Temat: Kerkythea - raczkowanie

Witam serdecznie!
Pragnę zachęcić wszystkich szczęśliwych, którzy mieli do czynienia z programem do wizualizowania - Kerkythea, do dzielenia się swoimi opiniami o programie oraz pomoc dla tych, którzy dopiero raczkują z nim :) (czyli dla osób takich jak ja ;) ).

Program jest w 100 free, nie uwłaszcza to jego możliwością - jest to jeden z ewenementów na rynku... po sketchupie ;)
Program służy do szybkiego renderowania zbudowanych bryłek w 3d. Można w nim nakładać tekstury i dodawać światło.
Pliki wciągane do Kerkythea muszą mieć rozszerzenie .kzx .xml .3ds .obj .sia. dlatego ja używam 3ds maxa do zapisywania pliku w odpowiednim formacie, nie znalazłam jednak darmowego programu do konwertowania plików do pożądanych przez Kerkythę.

Mój system operacyjny to Windows, tutoriale jakie widziałam na stronce producenta programu są pod Apple - jeśli ktoś posiada jakieś pomocne materiały lub ma chwilkę podzielić się swoją wiedzą na temat programu - będzie to zapewne miły gest :)

Jeśli coś odkryję, również podzielę się tym na forum

cóż.... do dzieła! ja walczę z programem, który na pierwszy rzut oka wydaje się bardzo prosty.... i pewnie tak też jest ;)

pozdrawiamKarolina Sroczyńska edytował(a) ten post dnia 04.05.09 o godzinie 23:27
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: Kerkythea - raczkowanie

Karolina Sroczyńska:
Program jest w 100 free, nie uwłaszcza to jego możliwością -
możliwościom?
jest to jeden z ewenementów na rynku... po sketchupie ;)
A co z Blenderem?

konto usunięte

Temat: Kerkythea - raczkowanie

Ja też pytam o blendera. Czyżby zszedł śmiercią naturalną? :]
Katarzyna M.

Katarzyna M. architekt,
Plugstudio

Temat: Kerkythea - raczkowanie

a Deep Exploration nie zmienia?

konto usunięte

Temat: Kerkythea - raczkowanie

Kerkythea ma ogromną zaletę, że jest darmowy (darmowa?) Ja próbuję swoich sił renderując proste modele eksportowane ze SketchUp'a. Ma to swoje plusy, bo SU jest dziecinnie prosty, ale też bardzo ogranicza - nie ma tu mowy o zaawansowanej edycji obiektów jak w blenderze, a modele składają się wyłącznie z płaskich powierzchni... Przez to nie ma chyba szansy robić efektów caustics.

Kerkythea ma masę ustawień, których opanowanie zabiera trochę czasu. Na początek chyba najlepiej pościągać sobie gotowe biblioteki materiałów i na nich eksperymentować.

Z tego co widziałem na stronie Kerkythea modele z Blendera są w niej renderowane - czyli K musi mieć coś czego nie ma Blender sam w sobie...

Temat: Kerkythea - raczkowanie

Piotr Zakrzewski:
Ja też pytam o blendera. Czyżby zszedł śmiercią naturalną? :]
heheh pewnie nie, wybacz ja jestem TYLKO architektem ;)
żarty żartami oczywiście, jeśli chodzi o Blendera przyznam szczerze że nie używałam i nie miałam do czynienia, ale bardzo miło mi słyszeć o dodatkowej możliwości - nawet jeśli istnieje on od xczasów i każdy o nim słyszał ;) jak widać nie każdy :)

szukam bardziej programu który w szybki sposób da możliwość pokazania znośnej "wizualizacji" oczywiście każda wizualizacja może być lepsza i pewnie moja nie rzuci nikogo na kolana - nie spodziewam się :)
jednak chodzi o to by było szybki, możliwie fajnie i dawało wyobrażenie materiałowe inwestorowi

Jak mówi Wiktor
"K musi mieć coś czego nie ma Blender sam w sobie..."
hmm.. a może?

pozdrawiam serdecznie

konto usunięte

Temat: Kerkythea - raczkowanie

Karolina Sroczyńska:

heheh pewnie nie, wybacz ja jestem TYLKO architektem ;)

W sensie "aż tylko" ma się rozumieć :) Miałem przyjemność liznąć co nie co w tym temacie i chylę czoła. Kawał roboty tam od..lacie :]
żarty żartami oczywiście, jeśli chodzi o Blendera przyznam szczerze że nie używałam i nie miałam do czynienia, ale bardzo miło mi słyszeć o dodatkowej możliwości - nawet jeśli istnieje on od xczasów i każdy o nim słyszał ;) jak widać nie każdy :)

szukam bardziej programu który w szybki sposób da możliwość pokazania znośnej "wizualizacji" oczywiście każda wizualizacja może być lepsza i pewnie moja nie rzuci nikogo na kolana - nie spodziewam się :)
jednak chodzi o to by było szybki, możliwie fajnie i dawało wyobrażenie materiałowe inwestorowi

Jak mówi Wiktor
"K musi mieć coś czego nie ma Blender sam w sobie..."
hmm.. a może?

pozdrawiam serdecznie

Nie znam Kerkythei, ale jeśli chodzi o blendera to środowisko inżynierskie i architektów raczej go sobie chwali, nie mylić z wychwala, bo naturalnie wszyscy mamy gusta u guściki swoje ;)
Kerkythea ma zapewne dobry renderer bo ten standardowy w blenderze (internal) jest przeciętny, co nie znaczy, że nie da się w nim uzyskać fajnych efektów. Lepsze wyniki uzyskuje się korzystając z pomocy z zewnątrz (inny renderer).

