konto usunięte

Temat: Blender 2.5 Alpha

Widzieliście? Testowaliście?

Szczegóły: http://www.blender.org/development/release-logs/blende...

Dwa screeny z interface'u od mnie:

Obrazek


Obrazek
Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 01.02.10 o godzinie 23:52
Pavle Milicevic

Pavle Milicevic motion designer

Temat: Blender 2.5 Alpha

Krzysztof B.:
Widzieliście? Testowaliście?

Szczegóły: http://www.blender.org/development/release-logs/blende...

Dwa screeny z interface'u od mnie:

Obrazek


Obrazek
Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 01.02.10 o godzinie 23:52

Czyżby zaczeli robić soft dla ludzi ? :) z normalnym interface'm?
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: Blender 2.5 Alpha

Pavle Milicevic:
Czyżby zaczeli robić soft dla ludzi ? :) z normalnym interface'm?

Normalnym dla wszystkich którzy wcześniej nie pracowali na tym oprogramowaniu oraz kompletnie mieszającym i wprowadzającym zamieszanie wszystkim tym którzy bardzo sprawnie pracowali na poprzednim (wliczając autora tego postu) ;) .

Ogólnie alfie brakuje jeszcze kilku przydatnych ficzerów, ale owszem. Blender wychodzi do ludzi.

konto usunięte

Temat: Blender 2.5 Alpha

Dominik N.:

Normalnym dla wszystkich którzy wcześniej nie pracowali na tym oprogramowaniu oraz kompletnie mieszającym i wprowadzającym zamieszanie wszystkim tym którzy bardzo sprawnie pracowali na poprzednim (wliczając autora tego postu) ;) .

Ogólnie alfie brakuje jeszcze kilku przydatnych ficzerów, ale owszem. Blender wychodzi do ludzi.

No niestety, wiele skrótów klawiszowych z ver. 2.4. wywalili (albo jeszcze nie dodali?), nie mówię już o takich bzdetach jak "Set smooth"... w sumie do oceny nowej wersji będziemy mogli się przyłożyć jak wyjdzie przynajmniej ostatnia beta :D.
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: Blender 2.5 Alpha

Krzysztof B.:
No niestety, wiele skrótów klawiszowych z ver. 2.4. wywalili (albo jeszcze nie dodali?), nie mówię już o takich bzdetach jak "Set smooth"... w sumie do oceny nowej wersji będziemy mogli się przyłożyć jak wyjdzie przynajmniej ostatnia beta :D.

To mniej więcej miałem na myśli właśnie. Ja myślę, że to jest kwestia tego, że jeszcze nie dodali. Z tego co gdzieś czytałem Blender 2.5 jest pisany w zasadzie od nowa, więc to pewnie kwestia czasu. Dodatkowo brakuje mi bardzo systemu gestów tak bardzo przydatnego przy podstawowych transformacjach obiektu. W sumie powoduje to coś w rodzaju zaprzeczenia istoty interfejsu Blendera, który choć nie intuicyjny okazywał się efektywny pod warunkiem opanowania swoistego klawiszowego "języka komunikacji" z Blenderem. Teraz tego nie ma i póki nie będzie Blender 2.5 pozostanie ciekawostką. Ale oczywiście to dopiero Alfa więc jak najbardziej wszystko to jest uzasadnione.
Pavle Milicevic

Pavle Milicevic motion designer

Temat: Blender 2.5 Alpha

Dominik N.:
Krzysztof B.:
No niestety, wiele skrótów klawiszowych z ver. 2.4. wywalili (albo jeszcze nie dodali?), nie mówię już o takich bzdetach jak "Set smooth"... w sumie do oceny nowej wersji będziemy mogli się przyłożyć jak wyjdzie przynajmniej ostatnia beta :D.

To mniej więcej miałem na myśli właśnie. Ja myślę, że to jest kwestia tego, że jeszcze nie dodali. Z tego co gdzieś czytałem Blender 2.5 jest pisany w zasadzie od nowa, więc to pewnie kwestia czasu. Dodatkowo brakuje mi bardzo systemu gestów tak bardzo przydatnego przy podstawowych transformacjach obiektu. W sumie powoduje to coś w rodzaju zaprzeczenia istoty interfejsu Blendera, który choć nie intuicyjny okazywał się efektywny pod warunkiem opanowania swoistego klawiszowego "języka komunikacji" z Blenderem. Teraz tego nie ma i póki nie będzie Blender 2.5 pozostanie ciekawostką. Ale oczywiście to dopiero Alfa więc jak najbardziej wszystko to jest uzasadnione.

Jeśli będzie renderował sprawnie i będzie miał sprawny managment sceny to chętnie się pochylę nad tematem, jeśli mieliby ku temu przewrócić do góry nogami interface to proszę bardzo. Dzięki temu Blender tylko może zyskać, więcej użytkowników.
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: Blender 2.5 Alpha

Pavle Milicevic:
Jeśli będzie renderował sprawnie i będzie miał sprawny managment sceny to chętnie się pochylę nad tematem, jeśli mieliby ku temu przewrócić do góry nogami interface to proszę bardzo. Dzięki temu Blender tylko może zyskać, więcej użytkowników.

I zapewne takie intencje przyświecały twórcom "reformy". Wbrew pozorom (względem tego co napisałem wyżej). Nie mam nic przeciwko. Blendera trzeba szerzyć bo to dobry otwarty soft! Będę musiał zmienić pewne nawyki, ale jeśli taka ma być cena za jego większą popularność, to proszę bardzo.

konto usunięte

Temat: Blender 2.5 Alpha

Pavle Milicevic:

Jeśli będzie renderował sprawnie i będzie miał sprawny managment sceny to chętnie się pochylę nad tematem, jeśli mieliby ku temu przewrócić do góry nogami interface to proszę bardzo. Dzięki temu Blender tylko może zyskać, więcej użytkowników.


Obrazek


Wygląda zachęcająco ;)
Pavle Milicevic

Pavle Milicevic motion designer

Temat: Blender 2.5 Alpha

Krzysztof B.:
Pavle Milicevic:

Jeśli będzie renderował sprawnie i będzie miał sprawny managment sceny to chętnie się pochylę nad tematem, jeśli mieliby ku temu przewrócić do góry nogami interface to proszę bardzo. Dzięki temu Blender tylko może zyskać, więcej użytkowników.


Obrazek


Wygląda zachęcająco ;)

Robić, robić wydawać, od razu z tutorialami dla noobów.

konto usunięte

Temat: Blender 2.5 Alpha

Pavle Milicevic:
Robić, robić wydawać, od razu z tutorialami dla noobów.
się robią ;)
a jeśli chodzi o skróty to w buildach powoli przywracają starą klawiszologię (choć też nie do końca)Hubert Niećko edytował(a) ten post dnia 03.02.10 o godzinie 20:55
Dominik N.

Dominik N. Człowiek od zadań
niewykonalnych.

Temat: Blender 2.5 Alpha

Hubert Niećko:
Pavle Milicevic:
Robić, robić wydawać, od razu z tutorialami dla noobów.
się robią ;)
a jeśli chodzi o skróty to w buildach powoli przywracają starą klawiszologię (choć też nie do końca)Hubert Niećko edytował(a) ten post dnia 03.02.10 o godzinie 20:55

Tzn? Wprowadzają jakąś nową ideologię klawiszową?
Paweł O.

Paweł O. Medical Rapid
Prototyping / 3D

Temat: Blender 2.5 Alpha

1 - Blender 2.5 jest przepisywany (a nie pisany od nowa) i nie chodzi tu o to że chłopaki mają przyklejone klawisze do klawiatur ale o fakt iż cały "trunk" programu uległ zmianie, przebudowie i przystosowaniu do możliwości pythona 3.1. W sumie było to około 300 000 linijek kodu.
2 - Skróty klawiszowe częściowo się zmieniły, jest ich około 2000 jednak tak na prawdę nikt ich do końca chyba nie pozna (no bo bez przesady), tutaj jest zbiór najpotrzebniejszych: http://www.renderer.pl/index.php?option=com_content&vi... (ps, wybaczcie ale stronka też jest jeszcze w wersji alpha).
3 - Przyspieszenie czasu renderowania jest ogromne (tu już mówię z doświadczenia).
4 - wszystkich zainteresowanych odsyłam do buildów w których można protestować jeszcze ciepłe, nowe linijki kodu.
http://graphicall.org
5 - Rozwój Blendera jest ściśle powiązany z kolejnymi edycjami Open Movie, więc finalna wersja "nowego" blendera zakończy się zaraz po ukończeniu filmu Durain i będzie miała cyferkę 6 po kropce.
6 - Dla każdego coś miłego, czyli masa zmian wprowadzonych w programie powoduje nie tylko zachwyt i radość ale i zamieszanie bo często ludzie którzy już dłuuugo pracują w tym programie muszą poświęcić trochę czasu aby doszukać się potrzebnych (starych) opcji -ot, tak, ja do dziś nie wiem gdzie szukać "Set Center". :)
Największą zmianą jednak będzie odejście od obecnie stosowanej topologii tworzenia obiektu na wzór May-i, Modo czy innych profesjonalnych programów. Zainteresowanych odsyłam do google i polecam szukać frazy "BMESH".

konto usunięte

Temat: Blender 2.5 Alpha

Dzięki za spis skrótów. Co do BMESH-a, to faktycznie zapowiada się bardzo ciekawie - już wkurzało mnie to ciągłe rzeźbienie w kwadratach i trójkątach, pomijając fakt, że trzeba było nieraz zwiększyć ilość face-ów w modelu żeby nie upychać krawędzi w kaszaniących się trójkątach.
Marek M.

Marek M. grafik-projektant 3d
(specjalizacja POS)

Temat: Blender 2.5 Alpha

No to twórcy blendera pojechali ;) (bardzo przypomina nowinkę z Zbrushu)
http://vimeo.com/9084198Marek Małek edytował(a) ten post dnia 10.02.10 o godzinie 12:03
Marcin Bielenin

Marcin Bielenin Concept Artist

Temat: Blender 2.5 Alpha

Rozkręcają się prace nad rendererem:

http://durian.blender.org/news/render-development-update/

Poza tym jest rozwijany plug-in podpinający V-ray'a do Blendera.
Z wersją 2.49 działa, a dla 2.5 jest w fazie testów.

Następna dyskusja:

Blender




Wyślij zaproszenie do