Artur
Ferkaluk
grafik
3d/programista/anima
tor
Bartłomiej B. animator 3D
Temat: Jaki soft używacie
max -> maya -> modo -> xsi -> znowu max -> troche motion bulider -> trochę hudini....wszystkie softy od autodesku są relatywnie drogie. a max ze swoja niekompatybilnością wstecz jest tragiczny. zresztą cały max jakby do niego nie usiąść to dramat w porównaniu z innymi softami. ciągle nie mogę poją fenomenu tego softu w pl. cały świat pracuje na mayce albo xsiu a u nas króluje max.
Piotr
M.
3d, rzemiosło
artystyczne
Temat: Jaki soft używacie
Artur Ferkaluk:
probowałem trochę max'a ale mnie odrzuca,Z ciekawości zapytam. Co cie w maxie odrzuciło? Ja jestem typowym maxiarzem i tak sie do tego softu przyzwyczaiłem ze nie potrafię znaleźć wad oprócz niestabilności i wykrzaczalności z byle powodu. W firmie w której pracowałem na maxie przez rok wysłałem tyle raportów do autodesku że pewnie maja ścianę wytapetowaną niektórymi moimi tekstami.
W domu właśnie z tego powodu przytuliłem blendera oprócz oczywistych względów (free) to właśnie jego szybkość i wydaje mi się że stabilność.
Artur
Ferkaluk
grafik
3d/programista/anima
tor
Temat: Jaki soft używacie
w max jak i w blenderze nieczytelny jest dla mnie interfejs, włączam go wytrzymuje 10 minut i wyłączam - zapewne to kwestia przestawienia sięBartłomiej B. animator 3D
Temat: Jaki soft używacie
max jest tragiczny. system zaznaczania obiektów w viewportach to dramat. trzeba srogo się naklikać, żeby zaznaczyć to co potrzebujemy. Pozatym same viewporty ekstremalni wolne. Jak nie grupujesz obiektów to za chwilę max zamula okrutnie. wad max ma tak dużo, że naprawdę ciężko wszystkie wypisać.ostatnio absolutnie mnie zachwycił interfejs houdiniego. szybkie, konfigurowalne, wygodne...
Piotr
M.
3d, rzemiosło
artystyczne
Temat: Jaki soft używacie
Artur Ferkaluk:A który z nowych dla ciebie softów wydał ci się najlżejszy?
w max jak i w blenderze nieczytelny jest dla mnie interfejs, włączam go wytrzymuje 10 minut i wyłączam - zapewne to kwestia przestawienia się
Co do maxa to fakt że malowałem deski na tutorialach metodą Pana Miagi ale to był jedyny soft 3d który opanowałem płynnie i jak siadam do jakiegokolwiek innego to mój mózg oczekuje takiej samej płynności i tracę cierpliwość.
Artur
Ferkaluk
grafik
3d/programista/anima
tor
Temat: Jaki soft używacie
jestem przekonany że każdy soft ma mnóstwo zalet i wad, nie ma softu idealnego , w jednym zrobisz lepiej to w drugim tamto, bawiłem się dłuższy czas maxwellem, kray'em (integracja pod lw), teraz próbuję zdobytą wiedzę przelać do modo - odkąd pojawił się photon mapping w renderze,najlżej mi jest do filozofii modo (twórców lw), intuicyjnie mi się modeluje
ale widzę że wiele osób korzysta z maxa i go bardzo chwali i nie zamieni go na nic innego,
poznałem młodego modelarza który zaczał od max'a i jak mu pokazywałem jak to zrobić w modo
to chłopak się załamał nie chciał nawet boxa zrobić, program wydał mu się toporny i szybko odpalił na nowo max, zobaczyłem że podobnie jest ze mną jak próbuję ugryźć jakiś nowy soft - tak jak piszesz brak płynności i ból w mózgu :)
Ciekawi mnie właśnie "chudy" - ale nasłuchałem się również wiele krytycznych opini o tym sofcie
Bartłomiej B. animator 3D
Temat: Jaki soft używacie
jeżeli chodzi o modelowanie - to modo rządzi. cena tego softu jest zdecydowanie konkurencyjna vs. max/maya/xsi. do tego dochodzi polityka Luxology - słuchanie klientów. Gdybym miał tylko modelować zawodowo - używałbym modo. Zresztą coraz więcej firm, szczególnie w game devie przechodzi na modo - bo jest tańsze i szybsze niż max. Chociaż trzeba przyznać, że max ostatnio mocno poprawił narzędzia do modelowania.max jest zbyt zamknięty i toporny jak dla mnie. Niby masz wszystko pod ręką ale wiele rzeczy nie da sie poprostu zrobić. W mayce, czy chudym - nie ma takiej możliwości (no prpawie;) że ktoś mówi, że się tego nie da zrobić.
Bartłomiej B. animator 3D
Temat: Jaki soft używacie
a co do nauki softu. To jak przyszedłem do jakiejś firmy i trzeba było pracować w XSI - to po miesiącu już spokojnie mogłem robić, a po kolejnych 2 działełm płynnie. Wiadomo, że na początku jest pod górkę - ale miałem to szczęści, że obok mnie siedzieli ludzie, którzy bardzo dobrze znali XSI i pomagali mi bardzo.Jak bym miał samemu usiąść i się uczyć... Oj dużo frustracji i nerwów by było.
konto usunięte
Temat: Jaki soft używacie
ja to bym tam w pov ray'a szedl
Piotr
M.
3d, rzemiosło
artystyczne
Temat: Jaki soft używacie
No Bartek ale w profilu twym wyczytałem że na maxie w robocie się męczysz :)Dobrą stroną maxa chyba jest duza ilość pluginów które ułatwiają pracę na wielu płaszczyznach ale to wszystko kosztem stabilności programu.
