konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

...mysle o przejsciu na modo (z maxona)... czekam i czekam i czekam na mudboxa lub zbrusha na maca i... sie jakos nie moge doczekac... ktos z was uzywa moze modo 302? fajnie sie w nim modeluje?

pozdrawiam.

~t

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

nie ... :-)

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

ja w nim pracuje od poczatkow jego istnienia, jako, ze zaczynalem min. od Lightwave'a to bardzo fajnie (mi) sie w nim modeluje.

Zbrusha sie raczej nie doczekasz .. juz go tak robia od roku ;]

a przejscie na modo z maxona.... na modo mozna przejsc conajwyzej z wings albo rhino ale nie z pelnego pakietu do animacji ;] Modo jak i inne programy do modelowania mozna uzywac jedynie jako dopelnienie do innego programu.

Temat: ...uzywacie modo?

Tak,

Jest dosyć osobliwy. Mój pierwszy to XSI, gdzie można szalec i klikać niestety w Modo to nie przejdzie.
Jest w miare prosty, niestety niektóre obszary sa zbyt przekombinowane co powoduję że proste zadania są upierdliwe.
Terminy takie jak "drop the tool" czy "action center" daja mi nieźle popalić. Pracuję na nim juz trochę ale do tej pory nie załapałem o co chodzi ze snapem. W XSI snap to kwestia 2sek. przez sen.
Ja osobiście modeluje bardzo szybko. Nie myslę o narzędziach tylko o obiekcie. Modo mnie zwalnia przez swój proceduralizm. Pewne narzędzia wydają sie robic inne rzeczy niż byśmy sądzili. Przyznaje jest pare fajnych funkcji bardzo przydatnych i exclusywnych dla Modo jesli tak można to ująć. Modo ma problemy z importem modeli w formacie OBJ. Masakra w normalach ale to co sie dzieje w FBX to juz niezły ubaw. Miałem wstawić model samochodu do wizki i wrzucam a każda częśc samochodu ląduje w innej części viewportu. Ale to detale.
Rendering jest bardzo prosty i wydajny ale tylko w miare prostych scenach. PO rozbudowaniu sceny trzeba trochę optymalizować (niby nic dziwnego ale Vray czy MR radzi sobie z tym dużo lepiej). Kiedy scena rośnie do kilkudziesięciu materiałów, kilkunastu świateł a render ma byc na byc wiekszy nie robi sie różowo. W wersji 301 net render był boski (BTW jedna licencja = do 50 PC bez ograniczeń procesorów). Wystarczyło puścic render i dodawać kolejne nody i każdy sie podłączał i liczył bez problemów. W 302 zmienili to na cos niezrozumiałego. Teraz główny PC liczy sam GI a reszta czeka na koniec obliczeń i dopiero podłacza sie do renderu głównego. Efekt jest taki że GI to wąskie gardło i czas sie wydłużył koszmarnie.
Materiały są proste i łatwo je komponować choc przyznaje że sa pułapki i trudno czasami wyłapac błąd.

W razie problemów moge trochę pomóc ale co ja mówię. Zagalopowałem sie. Sorry mistrzu ;)

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

...aaa, kumam. chcialem sie skupic w modo na "rzezbieniu" glownie... zostawiajac inne rzeczy (np. rendering) maxonowi. retusz i "efekty" bede jak zwykle robil w photosopie... tyle mi wystarczy - wszystko co robie jest statyczne (nie animowane) wiec w rejony animacji czy jakichs potwornych wygibasow nawet nie bede sie pchal... :)

dzieki za odpowiedzi... :)

~t

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

..a czy taki program jak dodatek do Cinema ..Sketch and Toon....istnieje jako samodzielny program ?

..spotkaliście się może z podobnym programem ?

>S

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

...niektorzy uzywaja do POSERA do tego... jako alternatywy.

~t

Sławek K.:
..a czy taki program jak dodatek do Cinema ..Sketch and Toon....istnieje jako samodzielny program ?

..spotkaliście się może z podobnym programem ?

>S

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

Chciałbym uzyskać min. taki efekt..

Obrazek


...poszperałem i znalazłem ..Piranesi..Ale to nie to samo co Sketch and Toon ..za bardzo malarski.

..a Modo ..gdyby nie opis Artura powiedziałbym , ze wygląda " na przyjemny w użyciu "

>S

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

...zapodalem modo 302. zobaczymy jak bedzie... :)
pozdrawiam.

~t

Temat: ...uzywacie modo?

Powodzenia. Mam nadzieję wkrótce zobaczyć jakies prace na luxology.com.

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

...olewam modo, ide w mudboxa...
~t

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

to mudbox juz nie jest programem tylko do sculptingu ?

Temat: ...uzywacie modo?

Tomasz Opasinski:
...olewam modo, ide w mudboxa...
~t

A co widziałes na Sigraphie nową wersję?
Przypuszczam że bedzie dobrze o ile ma sie niezłą kartę g. Mam nadzieję że export mapek bedzie lepszy niż dotychczas.

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

http://area.autodesk.com/mudbox_preview
http://www.luxology.com/event/2008/SIGGRAPH/index.aspx

IMHO te 2 toole po dzien dzisiejszy sie uzupelniaja a nie zastepuja...

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

...szukalem w modo lepszego rzezbienia wlasnie.
~t

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

ah, to bardzo zle.

Mawiaja, ze jednak Zbrush jest najlepszy

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

...mam jakis wewnetrzny problem z zbrushem... za kazdym razem jak go odpalalem to musialem sie go od nowa "uczyc". stal sie standardem - to fakt, mudbox "depcze mu po pietach"... :)

~t

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

na siggraph maja pokazac nowa wersje 3.5 zbrusha i szykuja sie pelna para do wersji 4 moze poprawione bedzie UI ... a raczej zmienione

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

wyciagniety tekst z forum Zbrusha:

"sorta off topic but i downloaded and installed mudbox v1.0 demo tonight just to checkout what alternatives were like and yeah only had a short time in it
but have to say i'm not liking it much..felt less than zbrush 2.0 in using it
and it started to slow down on scenes with around a few hundred thousand polys and i have 2gig ram and 512 ram nvidia card..whereas zbrush is fine with multi million poly scenes."

"Well I had a fairly good experience with it, I took it up to 3,000,000 and navigation slowed down a little so did changing subdivision levels but sculpting was still silky smooth. If I hid some of the mesh navigation was pretty snappy again. Nowhere near what ZB3 is capable of but useful and MBx2009 will obviously handle many more polys though I suspect you need a £1000 GFX card and umpteen gigs of RAM to get the performance the vids show. One of the Autodesk guys (not one of the old Skymatter crew) said he'd had it running with a 50million poly mesh, yeah right and then your GFX card melted!

I reckon MBx2009 would do me very well but I do have a fairly fast machine, 4 x 2.66GHz, 5 gigs RAM, 512mb GF8800. I'm not buying another Windows only app though."

konto usunięte

Temat: ...uzywacie modo?

...no pokazali zbrusha 3.5, maxona 11, maxa 2009, motiobuildera, nowe maye 2009 i wlasnie mudboxa 2009 i z tego co widzialem to na ich maszynach smigal zupelnie znosnie - przy o wiele przyjazniejszym (dla mnie osobiscie) interfejsie do polamatorskich rzezbien.

http://area.autodesk.com/siggraph

~t

Podobne tematy


Następna dyskusja:

Modo vs. Maya




Wyślij zaproszenie do