:41,3 - nieokreślony rozmówca - 100 metrów.
8:40:42,6 - nawigator - 100.
8:40:42,6 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:44,5 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:46,6 - TAWS - TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.
8:40:48,7 - nawigator - 100.
8:40:49,2 - nawigator - W normie.
8:40:49,6 – (drugi pilot) - 90.
8:40:49,8 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:50,0 - nawigator – 80.
P8:40:50,5 - drugi pilot - Odchodzimy.
8:40:51,5 - sygnał dźwiękowy, F-400 Hz (Wysokość niebezpieczna).
8:40:51,7 - system TAWS – PULL UP, PULL UP.
8:40:51,8 - nawigator - 60.

Schodzili poniżej 100, prawda? Świadomie?
Komenda odchodzimy, w dodatku drugiego pilota a nie kapitana byla poniżej 80, a nie wolno im było schodzić poniżej 130.

Tak, przeoczyła Pani, Pani Doroto.
Ale w koncu jak to jest? Bo ja słyszałam kiedys w TVN ze 100m to była bezpieczna wysokosc a nie 130. Piloci tez mówili ze czesto dla doswiadczonych nawet 80 m., ale sto to granica bezpieczna. Z tego wynika ze od 100 metrow w niecała minute podjęto decyzje o odchodzeniu i to przez drugiego pilota i nie wiadomo co sparaliżowało pierwszego pilota ze sie nie odzywał- stare newsy.
Zgadzam sie ze mimo to w okolicznosciach takich nie powinni do 100 metrow schodzić - ale jak widac wszyscy byli w stresie i piloci i wieza, sytuacja standardowa nie była i tym bardziej jednoznacznie nie oceniałabym pilotów.

konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Karol Z.:
Dorota Ruczaj:

Przykro mi ale ja w swojej opnii nie jest odosobniona, politycy wszystkich partii mówią to samo,
Mam przytoczyć co mówią politycy (po wszystkich stronach sceny) i co z tego wyszło...? ;)

Nie jest to najlepszy przykład wiarygodności. :)
nawet TVN ! :)
No, cóż...
TV nie oglądam bo jednak wersja "po przemyśleniach" nie pasuje mi z "wersją TV".
- i bardzo dobrze, opinia publiczna tez w dużej mierze.
Dlaczego to ja brnę? :)
nie wiem coś się panu pomieszało bo chyba o tym maku mam taka sam opinie co Pan, wybiórczo posty pan chyba czyta i nie wie czego dotyczą :)
Ja nie widze różnicy miedzy TVn a innymi stacjami jesli chodzi o wiarygodność i nie mam we wszystkich sprawach prostych, skrajnych opinii.
A ze czesciej polityków rozumiem niz ludzi ich komentujacych czasami to juz insza inszość :)Dorota Ruczaj edytował(a) ten post dnia 14.01.11 o godzinie 14:43
Karol Z.

Karol Z. Programista,
elektronik

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Dorota Ruczaj:

nie wiem coś się panu pomieszało bo chyba o tym maku mam taka sam opinie co Pan, wybiórczo posty pan chyba czyta i nie wie czego dotyczą :)

:)
Jeśli tak to ja przepraszam, faktycznie, napisałem, po czym przeczytałem resztę. ;)

konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Karol Z.:
Dorota Ruczaj:

nie wiem coś się panu pomieszało bo chyba o tym maku mam taka sam opinie co Pan, wybiórczo posty pan chyba czyta i nie wie czego dotyczą :)

:)
Jeśli tak to ja przepraszam, faktycznie, napisałem, po czym przeczytałem resztę. ;)

najważniejsze to przyznać się do "winy" :)
Piotr Skotnicki

Piotr Skotnicki Nowe wyzwania...

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Dorota Ruczaj:

Pani Doroto, błagam, niech Pani w to nie brnie.
Jeszcze raz zapytam, czy może Pani podać jakieś informacje inne niż 0,6 we krwii Błasika, które MAK udostępniał wcześniej publicznie? Proszę się wreszcie z tego wycofać, bo to nieładna manipulacja i do Pani akurat kompletnie nie pasuje.
Myslałem że mamy to już załatwione wczoraj.

Przykro mi ale ja w swojej opnii nie jest odosobniona, politycy wszystkich partii mówią to samo, nawet TVN ! :) - i bardzo dobrze, opinia publiczna tez w dużej mierze.
Dlaczego to ja brnę? :)

a od kiedy to zdanie polityków wszystkich opcji jest dla Pani ważniejsze niż zdrowy rozsądek?

Czy zechce Pani odpowiedzieć na moje pytanie? Czy jakąkolwiek informację MAK podawał wcześniej? Bo jeśli nie, to dlaczego TA własnie jest zdaniem Pani, polityków róznych opcji i nawet TVN przelimczana i wyciągnięta z kapelusza po roku?

Po Pani spodziewam się rozsądku, po politykach nie.

konto usunięte

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Piotr Skotnicki:
Dorota Ruczaj:

Pani Doroto, błagam, niech Pani w to nie brnie.
Jeszcze raz zapytam, czy może Pani podać jakieś informacje inne niż 0,6 we krwii Błasika, które MAK udostępniał wcześniej publicznie? Proszę się wreszcie z tego wycofać, bo to nieładna manipulacja i do Pani akurat kompletnie nie pasuje.
Myslałem że mamy to już załatwione wczoraj.

Przykro mi ale ja w swojej opnii nie jest odosobniona, politycy wszystkich partii mówią to samo, nawet TVN ! :) - i bardzo dobrze, opinia publiczna tez w dużej mierze.
Dlaczego to ja brnę? :)

a od kiedy to zdanie polityków wszystkich opcji jest dla Pani ważniejsze niż zdrowy rozsądek?

