konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Michał Z.:
uwazam ze grafiki nie da sie nauczyc a szczegolnie z "doskoku", za rok bedzie znowu skok o milion lat. przegapisz jedna wersje programu i sie gubisz szczególnie ze Firma wydaje nowe wersje co rok (byle wydac - tak naprawde to są bety) pare lat temu czekalo sie 2 lata na zmiany. ale coz takie czasy.

są mistrzowie co wydają po pół roku kolejne wersje.

ogólnie to trzeba śledzić temat w miarę często i nie da się tutaj bawić od święta takim kombajnem.

to nie jest zabawa dla ludzi którzy szybko się nudzą

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Ewelina Z.:
Arkadiusz Boruc:
a czyj to problem że ktoś wziął się za xsi zamiast popularnego maxa?


Tak się dziwnie składa, że programu do zajęć nie wybierałam sama. Jaki wykładowca - takie narzędzie pracy - i takie zaliczenie.

a do kogo masz pretensje że taki kiepski wykładowca i taki mało popularny soft?
przecież można to sprawdzić zanim sie przystępuje do nauki

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

zajelo nam 3 strony zanim sie zgodzilismy pzdr.

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Arkadiusz Boruc:
a czy to problem że nie ma po polsku tutoriali?

Czasem jest problem z tłumaczeniem na polski, ponieważ w przypadku tych programów wystepuje tam język techniczny.
a czyj to problem że ktoś wziął się za xsi zamiast popularnego maxa?

To nie problem. Pierwszy program, który studiowałem to byl 3DS Max. I przyznam, że jest to dobry program do architektury, wizualizacji, rendera itp.

ale jeśli chodzi o przygotowanie prac tego typu (patrz praca poniżej); to niestety Softimage (jak i Maya) jest dużo bardziej przyjaznym programem. Prace wykonuje sie dużo szybciej i przyjemniej (przynajmniej w moim przypadku)

Obrazek


edit: załacznik nie jest moja pracą ;)
a czy to problem że nie ma czasu na szukanie za to ma czas na pisanie?Olaf P. edytował(a) ten post dnia 07.04.11 o godzinie 16:32

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Arkadiusz Boruc:
Ewelina Z.:
Arkadiusz Boruc:
a czyj to problem że ktoś wziął się za xsi zamiast popularnego maxa?


Tak się dziwnie składa, że programu do zajęć nie wybierałam sama. Jaki wykładowca - takie narzędzie pracy - i takie zaliczenie.

a do kogo masz pretensje że taki kiepski wykładowca i taki mało popularny soft?
przecież można to sprawdzić zanim sie przystępuje do nauki


O nie - to Ty masz pretensje, że pracuję na XSI :) Ja nie mam pretensji do nikogo i o nic :). Pokazali mi taki program - więc z nim walczę. Jakby na to nie patrzeć - nazwa XSI jak max na początku nic mi nie mówiły. Ale wyboru i tak nie miałam, bo jak wspominałam bardziej interesowała mnie grafika 2D - a szkoła sama w sobie zapewniała - że to łatwe studia. Człowiek się uczy na błędach. Dosłownie i w przenośni. Bo jednak udało mi się wyczarować coś z XSI. A z drugiej strony - wybierając się kiedyś - gdzieś - na cokolwiek (studia, kurs)- przed zapisem - przeczytam program zajęć 5 razy. Taka moja puenta. :)

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

prawda Maya rządziła na rynku jak o maxie ptaszki nie ćwierkały. Alias, Descreet, Avid......ech....

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Olaf P.:
Arkadiusz Boruc:
a czy to problem że nie ma po polsku tutoriali?

Czasem jest problem z tłumaczeniem na polski, ponieważ w przypadku tych programów wystepuje tam język techniczny.

wiesz, to mi przypomina narzekania polskich turystów że za granicą
nie chcą gadać po polsku

wybacz ale nie jesteśmy pępkiem świata
a czyj to problem że ktoś wziął się za xsi zamiast popularnego maxa?

