Temat: xsi jak zaanimować obiekt?
Max, Max, max, max, MAX, max .... ble, ble, ble...
W Polsce rządzi bo najłatwiej było i jest go Z-Krak-ować. Pełno pluginów, kupinych, zaimplementowanych a max coraz gorszy.
Mój dobry znajomy i zajebisty animator tak określa kolejne wersje Maxa "...kolejne bugi pomyslnie zimplementowane..."
Ale do rzeczy:
Każda kolejna wersja maxa miesza wprowadzając nowe nazewnictwo i przenosząc komendy do innych zakładek.
Każda kolejna wersja jest wolniejsza od poprzedniej.
Każda kolejna wersja dodaje opcje np. "view cube" a zostawia stare kompletnie nieprzydatne np. "editable mesh".
Mamy piekne renderery takie jak Vray, final render, Maxwell, Brazil itd. Problem jest ciągle ten sam.
Brak render passów bo to co jest to framebuffers i jest to zywa kpiną a nie przydatna opcją.
Pomijam fakt, że każdy z tych rendererów (oprócz Maxwella, który jest tak produkcyjny jak para wykałaczek służąca za papier toaletowy) jest fajny ale nie jak człowiek zaczyna animować ruchome obiekty. Wtedy zaczyna sie zajebista zabawa. GI z Interpolacją jest fajny do stillek i to tyle.
Jedyne czego sie nauczyłem na maxie to render bez uzycia Gi.
Po tylu wersjach nie ma porządnego layer managera
Ciągle nie mozna edytować wielu obiektów na raz.
Ciągle nie mozna edytować wiele swiateł na raz.
Typowy dzień z maxem to "k...., czemu to nie działa".
Wiem czemu, bo kilka osób pracowało na jednej scenie i pozostawiało linki do tekstur i obiektów ze swoich dysków oraz shaderów nie obsługiwanych przez farmę. Spędzam więc pół dnia szukając gdzie co utknęło bo renderowac sie nie da. Śmieci zostaja wywalając scene na render farmie nawet jesli linki odnosza sie do obiektów, których dawno juz tam nie ma więc pozostaje:
1. Albo customowy script (PLUGIN JUPPI...)
2. Albo tworze fake'owe tekstury i wstawiam w asset managerze. Niestety nie pomaga to na Shadery np. z Final rendera, którego u nas nie ma.
3. Ulubiona opcja maxa: MERGE IT!
A Poza tym.
Milion miejsc które trzeba sprawdzac aby render wyszedł jak należy.
20 swiateł, 100 obiektów, 100 materiałów i prosze zrobic kilka podstawowych passów takich jak beauty, Ambient Occlusion, Reflection, Specular, depth, Ambient, bez framebufferów na których nie mozna polegać.
Ustawia sie wszystko a potem przychodzi klient i zmiana animacji i zabawa od początku.
Najlepsze jest to że co pół roku jest nowa wersja i nowe kłopoty.
Dlaczego używam Softimage XSI?
1. Zajebista animacja
2. Arnold
3. Render passes
4. Ice
5. Zajebisty Arnold.
6. Oczywiście modeling
Pluginy jakies 10 razy tańsze i co najmniej tyle razy bardziej przydatne.
Panie Boruc, prosze mi zrobic taką rzecz w Maxie.
Kula na której każdym verteksie umieszczamy inny obiekt. Przypinamy te obiekty do vertexów tak aby mozna je było dowolnie animować a jednoczesnie aby parentem był vertex. Dodajemy deformer na obiekty aby je randomowo animować (bez kuli). Na koniec dodaj deformer na kule tak aby móc animować obiekty na vertexach np wavem kiedy sa one na kuli.
Kula ma ok. 300 verteksów. Jakis plugin może?