Po prostu ciesze się, ze na mój rozumek słyszę potem podobne opinie ze strony socjologów, komentatorów i polityków do moich :))
Piotr Skotnicki

Piotr Skotnicki Nowe wyzwania...

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Monika G.:
Dorota Ruczaj:
Piotr Skotnicki:
Dorota Ruczaj:
Piotr Skotnicki:
>> Ja ie rozumiem jednego : jak można oceniać pilotów ; jak
bardzo sie zniżyli- czy złamali regulaminy czy nie skoro nic nie widzieli a z wiezy były blędne info. Czy coś przeoczyłam?

Faktycznie, przeoczyła Pani.
Informacja o wysokości samolotu nie pochodzi z wierzy, tylko z urządzeń pokładowych samolotu. Nie wynika także z obserwacji przez okienko. jedyne co jest istotne, to pokładowe instrumenty, I te dawały informację odczytywaną przez nawigatora. Odsyłam do stenogramów z rozmów z kokpitu. Nawigator cały czas odliczał:

8:40:39,4 - TAWS - TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.
8:40:41,3 - nieokreślony rozmówca - 100 metrów.
8:40:42,6 - nawigator - 100.
8:40:42,6 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:44,5 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:46,6 - TAWS - TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.
8:40:48,7 - nawigator - 100.
8:40:49,2 - nawigator - W normie.
8:40:49,6 – (drugi pilot) - 90.
8:40:49,8 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:50,0 - nawigator – 80.
P8:40:50,5 - drugi pilot - Odchodzimy.
8:40:51,5 - sygnał dźwiękowy, F-400 Hz (Wysokość niebezpieczna).
8:40:51,7 - system TAWS – PULL UP, PULL UP.
8:40:51,8 - nawigator - 60.

Schodzili poniżej 100, prawda? Świadomie?
Komenda odchodzimy, w dodatku drugiego pilota a nie kapitana byla poniżej 80, a nie wolno im było schodzić poniżej 130.

Tak, przeoczyła Pani, Pani Doroto.
Mak mówił ze system taws nie współpracuje z tym lotniskiem, jest Pan nie na bieżąco, to samo z awaryjnym ladowaniem. Ale z tego co pan zacytował nie musi wynikac ze schodzili- moze spadali ?

Lotnisko w Smoleńsku nie widnieje w systemach Taws, więc sygnał "pull up" włącza się tam zawsze przy lądowaniu. O tym mówili już piloci, którzy latali nie raz i z premierem i Prezydentem Kaczyńskim.

Tym razem Pan przeoczył.

Problemy z czytaniem Droga Pani? Zechce Pani wskazać miejsce, gdzie pisałem o TAWS? Język Polski jest czytelny i precyzyjny. Cytat nie miał pokazywać, że TAWS działał właściwie, tylko że znali wysokość, wiedzieli, że są poniżej 100 metrów i że nawigator to cały czas odczytywał? Gdzieś pisałem o TAWS???

I gratuluję także czytania ze zrozumieniem tym osobom co Pani plusiki powsadzały....
Piotr Skotnicki

Piotr Skotnicki Nowe wyzwania...

Temat: katastrofa w Smoleńsku

Dorota Ruczaj:
>> > Faktycznie, przeoczyła Pani.
Informacja o wysokości samolotu nie pochodzi z wierzy, tylko z urządzeń pokładowych samolotu. Nie wynika także z obserwacji przez okienko. jedyne co jest istotne, to pokładowe instrumenty, I te dawały informację odczytywaną przez nawigatora. Odsyłam do stenogramów z rozmów z kokpitu. Nawigator cały czas odliczał:

8:40:39,4 - TAWS - TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.
8:40:41,3 - nieokreślony rozmówca - 100 metrów.
8:40:42,6 - nawigator - 100.
8:40:42,6 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:44,5 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:46,6 - TAWS - TERRAIN AHEAD, TERRAIN AHEAD.
8:40:48,7 - nawigator - 100.
8:40:49,2 - nawigator - W normie.
8:40:49,6 – (drugi pilot) - 90.
8:40:49,8 - TAWS - PULL UP, PULL UP.
8:40:50,0 - nawigator – 80.
P8:40:50,5 - drugi pilot - Odchodzimy.
8:40:51,5 - sygnał dźwiękowy, F-400 Hz (Wysokość niebezpieczna).
8:40:51,7 - system TAWS – PULL UP, PULL UP.
8:40:51,8 - nawigator - 60.

Schodzili poniżej 100, prawda? Świadomie?
Komenda odchodzimy, w dodatku drugiego pilota a nie kapitana byla poniżej 80, a nie wolno im było schodzić poniżej 130.

Tak, przeoczyła Pani, Pani Doroto.
Mak mówił ze system taws nie współpracuje z tym lotniskiem, jest Pan nie na bieżąco, to samo z awaryjnym ladowaniem. Ale z tego co pan zacytował nie musi wynikac ze schodzili- moze spadali ?

Nie pisałem o TAWS. TAWS miał prawo wyć i jestem tu na bieżąco. Zacytowałem jednak cały fragment rozmów, by nie było ,że manipulacja i że coś usunąłem ze stanogramów. Zacytowałem go jednak tylko dla wypowiedzi o wysokości, którą pokazywał nawigator.

Lądowanie nie było awaryjne.

Czy spadali? Nie, to się da łatwo policzyć, jest czas wypowiedzi, jest wysokość. Nie, nie spadali.

Następna dyskusja:

Powstanie Warszawskie to "n...




Wyślij zaproszenie do