To nie problem. Pierwszy program, który studiowałem to byl 3DS Max. I przyznam, że jest to dobry program do architektury, wizualizacji, rendera itp.

i do kilku innych dziedzin również

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

maiłem stycznosc z autocadem, archicadem, architecturalem PS-em i AI po polsku. Do dzis miewam koszmary.

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

max , fume fx,tp,vray

taki zestaw jest popularny i to nie w architekturze czy wizualizacji

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Max, Max, max, max, MAX, max .... ble, ble, ble...
W Polsce rządzi bo najłatwiej było i jest go Z-Krak-ować. Pełno pluginów, kupinych, zaimplementowanych a max coraz gorszy.
Mój dobry znajomy i zajebisty animator tak określa kolejne wersje Maxa "...kolejne bugi pomyslnie zimplementowane..."

Ale do rzeczy:
Każda kolejna wersja maxa miesza wprowadzając nowe nazewnictwo i przenosząc komendy do innych zakładek.
Każda kolejna wersja jest wolniejsza od poprzedniej.
Każda kolejna wersja dodaje opcje np. "view cube" a zostawia stare kompletnie nieprzydatne np. "editable mesh".
Mamy piekne renderery takie jak Vray, final render, Maxwell, Brazil itd. Problem jest ciągle ten sam.
Brak render passów bo to co jest to framebuffers i jest to zywa kpiną a nie przydatna opcją.
Pomijam fakt, że każdy z tych rendererów (oprócz Maxwella, który jest tak produkcyjny jak para wykałaczek służąca za papier toaletowy) jest fajny ale nie jak człowiek zaczyna animować ruchome obiekty. Wtedy zaczyna sie zajebista zabawa. GI z Interpolacją jest fajny do stillek i to tyle.
Jedyne czego sie nauczyłem na maxie to render bez uzycia Gi.
Po tylu wersjach nie ma porządnego layer managera
Ciągle nie mozna edytować wielu obiektów na raz.
Ciągle nie mozna edytować wiele swiateł na raz.
Typowy dzień z maxem to "k...., czemu to nie działa".
Wiem czemu, bo kilka osób pracowało na jednej scenie i pozostawiało linki do tekstur i obiektów ze swoich dysków oraz shaderów nie obsługiwanych przez farmę. Spędzam więc pół dnia szukając gdzie co utknęło bo renderowac sie nie da. Śmieci zostaja wywalając scene na render farmie nawet jesli linki odnosza sie do obiektów, których dawno juz tam nie ma więc pozostaje:
1. Albo customowy script (PLUGIN JUPPI...)
2. Albo tworze fake'owe tekstury i wstawiam w asset managerze. Niestety nie pomaga to na Shadery np. z Final rendera, którego u nas nie ma.
3. Ulubiona opcja maxa: MERGE IT!
A Poza tym.
Milion miejsc które trzeba sprawdzac aby render wyszedł jak należy.
20 swiateł, 100 obiektów, 100 materiałów i prosze zrobic kilka podstawowych passów takich jak beauty, Ambient Occlusion, Reflection, Specular, depth, Ambient, bez framebufferów na których nie mozna polegać.
Ustawia sie wszystko a potem przychodzi klient i zmiana animacji i zabawa od początku.
Najlepsze jest to że co pół roku jest nowa wersja i nowe kłopoty.

Dlaczego używam Softimage XSI?
1. Zajebista animacja
2. Arnold
3. Render passes
4. Ice
5. Zajebisty Arnold.
6. Oczywiście modeling

Pluginy jakies 10 razy tańsze i co najmniej tyle razy bardziej przydatne.

Panie Boruc, prosze mi zrobic taką rzecz w Maxie.
Kula na której każdym verteksie umieszczamy inny obiekt. Przypinamy te obiekty do vertexów tak aby mozna je było dowolnie animować a jednoczesnie aby parentem był vertex. Dodajemy deformer na obiekty aby je randomowo animować (bez kuli). Na koniec dodaj deformer na kule tak aby móc animować obiekty na vertexach np wavem kiedy sa one na kuli.
Kula ma ok. 300 verteksów. Jakis plugin może?

