Temat: zarobki

Kosmala to już w Orce nie tyra. Szuka szczęścia gdzie indziej :)

Temat: zarobki

Bartłomiej Borawski:
Kosmala to już w Orce nie tyra. Szuka szczęścia gdzie indziej :)

Tak jest.
Mateusz Tokarz

Mateusz Tokarz VFX Specialist, 3d
Artist

Temat: zarobki

Pavle Milicevic:
Ja osobiście wolałbym zatrudnić grafika który np wolnym czasie potrafi coś narysować, takiego bardziej artystę niż programistę.

Z drugiej strony artysta, typowy artysta, który potrafi świetnie rysować zazwyczaj kiepsko sobie radzi z organizacją pracy, nauką nowego softu, itd. Przynajmniej tak wynika z moich obserwacji.
Pavle Milicevic

Pavle Milicevic motion designer

Temat: zarobki

Mateusz Tokarz:
Pavle Milicevic:
Ja osobiście wolałbym zatrudnić grafika który np wolnym czasie potrafi coś narysować, takiego bardziej artystę niż programistę.

Z drugiej strony artysta, typowy artysta, który potrafi świetnie rysować zazwyczaj kiepsko sobie radzi z organizacją pracy, nauką nowego softu, itd. Przynajmniej tak wynika z moich obserwacji.

Jak jest niekumaty, to żaden z niego artysta. Artysta to jest człowiek myślący, uczący się, analizujący i poznający nowe narzędzia.

konto usunięte

Temat: zarobki

zgodni z powiedzeniem "masz to, na co sie godzisz"

Temat: zarobki

Waldemar Tabaka:
>
Co do wysokości wynagrodzenia to jak na miasto Poznań to raczej niezbyt dużo, ale nie ma się co oszukiwać taką kwotą to zapene jest obdarowywana co najmniej 1/4 grafików w Polsce tylko nikt o tym nie mówi na głos :),

półtora roku doświadczenia to nie jest mało. Już samo to, że pracujesz przy grafice 3D, ktora wymaga ciąglej nauki i rozwoju, która jest dużo trudniejsza do opanowania na przyzwoitym poziomie, niż składanie ulotek i kasetonów w "agencjii reklamowej", sugeruje, że twoje zarobki powinny być ciut wyższe.
Jak napisał bartłomiej: "masz to, na co się godzisz".
Jeśli uważasz, że nie znajdziesz pracy w innej firmie za lepszą kasę... Moim zdaniem 2,5 dla grafika d3 to ciut za mało.

Temat: zarobki

Bartłomiej Borawski:
Waldemar Tabaka:
>
Co do wysokości wynagrodzenia to jak na miasto Poznań to raczej niezbyt dużo, ale nie ma się co oszukiwać taką kwotą to zapene jest obdarowywana co najmniej 1/4 grafików w Polsce tylko nikt o tym nie mówi na głos :),

półtora roku doświadczenia to nie jest mało. Już samo to, że pracujesz przy grafice 3D, ktora wymaga ciąglej nauki i rozwoju, która jest dużo trudniejsza do opanowania na przyzwoitym poziomie, niż składanie ulotek i kasetonów w "agencjii reklamowej", sugeruje, że twoje zarobki powinny być ciut wyższe.
Jak napisał bartłomiej: "masz to, na co się godzisz".
Jeśli uważasz, że nie znajdziesz pracy w innej firmie za lepszą kasę... Moim zdaniem 2,5 dla grafika d3 to ciut za mało.

Ja uważam, że są "graficy 3D", którym bym nie dał 700 PLN za to co robią, bo itak prowadząc projekt musiałbym koniec końców sam po nich poprawić, bo albo nie umieją, albo im się nie chce, a z reguły kończy się to zrobieniem wszystkiego od nowa za nich, bo termin goni, to po co mi taki pracownik. To że potrafi uruchomić program i zrobić coś co DLA NIEGO wygląda ok, nie powoduje od razu wzrostu pensji, więc ciężko mówić o minimalnej stawce grafika 3D. Powiem tylko to co już mówiłem wcześniej - jak zapracujesz to dostaniesz.

