Michał Trela

Michał Trela Cotswold Outdoors
Ltd - Brighton UK

Temat: VRAY ...

jak w temacie - problematyka programu - kto co poleca ,co jest warte uwagi z czym sa problemy - ja jak narazie stawiam pierwsze kroki w tym srodowisku jednak nie bez uciechy ;)
Justyna Łuczak

Justyna Łuczak architekt /
architekt wnętrz

Temat: VRAY ...

z checia sie sama dowiem wiecej jakby ktos ie dzielil opiniam,i o programie
gdzie mozna znalesc jakies przyklady coi jak zrobic
pomocy ....

konto usunięte

Temat: VRAY ...

Witam!

Dla mnie wystarczającą pomocą, jeśli chodzi o VRay była strona: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/. I metoda prób i błędów.

Jeśli chodzi o sam renderer, to uważam, że do wizualizacji architektury bądź wzornictwa przemysłowego, jest najlepszy (m.in. dzięki obecności filtra Catmull-Rom wyostrzającego krawędzie).

konto usunięte

Temat: VRAY ...

Dominik - filtr Catmull-Rom (lub podobny, pozwalający osiągnąć efekt 'ostrych krawędzi') oferuje większość rendererów / aplikacji do 3D. Natomiast polecam bliższe zapoznanie się z filtrem Mitchell-Netravali, w którym mamy większą kontrolę nad w/w efektem - poza tym, generuje mniej artefaktów w niektórych scenach.

Zdrav!Jarosław D. edytował(a) ten post dnia 19.11.07 o godzinie 01:59

konto usunięte

Temat: VRAY ...

Jarosław D.:
Dominik - filtr Catmull-Rom (lub podobny, pozwalający osiągnąć efekt 'ostrych krawędzi') oferuje większość rendererów / aplikacji do 3D. Natomiast polecam bliższe zapoznanie się z filtrem Mitchell-Netravali, w którym mamy większą kontrolę nad w/w efektem - poza tym, generuje mniej artefaktów w niektórych scenach.

Zdrav!Jarosław D. edytował(a) ten post dnia 19.11.07 o godzinie 01:59

Dzięki za info. Oprócz VRay próbowałem tylko MentalRay i Brazila od Spluterfish, ten ostatni jakoś w ogóle mi nie przypasował.

Pozdrawiam!

PS. Twoje rendery są fantastyczne! To poziom, który chciałbym kiedyś osiągnąć. Niestety ostatnio łapię zlecenia typu WWW i DTP, a zero 3D (ostatnie 3D było chyba w okolicach maja). Uchylisz rąbka tajemnicy swojego warsztatu? Myślę, że nie będzie to offtopic, gdyż Twoje sceny są świetnie oświetlone, co (jak mniemam) osiągasz przy znakomitej pomocy VRay'a?
Michał Trela

Michał Trela Cotswold Outdoors
Ltd - Brighton UK

Temat: VRAY ...

przyznam sie ze w vrayu stawiam pierwsze kroki ale juz mam durny problem w uzyciem alfy z plikow PNG - czy mozecie mi poradzic co z tym zobic - jak wspomnialem jestem zoltodziobem w tym rendererze;)

konto usunięte

Temat: VRAY ...

Michał Trela:
przyznam sie ze w vrayu stawiam pierwsze kroki ale juz mam durny problem w uzyciem alfy z plikow PNG - czy mozecie mi poradzic co z tym zobic - jak wspomnialem jestem zoltodziobem w tym rendererze;)

A nie jest przypadkiem tak, że zawsze trzeba zrobić oddzielnie maskę alpha? Wydaje mi się, że "natywna" przezroczystość plików (PNG, GIF, TIFF) nie jest w ogóle obsługiwana...
Jarek Szczepański

Jarek Szczepański Flash Platform
Developer

Temat: VRAY ...

ja liczyłem zawsze do TGA 32bit (24bit+8bit alpha) i wszystko śmigało jak należy.
choć osobne pliki alpha mają też swoje uzasadnienie i w niektórych przypadkach są najlepszym wyjściem.

Jarek
Michał Trela

Michał Trela Cotswold Outdoors
Ltd - Brighton UK

Temat: VRAY ...

ja do tej pory do renderow (glownie architektury) używałem BRYCE i wlasnie z obsluga alfy nie bylo zadnych problemow ten program wrecz intuicyjnie ustawial wszystko jak nalezy i uwazam ze pod tym wzgledem byl super - alfy praktycznie same sie dopasowuja a jak mam PNG to juz wogole jeden klik i jest ok - tu jest troche inaczej trzeba sie za wszystkim "nachodzic" w tym programie ale ogarniam - sprobuje z tym TGA moze to jest klucz do problemu dzieki pozdrawiam ;)

konto usunięte

Temat: VRAY ...

Co do alpha channel: ja renderuję bezpośrednio do OpenEXR, zapisując osobno kanał alpha - a to dlatego, że photoshop gubi alfę w 32 bitowych plikach.

konto usunięte

Temat: VRAY ...