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Artur Woźniak:
Panie Boruc, prosze mi zrobic taką rzecz w Maxie.

kolego malinowy ja nie mam maxa i nie mam zamiaru mieć

a to że jest najpopularniejszy i 90% firm chce/wymaga znajomości tego softu to juz inna para kaloszy

gdyby było inaczej to byś nie musiał się z nim męczyć.

każdy użytkownik wybiera swój ulubiony i pisanie "ten jest najlepszy bo:" przypomina bitwę w piaskownicy.

z resztą nie przypuszczam że edukacja tej młodej damy zajdzie do etapu "custom scripting"

także wykładowca pownien brać pod uwagę fakt że większość adeptów będzie szukać pracy i wiedza nabyta na kursie powinna być użyteczna w przyszłej pracy,niestety fakty są takie jakie są i max opanował firmy/firemki czy to się komuś podoba czy nie.

mi też nie podoba się to że autodesk nie chce współpracować z innymi i usilnie chce zostać potentatem
ale mam to w tzw. dupie i dłubię na tym co mam i to mi w zupełności wystarcza bo staram się zastąpić brak 1000 pluginów jakie daje max, czymś co będzie sprzedawalne dla klienta.Arkadiusz Boruc edytował(a) ten post dnia 08.04.11 o godzinie 09:19

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Arkadiusz Boruc:
a to że jest najpopularniejszy i 90% firm chce/wymaga znajomości tego softu to juz inna para kaloszy

domyślam się, że to chyba w przypadku polskiego rynku, bo na szczęście na zachodzie nie patrzą na to jaki program się zna, tylko patrzą na jakość prac projektantów (tak przynajmniej jest w dziedzinie gier, filmu, czy wstępnego concept-art'u).Olaf P. edytował(a) ten post dnia 08.04.11 o godzinie 10:18

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Arkadiusz Boruc:
Olaf P.:
Arkadiusz Boruc:
a czy to problem że nie ma po polsku tutoriali?

Czasem jest problem z tłumaczeniem na polski, ponieważ w przypadku tych programów wystepuje tam język techniczny.

wiesz, to mi przypomina narzekania polskich turystów że za granicą
nie chcą gadać po polsku

tu się chyba nie zrozumieliśmy ;)

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Olaf P.:
Arkadiusz Boruc:
a to że jest najpopularniejszy i 90% firm chce/wymaga znajomości tego softu to juz inna para kaloszy

domyślam się, że to chyba w przypadku polskiego rynku, bo na szczęście na zachodzie nie patrzą na to jaki program się zna, tylko patrzą na jakość prac projektantów (tak przynajmniej jest w dziedzinie gier, filmu, czy wstępnego concept-art'u)

nie wiem jak jest na zachodzie ale wydaje mi się że ,trzeba dostosować się do teamu i softu a nie odwrotnie.

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Arkadiusz Boruc:
Olaf P.:
Arkadiusz Boruc:
a to że jest najpopularniejszy i 90% firm chce/wymaga znajomości tego softu to juz inna para kaloszy

domyślam się, że to chyba w przypadku polskiego rynku, bo na szczęście na zachodzie nie patrzą na to jaki program się zna, tylko patrzą na jakość prac projektantów (tak przynajmniej jest w dziedzinie gier, filmu, czy wstępnego concept-art'u)

nie wiem jak jest na zachodzie ale wydaje mi się że ,trzeba dostosować się do teamu i softu a nie odwrotnie.

tu masz przykład pierszego lepszego ogłoszenia firmy Ubisoft. Nic tam nie piszą jaki masz program znać. Po prostu masz być dobry w tym co robisz.

Ubisoft is a world leader in the entertainment industry, with a variety of hit brands including Assassin’s Creed, Tom Clancy’s Splinter Cell, and Prince of Persia. To build on its achievements and share its future successes, Ubisoft is looking for great talent to join its new Toronto development studio. The studio is located in West Toronto in the unique and growing trendy area known as “The Junction”.