Temat: zarobki

gupi jesteś i się nie znasz :P

konto usunięte

Temat: zarobki

Mateusz Tokarz:
Z drugiej strony artysta, typowy artysta, który potrafi świetnie rysować zazwyczaj kiepsko sobie radzi z organizacją pracy, nauką nowego softu, itd. Przynajmniej tak wynika z moich obserwacji.

Na szczescie nie zawsze. Ten problem sie zaciera wraz z rozwojem techologii którą coraz ciężej ominac.

Grafik który robi cos dla siebie to podstawowa zaleta podczas zatrudniania min. np. w platige. Cos w tym zapewne jest, podkresla to jego zaangazowanie, rozwoj itd.

Maciej Benczarski:
Ja uważam, że są "graficy 3D", którym bym nie dał 700 PLN za to co robią, bo itak prowadząc projekt musiałbym koniec końców sam po nich poprawić, bo albo nie umieją, albo im się nie chce, a z reguły kończy się to zrobieniem wszystkiego od nowa za nich, bo termin goni, to po co mi taki pracownik. To że potrafi uruchomić program i zrobić coś co DLA NIEGO wygląda ok, nie powoduje od razu wzrostu pensji, więc ciężko mówić o minimalnej stawce grafika 3D. Powiem tylko to co już mówiłem wcześniej - jak zapracujesz to dostaniesz.

Są Graficy, są rzemieślnicy, sa technicy, są początkujący, są doświadczeni i wszyscy się równo zwą 'grafikami'. Tak więc grafik grafikowi nie równy, jak nie masz jak udowodnić swoich umiejętnosci / doświadczenia - musisz sobie na to zapracować.
W Warszawie w 'większych' studiach post produkcyjnych, początkujący grafik może dostać na starcie około 2500zl/m bez problemu. Nie sprawdzi się to straci prace, sprawdzi się to dostanie więcej oraz mocny grunt pod nogami (start w dobrej firmie).Albert Szostkiewicz edytował(a) ten post dnia 29.09.09 o godzinie 18:15

Temat: zarobki

Bartłomiej Borawski:
gupi jesteś i się nie znasz :P

Jutro Ci skasuję dane z kompa i zainstaluję słownik :P

Temat: zarobki

srrroooogo

Temat: zarobki

Temat trochę z dupska.

Specjalizacji grafiki 3d jest conajmniej tyle co programowania. Trzeba sprecyzować i używać nomenklatury angielskiej. Jak będziesz się orientować co chcesz robić to spytasz jakie są zarobki Character artu, enviro artu, vfx itd.

Jak robisz 3d do vizek to jest to arch/viz 3d art. I z 3d zarabiają chyba najmniej i mogą być to kwoty rzędu 2500 architektura to w PL najbardziej zepsuta branża.

Nad nimi jest environment 3dart i tutaj już można na lajcie liczyć na 3k na start

Sa jeszcze character artyści i u nich wypłata to już kwestia ich ego czyli 5k i więcej.

Masz animatorów którzy się dziela się na animatorów, rigerow i technical animatorów i tutaj wchodzi już u tych dwóch ostatnich znajomość optymalizacji, skryptów i game engine tutaj też możesz liczyć na 3 do 5k już na start a jak będziesz miał doświadczenie to potem już przebierasz w ofertach. (tu mam największą wiedze bo sam w tym robię)

Masz vfx artystów gdzie już jesteś zarówno koderem C i C++ jak i artysta tutaj już masz kwoty bliżej 10k niż 5.

Podsumowując jak chcesz żeby wypłata była kwestia twojego ego to rozwijaj się zarówno w arcie jak i znajomości tajników działania komputerów w tym programowanie a zwłaszcza skrypty w Pythonie. Ogarnij asap co chcesz robić w 3d i zacznij się w tym rozwijać i pamiętaj żebys miał główna gałąź w której się specjalizujesz. Resztę traktuj jako dodatek.

Jeśli chodzi o Gamedev Z doświadczenia wiem że ludzie po ASP zatrzymują się na arcie i są oporni uczenia się technologii co ich ogranicza izwykle kończą jako enviro art a co lepsi character art.
Ewentualnie zwykli animatorzy.
Ludzie po wykształceniu technicznym zwykle kończą jako rigerzy i technical animatorzy choć animowac też się uczą sami.

To tak w skrócie :-D

Następna dyskusja:

Jakie zarobki w branży FMCG ?




Wyślij zaproszenie do