Co do alphy to z tego co pamiętam faktycznie jeśli VRAy obsługuje z kanału alpha pliku to tylko TIFF, ale głowy nie daję. Sam VRAy jest rewelacyjny, szczególnie do wizualizacji wnętrz i animacji, obsługa banalna.VRAY jest płatny, można go zakupić u dystrybutora w Polsce. Co do materiałów to pierwszy link bardzo przydatny, fajnie opisany.
Grzegorz Kądziołka

Grzegorz Kądziołka Architekt/Projektant

Temat: VRAY ...

A ja do ćwiczeń V-Ray'a polecam stronkę
http://www.aversis.be/extra_tutorials/00.htm
Wszystko łatwo i dostępnie opisane, oczywiście po angielsku:D
V-ray'a polecam..świetny renderer.Grzegorz Kądziołka edytował(a) ten post dnia 26.11.07 o godzinie 10:02
Tomasz Michnik

Tomasz Michnik 3d graphic designer
& animation

Temat: VRAY ...

Jarosław Dudziński:
Dominik - filtr Catmull-Rom (lub podobny, pozwalający osiągnąć efekt 'ostrych krawędzi') oferuje większość rendererów / aplikacji do 3D. Natomiast polecam bliższe zapoznanie się z filtrem Mitchell-Netravali, w którym mamy większą kontrolę nad w/w efektem - poza tym, generuje mniej artefaktów w niektórych scenach.

Zdrav!

Artefakty to wina niskich wartosci w lightcache i stosunku hspsubd/int samples w irr map lub co tam sobie wybierzesz w primary/secondary bounces. catmull-rom, mitchel-netravali to wygladzanie krawedzi i ostateczny efekt. mozna to ominac w dmc sampler przy "use dms sampler thresh." w adaptive dmc bez filtra z noice (vray 1.5 final). trzeba wyczuc co liczy sie szybciej, niektore efekty mozna osiagnac w aftereffects lub ps, a liczy sie sie o niebo szybciej. kazdy filtr to zadanie dla procesora. jak mam policzyc klatke animacji z policzona mapa swiatla 1,30s a 50s w przyzwoitej rozdzielczosci (bo ta roznice zabiera filtr) wybieram druga opcje. artefakty mozesz zalatwic liczac dobra (2x primary i secondary za jednym razem) mape swiatla w lightcache. pozniej irr map nie potrzebuje wygorowanych wartosci. to poki co najszybszy sposob jaki znam
mowa oczywiscie przy opcji fly-through i multiframe incramental, pozniej from-file.Tomasz Michnik edytował(a) ten post dnia 02.02.08 o godzinie 03:24

konto usunięte

Temat: VRAY ...

Zależy, drogi Tomaszu, o jakiego typu artefaktach mówimy. Ja miałem na myśli ograniczenie ilości szumów przy glossy i krawędzie.

konto usunięte

Temat: VRAY ...

witam. Osobiście preferuje maxwell render, natomiast ostatnio mam czas żeby poznać i Vray. Posiadam bibliotekę materiałów *.mat, która nie działa w najnowszej wersji, przynajmniej w środowisku SketchUp, gdyż wymagane są *.vismat?

Czy istnieje sposób na wykożystanie *.mat?
Gdzie najlepiej szukać gotowych materiałów?Sebastian Bocian edytował(a) ten post dnia 04.02.08 o godzinie 18:37

konto usunięte

Temat: VRAY ...

Sebastian Bocian:
witam. Osobiście preferuje maxwell render, natomiast ostatnio mam czas żeby poznać i Vray. Posiadam bibliotekę materiałów *.mat, która nie działa w najnowszej wersji, przynajmniej w środowisku SketchUp, gdyż wymagane są *.vismat?

Czy istnieje sposób na wykożystanie *.mat?
Gdzie najlepiej szukać gotowych materiałów?Sebastian Bocian edytował(a) ten post dnia 04.02.08 o godzinie 18:37

skomplikowana sprawa. w skrócie: istnieje konwenter pod 3DS Max; dostępny na stronie http://asgvis.com, dla zarejestrowanych użytkowników, w dziale downloads/my files/tools. przydaloby sie cos zewnętrznego bo akurat nie lubie Maxa.
Tomasz Michnik

Tomasz Michnik 3d graphic designer
& animation

Temat: VRAY ...

Probowales oszukac maxa podkrecajac gamme? Liczy sobie, jak zwykle szybciej, przy wiekszych wartosciach w noise. do pewnego momentu mozna wytrzymac bez filtra, pozniej robi sie kaszana. Przy dobrym lightcache, jak podkrecisz w color mapping gamme na 2.2 (to jest cos odwrotnego od LWT - inny kierunek), vray zgubi noise - wtopi sie w tlo, a liczy szybciej. wazne zby plik zapisac do openexr. Pozniej mozna z tym cuda robic.

Podobne tematy


Następna dyskusja:

vray materiały




Wyślij zaproszenie do