Marcin Szpak

Marcin Szpak graphic designer |
ideas catcher |
aloha lover.

Temat: Wizualizacja architektoniczna. Problem.

Witam!

Chcę pomóc mojej znajomej w wizualizacji małego obiektu, dziewczyna studiuje na 2 roku architektury, a ja chcę rozpocząć te studia więc uznałem że może mi to pomóc. Generalnie jako tako umiem posłużyć się 3ds max'em, więc raczej z wymodelowaniem samego obiektu nie będzie problemu. Największe dla mnei wyzwanie to jak wstawić takie coś w miejsce realnie istniejące - w tym przypadku plac czy też rynek. Nie wiem czy na tle wstawić plane'a ze zdjęciem miejsca, naprawde nie wiem jak się za to zabrać. Czy jest ktoś kto zajmuje się tymi zagadnieniami i jest w stanie zaproponowac mi jakieś rozwiązanie tego problemu? Jeśli ewentualnie bede mial z czymś problem w poźniejszej fazie, to użyję tego topicu.

Dzięki wielkie !

konto usunięte

Temat: Wizualizacja architektoniczna. Problem.

w c4d wrzuczasz zdjęcie w materiał jako teksturę i dodajesz do backgrounda. zdjecie pojawi się w oknie. w 3ds zapewne jest podobna bajka.
olej to i wyrenderuj budynek osobno i w ps juz pobaw się na spokojnie z fotomontażem.w końcu to tylko obrazekJan D. edytował(a) ten post dnia 05.01.09 o godzinie 19:37
Katarzyna M.

Katarzyna M. architekt,
Plugstudio

Temat: Wizualizacja architektoniczna. Problem.

Mozesz wstawic w environment to zdjecie ( albo hdri ) i po wyrenderowaniu zapisac jako tga. wtedy w photoshopie bedzisz mogł bez problemu wklejac render gdzie chcesz.
Marcin Szpak

Marcin Szpak graphic designer |
ideas catcher |
aloha lover.

Temat: Wizualizacja architektoniczna. Problem.

tez tak myslalem zeby wyrenderowac, zapisac w tga, wyciąć bg i bawić sie w photohsopie.

;)

ale moze jakies inne pomysły ktore dadzą.... bardziej realistyczny efekt :)

Temat: Wizualizacja architektoniczna. Problem.

Marcin Szpak:
tez tak myslalem zeby wyrenderowac, zapisac w tga, wyciąć bg i bawić sie w photohsopie.

;)

ale moze jakies inne pomysły ktore dadzą.... bardziej realistyczny efekt :)

Na docelowym zdjęciu wyznaczasz perspektywe.
Wrzucasz ja do Maxa jako BG (BackGround)
Wybierasz kamerę z jakiej chcesz renderowac i mając BK na widoku wstawiasz CUBE jako obiekt referencyjny.
Teraz ustawiasz kamere i preferencje kamery aby widok CUBE'a pasowal do linni perspektywy z BG. Jak dopasujesz, to modelujesz co tam chcesz.
Zabawa to dopasowac światło na obiekcie.
Renderujesz na warstwie w passach bez BG.
Render wrzucasz na BG w PSP i "comp"onujesz tak aby to wyglądało na pro.
Voila.
Miłej zabawy.
Marcin Szpak

Marcin Szpak graphic designer |
ideas catcher |
aloha lover.

Temat: Wizualizacja architektoniczna. Problem.

oj mila napewno bedzie. juz czekam z niecierpliwościa na plany i rysunki i wio do modelowania ;)

konto usunięte

Temat: Wizualizacja architektoniczna. Problem.

ja mam plugin photomatch co zalatwia te sprawy perspektywy na zdjęciach ale nie wiem czy do 3ds maxa jest tez cos takiego.....ale BG i ustawianie kamery moze to załatwic w podobny sposób
Bartłomiej B.

Bartłomiej B. 2D, 3D, itd, itp,
itd.

Temat: Wizualizacja architektoniczna. Problem.

Jeśli otoczenie z tła ma wpływać jakoś na wygląd budynku (np. poprzez radiosity) to może warto dobudować parę symbolicznych brył w miejscu w którym stoją np. budynki, drzewa itp. i nałożyć na nią teksturę (obrazek tła) rzutowaną z kamery?
Marcin Szpak

Marcin Szpak graphic designer |
ideas catcher |
aloha lover.

Temat: Wizualizacja architektoniczna. Problem.

tez o tym myslalem ale raczej gra nie warta świeczki ;/
Katarzyna M.

Katarzyna M. architekt,
Plugstudio

Temat: Wizualizacja architektoniczna. Problem.

użyj HDRI

Następna dyskusja:

ArCon lub podobne - wizuali...




Wyślij zaproszenie do