We favor diversity, creativity and the desire to succeed as a team. If you’ve got the skills and drive, you’ll have the opportunity to help build the best video game studio in Toronto. The opportunities to learn and progress are endless. There’s a real buzz about the place; if you’re looking for a stimulating and cool work environment that fosters a balance between personal and professional lives, you’ll find it here at Ubisoft Toronto.

Summary:

The incumbent will create the objects in the game, taking the artistic direction and production deadlines into account.

Responsibilities:

The main and routine tasks of the Modelling Artist are to:
-Be aware of the artistic direction and take it into account when carrying out his/her tasks;
-Know which objects to produce and adapt the work based on the gameplay;
-Collaborate in estimating the production time of the objects that must be produced with the immediate supervisor and level artists;
-Create object placeholders for level design and level art needs;
-Use his/her expertise to exercise sound judgement so as to respect the ratio between the quality, technical constraints, and their uses in the game;
-Generate mapping coordinates for his/her objects and apply textures if necessary;
-Have the artistic director or level artist validate the quality of the objects;
-Verify the quality of the models once they have been imported into the game and carry out any necessary improvements;
-Correct the graphic design bugs entered by testers so as to eliminate anomalies;
-Carry out all other related tasks.

Training:

Attestation of collegial studies in modelling for video games or equivalent.

Relevant Experience:

Minimum 1-3 years’ experience in modelling, texture, lighting, and image processing or equivalent.

Other skills:

-Ability to work as part of a team;
-Detail-oriented;
-Ability to accept critique and adapt to change;
-Ability to work under pressure;
-Creativity (originality and resourcefulness when searching for solutions).

Np. prace Vitaly Bulgarov'a http://www.bulgarov.com/portfolio.html

Takiemu człowiekowi nie powiedzą, że "sorry nie przyjmiemy Cię bo prace robisz w XSI" Olaf P. edytował(a) ten post dnia 08.04.11 o godzinie 12:01

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Olaf P.:
Np. prace Vitaly Bulgarov'a http://www.bulgarov.com/portfolio.html

Takiemu człowiekowi nie powiedzą, że "sorry nie przyjmiemy Cię bo prace robisz w XSI

taki artwork to produkt finalny, jak ktoś potrafi to może i kredkami narysować ,ważne żeby był akcept.
nie ważne czy zrobił to w zbrush czy maxie bo wykonuje to od a-z sam.

ale praca zespołowa to co innego, nikt nie zmieni drużyny pod 1 gracza

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Olaf P.:
ciach

Zgadzam sie tu znowu z Arkadiuszem, 90% pracodawcow na rynku 3D ma ustalony swoj pipeline i musisz sie do niego dopasowac.

Ja sie musialem ostatnim razem uczyc Cinema4D.

Jest niezmierzona ilosc programow 3D na rynku i tylesamo pipeline-ow. Nie jest sie w stanie byc dobry na wszystkim. Ogolnie combo 3DMax, C4D, Maya, zBrush jest sprawdzone i wiekszosc rynku ogarnia.

Jesli popatrzysz sobie np. jobs.ea.com wiekszosc stanowisk ma opisane jaki program bedzie potrzebny.

Jesli tworzysz tripple-A gre dla DICE, nie mozesz riggowac w Blender bo potem animator w Maya bedzie sie sral.

Produkcaj nie moze sie zajmowac inter-kompatybilnoscia programow.

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Aleksander Adamkiewicz:
Jesli tworzysz tripple-A gre dla DICE, nie mozesz riggowac w Blender bo potem animator w Maya bedzie sie sral.

jak najbardziej masz rację jeśli chodzi o riggowanie czy animowanie... Ja miałem na myśli akurat sam etap modelowania. i odnosiłem się głównie do tej dziedziny. Mój błąd, że tego nie podkreśliłem.
Marek Dziołak

Marek Dziołak Grafik 3D • Animacja
3D / 2D • Freelancer

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Jeśli chodzi o Xsi, to jest polskie forum na którym ludzie podzielą się prostą i trudniejszą wiedzą. Bez zbędnych komentarzy i wycieczek osobistych pouczających nowicjuszy jak powinni studiować oraz kiedy i czego się uczyć. Jest pod tym linkiem
http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=55
Powstało początkowo jako forum maxowe, ale rozrosło się i jest tam masa przyjaznych ludzi.

Arkadiusz Boruc: Litości, naprawdę nie wiem po co zabierasz głos w dyskusji najwyraźniej nie mając nic do powiedzenia w temacie oprócz strofowania autorki
za to że nie przyłożyła się wcześniej do dodatkowego przedmiotu.
Gdybyś uczęszczał na studia wiedziałbyś, że oprócz wiedzy po którą się przyszło jest masa tzw. zapychaczy, które trzeba po prostu odbębnić i zostawia się to na ogół na ostatnią chwilę.
Co do pytania o xsi też niewiele wniosłeś, właściwie Twoja odpowiedź sprowadziła się do odesłania pod inny adres. Znajomość polskiego rynku 3d też jest Ci obca, a piszesz zdawkowo jakbyś był co najmniej specem od maxa albo kierownikiem produkcji, przy okazji kierując rozmowę na coraz inne tory.
Dla Ciebie też mam linka http://www.youtube.com/watch?v=iwGFalTRHDA

Jeśli chodzi zaś o kontynuacje tematu, uważam, że nie do końca pracownik musi podporządkować się pod program. W większych firmach, zarówno polskich jak i zachodnich firma ma kilka programów, z racji dużych zleceń wymagających żonglowania technikami. Zatrudnia zdolnych ludzi dostosowując się do ich sposobu pracy (nie trzeba długo szukać, choćby rodzimy platige który pracuje głównie na maxie ma też licencje innych softów).
Małe firmy z kolei nie mają większych oporów żeby instalować
nowe programy trial czy wręcz połlegalne kraczone wersje. Po jakimś czasie jeśli pracownik przynosi realny dochód kupują program, szczególnie że pojedyńczy animator potrafi przynieść firmie miesięczny zysk na poziomie 20-50tys, czyli 1-3 licencji.
Co innego gdy pracy szuka nowicjusz, ale jemu raczej nie sprawia dużej różnicy czy będzie pracował docelowo na maxie mai czy xsi bo i tak zna dany program w zbyt małym stopniu żeby mówić o przyzwyczajeniu czy lubieniu.
Idzie po prostu do pracy tam gdzie go wezmą.

konto usunięte

Temat: xsi jak zaanimować obiekt?

Marek Dziołak:
bujaj się chłopcze i wróć do swoich "półlegalnych krzaczonych wersji"

>Małe firmy z kolei nie mają większych oporów żeby instalować
nowe programy trial czy wręcz połlegalne kraczone wersje. Po jakimś czasie jeśli pracownik przynosi realny dochód kupują program.

większego debilizmu jeszcze nie czytałem, sugerujesz że taką miałeś drogę "kariery"
i tak twoi chlebodawcy postępowali i postępują? miło poczytać jak to się robi w "wielkim świecie reklamy i postprodukcji":)

>Co innego gdy pracy szuka nowicjusz, ale jemu raczej nie sprawia dużej różnicy czy będzie pracował docelowo na maxie mai czy xsi bo i tak zna dany program w zbyt małym stopniu żeby mówić o przyzwyczajeniu czy lubieniu.
Idzie po prostu do pracy tam gdzie go wezmą.

j.w.

a gdzie cię "wezmą" jesli gowno potrafisz? powiedz specjalisto

przy okazji, fajną notkę wystawiłeś swoim pracodawcom " po jakimś czasie"Arkadiusz Boruc edytował(a) ten post dnia 08.04.11 o godzinie 16:40

Następna dyskusja:

3D - jak zacząć?




Wyślij zaproszenie do