Jeśli chodzi o samego blendera to polecam Ci go choćby z kilku poniższych powodów:
- jest tani bo darmowy ;)
- ułatwia szybkie tworzenie modeli dzięki połączonej funkcjonalności klawiatury z myszą
- pozwala tworzyć wymiarowo zgodne modele z uwagi na możliwość określenia precyzji położenia każdego z werteksów
- posiada przyjemne snapingi ;) i modyfikatory także przyśpieszające pracę.

Odnośnie minusów to na początek tylko to:
- wolny rendering, i średnia jakość uzyskanych w nim efektów
- w przypadku zaprzęgnięcia zewn. renderera opcja tworzenia z pomocą particli raczej odpada, przynajmniej jeśli chodzi o Yafaraya

Jeżeli zainteresuje Cię ta opcja "blender" to daj znać. Możliwe, że będę Cię mógł wesprzeć w szybkim opanowaniu tego programu.
PozdrawiamPiotr Zakrzewski edytował(a) ten post dnia 06.05.09 o godzinie 08:04
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: Kerkythea - raczkowanie

Piotr Zakrzewski:
- ułatwia szybkie tworzenie modeli dzięki połączonej funkcjonalności klawiatury z myszą
Popieram!
- wolny rendering, i średnia jakość uzyskanych w nim efektów
No, ale jeśli wbudowanemu doda się raytracing, to już jest całkiem przyjemnie
pomocą particli raczej odpada, przynajmniej jeśli chodzi o Yafaraya
Ale trzeba sie z nim nabić troszkę zanim coś się osiągnie...

konto usunięte

Temat: Kerkythea - raczkowanie

Dominik N.:
Piotr Zakrzewski:
pomocą particli raczej odpada, przynajmniej jeśli chodzi o Yafaraya
Ale trzeba sie z nim nabić troszkę zanim coś się osiągnie...

So true! :)
Raytracing jak trafnie zauważyłeś jest całkiem zjadliwy.

konto usunięte

Temat: Kerkythea - raczkowanie

NO I KTOŚ MOŻE POWIE JAK DODAĆ ZDJĘCIE DO POSTU?????????
OT NIBY PROSTE DLA TWÓRCY STRONY!!!!ALE MOŻE ŻEBY JAŚNIEJ TO WYJASNIĆ!!!
BO TO W OPISIE NIC NIE MÓWI!!!
NIBY NIC,A FORUM MYŚLĘ BĘDZIE LEPIEJ DZIAŁAĆ! NIEPRAWDAŻ????????????????????
Mariusz Paśko

Mariusz Paśko DiH.pl - właściciel,
webdesigner,
webmaster, fotograf

Temat: Kerkythea - raczkowanie

Witam kochających siatki 3D :)

Blender nie "zszedł" wręcz przeciwnie, ma się świetnie na dowódtego publikuje coraz to nowsze wersje.
Zachęcam do odwiedzenia oficjalnej strony Blendera http://www.blender.org/ tym, którzy nie wierzą lub też nie mieli okazji się przekonać o sile możliwości tego darmowego programu.
Na pewno jest tu cała rzesza fanów Blendera, którzy niebawem potwierdzą wyższość nad możliwościami, którymi dysponuje Sketchup czy też Kerkythea oczywiście ten ostatni daje całkiem niezły arsenał ale czy wystarczający??
Napiszecie zapewne, że zależy jaki efekt chcemy uzyskać - to prawda!!

Skethup doskonale sprawdza się w szybkim intuicyjnym projektowaniu, prostota z jaką można budować modele jest imponująca ale też mocno ograniczona.

Kerkythea to naprawdę duży postęp jeżeli chodzi o "darmowe" modelowanie 3D jedynym mankamentem (z tego co pamiętam) jest nieco ograniczony dostęp do materiałów instruktażowych (chyba że to się zmieniło na korzyść).

Blender należy raczej do programów zaawansowanych pod względem funkcji do tego niejednokrotnie barierą nie do przebycia
jest jego interfejs, który tak naprawdę po oswojeniu staje się jak druga skóra. Do tego nasz wszechobecny internet dysponuje obszernymi zasobami szkoleniowymi.

Reasumując, do szkiców architekonicznych wybrałbym Sketchup z uwagi na jego szybkość projektową, natomiast do wizualizacji wnętrz, budowy szczegółowych modeli itp. - Blender.

Oto próbka możliwości (w wykonaniu mistrza ~Arsan)

Obrazek


Obrazek


Mam nadzieję, że nieco przekonałem użytkowników Kerkythea i Skethup

Pozdrawiam serdecznie.Mariusz Paśko edytował(a) ten post dnia 03.07.09 o godzinie 02:04

konto usunięte

Temat: Kerkythea - raczkowanie

Jezeli ktos z Was chce sie zajac grafika 3D to proponuje nie marnowac czasu na programy typu Kerkythea itp.
Najlepiej od samego poczatku uczyc sie produktow Autodesk'a (Maya / XSI / Max).
Wiekszosc profesjonalnych pakietow 3d ma wersje edukacyjna za niewielkie pieniadze. Tak dla przykladu Jeden z najdrozszych pakietow 3D (I najbardziej zaawansowanych - Houdini) w wersji edukacyjnej koszuje 300zl. To niewielkie pieniadze za to co oferuje program.

Na pytanie "Ktory lepszy?" dla osoby zajmujacej sie grafika mniej niz 3 lata nie ma odpowiedzi :) w kazdym programie uzyska sie to samo.

Następna dyskusja:

eksport do kerkythea




Wyślij zaproszenie do