Ja teraz po roku pracy tylko na maxie w Tomgrafie szlifuje Blendera na tutkach. Nie wiem czemu, ale miałem oczekiwania po nich takie jak Neo po nauce kung-fu przez kabel.
Wzzzzzt "i know Blender"
- " Show me"
:P
Dominik
N.
Człowiek od zadań
niewykonalnych.
Temat: Jaki soft używacie
Ja bardzo lubiłem interfejs Blendera do póki nie postanowili go zrobić "dla ludzi". Od tego czasu zarzuciłem 3D bo w ogóle nie potrafię się w tym obeznać.Bartłomiej B. animator 3D
Temat: Jaki soft używacie
Albert Szostkiewicz:
ja to bym tam w pov ray'a szedl
uważaj bo povray przyjdzie do ciebie ;)
no niestety teraz okrutnie się męczę z maxem w pracy. no ale co zrobić. taki soft jest i trzeba się do niego przyzwyczaić.
Artur
Ferkaluk
grafik
3d/programista/anima
tor
Temat: Jaki soft używacie
Albert Szostkiewicz:
ja to bym tam w pov ray'a szedl
swego czasu i tego dotykałem i fajnie bylo się pobawić
Artur
Ferkaluk
grafik
3d/programista/anima
tor
Temat: Jaki soft używacie
Bartłomiej Borawski:
Albert Szostkiewicz:
ja to bym tam w pov ray'a szedl
uważaj bo povray przyjdzie do ciebie ;)
no niestety teraz okrutnie się męczę z maxem w pracy. no ale co zrobić. taki soft jest i trzeba się do niego przyzwyczaić.
dla mnie modelowanie w modo to super sprawa szkoda że mało firm na modo robiArtur Ferkaluk edytował(a) ten post dnia 25.08.12 o godzinie 17:34
konto usunięte
Temat: Jaki soft używacie
Na tą chwilę Maya + ZBrush + Silo + Mari. Osobiście Silo bardzo polecam; szczególnie jeśli chodzi o modelowanie organiczne... cena też przyjemna.w Modo nie siedziałem, ale też słyszałem o nim sporo pozytywów. Natomiast mój znajomy jakiś czas temu zmienił soft z Maya na Cinema4D. Mówi, że strasznie jest intuicyjna i przyjemna...Olaf P. edytował(a) ten post dnia 27.08.12 o godzinie 14:01
Rafał Schubert Character Animator
Temat: Jaki soft używacie
Zaczynałem od Maxa, na studiach przerzucili na - industry standard - Mayę i tak już zostałem.Na początku modelowanie, a teraz głównie animacja.
Świetny program. Czasem ciśnienie podnosi lepiej jak kawa.
konto usunięte
Temat: Jaki soft używacie
Blender wyparł u mnie maxa i maye. Największy bajer dla mnie to brak konieczności wychodzenia kursorem poza view port. Pewnie w innym sofcie też się da, ale jak w większości przypadków to już przyzwyczajenie. Sporo używałem LuxRendera i później Octane, ale po pojawieniu się Cycles coraz rzadziej. No i oczywiście sculptris/zbrush, Blender ma narzędzie do rzeźbienia, ale daleko im do pixologic.
Artur
Ferkaluk
grafik
3d/programista/anima
tor
Temat: Jaki soft używacie
Jacek Herman:
Sporo używałem LuxRendera i później Octane, ale po pojawieniu się Cycles coraz rzadziej. No i oczywiście sculptris/zbrush, Blender ma narzędzie do rzeźbienia, ale daleko im do pixologic.
a mógłbyś po krótce porównać te 3 silniki ?
konto usunięte
Temat: Jaki soft używacie
Lux jest najbardziej celny jeżeli chodzi o fizykę. Świetnie nadaje się do renderów biżuterii z kaustyką i refrakcją, ma też mnóstwo presetów metali i bibliotekę online z materiałami. Obsługuje bardzo duże sceny bez dławienia się. Jeśli chodzi o wady to na pierwszy miejscu jest szybkość, wszystko za wyjątkiem ścieżek liczy na procesorze i trwa to wieki (trochę pomaga renderowanie przez sieć, ale nie mają darmowego systemu farm). No i z racji istnienia eksportera, efekt widzisz dopiero po jakimś czasie więc trzeba spędzić trochę nad zaznajomieniem się z materiałami metodą prób i błędów (jest tylko małe okienko z prewiev)Octane renderuje scenę w czasie rzeczywistym, tak samo nadajesz materiały, ustawienia kamery i wszystkie efekty. Podobnie jak Lux i Cycles jest to silnik unbiased, ale daje gorsze efekty niż Lux. Sceny po imporcie już nie zmodyfikujesz w aspekcie położenia obiektów. Dużo w tym silniku zależy od VRAM, z 1.5Gb niestety nie poszalejesz w zakresie ilości geometrii. Za to całość siedzi na mocy GPU, obsługuje kilka kart na raz i jest ogień jeżeli chodzi o szybkość renderu. Jest to silnik komercyjny i trzeba za niego zabulić.
Cycles to coś bardzo podobnego do Octane, performance i jakość jest porównywalna. Natomiast zalety tego silnika zasadzają się na tym, że jest w pełni zintegrowany z Blenderem. Wszystko dzieje się w viewporcie i pracuje się nad tym po prostu cudownie. Silnik jest jeszcze na etapie developerki i sporo w nim brakuje, ale jest regularnie uzupełniany i na dzień dzisiejszy da się w nim zrobić prawie wszystko.
Zarówno Cycles jak i Octane operują w systemie nodów, co osobiście uwielbiam.
Podobne tematy
Następna dyskusja: