Viktoria Sikora

Viktoria Sikora zamówienia
publiczne, Służba
Zdrowia

Temat: kryteria oceny - przeglądy, naprawy sprzętu medycznego

Przygotowuję przetarg nieograniczony na przeglądy, konserwacje i naprawy sprzętu medycznego. Zastanawiam się jakie wybrać kryteria oceny ofert. Myślę aby były to:
1.Cena brutto za 1 usługę serwisową (ryczałt) - 70%
2.Cena brutto za 1 roboczogodzinę naprawy- 30%

Czy ktoś robił podobne postępowanie i ma doświadczenie jakie kryterium oceny jest najkorzystniejsze dla Zamawiającego?
Ewa L.

Ewa L. radca prawny,
doradca podatkowy

Temat: kryteria oceny - przeglądy, naprawy sprzętu medycznego

Witam,

zwykle Zamawiający koncentruje się na cenie, moim zdaniem warto jednak jeszcze dodać kryterium „czasu reakcji serwisowej” czyli określoną ilość godzin na podjęcie czynności diagnozowania usterki i przystąpienia do naprawy. W przypadku sprzętu medycznego okres pozostawania bez sprzętu może mieć dla placówki medycznej duże znaczenie.

Jeśli chodzi o stosunek procentowy cen za naprawę i serwis, to oczywiście większy nacisk proszę położyć na tą część zamówienia, która będzie droższa. Jeśli sprzęt jest w miarę nowy i nie ma zbyt wielu awarii – można większy procent przyznać cenie za serwis i konserwację, bo koszty usuwania awarii będą rzadko. Jeśli sprzęt jest starszy – zapewne najczęściej będą usuwane awarie, a serwis/konserwacja rzadziej – można ten stosunek procentowy zrównoważyć.

Proponuję zatem zastosować:
1.Cena brutto za 1 usługę serwisową (ryczałt) - 60%
2.Cena brutto za 1 roboczogodzinę naprawy- 30%
3. Czas reakcji serwisowej (od zgłoszenia awarii do przyjazdu serwisanta) - 10%.

Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: kryteria oceny - przeglądy, naprawy sprzętu medycznego

A co wam z taniej roboczogodziny jeśli jeden serwis usunie usterkę w 2h a drugi będzie przy niej pracował 2 dni?
Co wam z szybkiego czasu przyjazdu, jeśli serwisant będzie niedoświadczony i będzie dłubał przy urządzeniu kilka godzin, po to aby stwierdzić "to się chyba nie da naprawić".

konto usunięte

Temat: kryteria oceny - przeglądy, naprawy sprzętu medycznego

ja bym się zastanowiła nad wprowadzeniem cennika za konkretne części podlegające naprawie (jeżeli jest to możliwe tak jak w przypadku naprawde kserokopiarek) oraz wpisała zastrzeżenie od umowy o uprawinieniu zamawiającego do porównania każdej zaproponowałej ceny z innym podmiotem na rynku a w przypadku znacznej róznicy możliwość zlecenia tańszemu podmiotowi nazwijmy to z zewnątrz.

propozycja czasu reakcji serwosowej jest o tyle kontrowersyjna, że możemy byc posądzeni o naruszenie siódemki. kto ma bliżej siedzibę ten szybciej zareaguje?
Marta S.

Marta S. Audyt wewnętrzny,
zamówienia
publiczne, Prince2

Temat: kryteria oceny - przeglądy, naprawy sprzętu medycznego

Proponuję by kryteria ofert dotyczyły tylko napraw, natomiast w zakresie przegladów okresowych i konserwacji, można opisac przedmiot zamówienia na tyle precyzyjnie, ze zamawiający otrzyma oferty z cena ryczłtową: tu mozna przewidzieć ilości (np. przeglady okresowe przeprowadza się, zgodnie z przepisami w tym zakresie a ilość konserwacji można oszacować na podstawie poprzedniego okresu czasubadź na podstawie instrukcji obsługi urzadzeń)- można w ramach postępowania osobno opisac te części.

Cenę ryczałtową za naprawę (czyli jak sądzę uwzględniajacej cenę części zamiennych) można zaryzykować w przypadku "drobnych" urządzeń.

W przypadku napraw kosztownych urządzeń (np. tomografy itp.)warto postawić wymóg okreslenia w ofercie ceny cześci zamiennych i wtedy stosujac inne kryteria ogłosić na ten zakres osobne postępowanie.

Nalezy zastanowić się też nad proporcją punktów: czy w przypadku

1.Cena brutto za 1 usługę serwisową (ryczałt) - 70%
2.Cena brutto za 1 roboczogodzinę naprawy- 30%

wykonawcy nie będą przedłużać napraw, w celu zwiększenia ich kosztów?

Można też to kryterium opisać tak:

2.Cena brutto za 1 roboczogodzinę naprawy (nie więcej niż... zł)- 30%

Czas reakcji serwisowej moze być kryterium, jednak w przypadku szpitali, wazne jest by osiągnąć efekt szybkiej reakcji (można dodatko opisac to kryterium: nie dłużej niż ... godzin od momentu zgłoszenia) ale przede wszystkim krótkiej naprawy, więc stawka za roboczogodzinę nie może być wysoka (wykonawcy nie moze się opłacać przedłużac okresu naprawy(więcej pkt. w tym kryterium)Marta S. edytował(a) ten post dnia 10.08.10 o godzinie 14:52
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: kryteria oceny - przeglądy, naprawy sprzętu medycznego

Katarzyna Ł.:
kto ma bliżej siedzibę ten szybciej zareaguje?
Nie ma obowiązku, żeby wszyscy mieli siedziby w równej odległości od zamawiającego :-) Nawet jeżeli to premiuje podmioty bliższe, nie widzę w tym nic zdrożnego.

A w temacie jednak dałbym : zryczałtowany koszt usunięcia jednej usterki (jedno wezwanie) - 100%, przy czym cenę materiałów serwisowych (części) musiałby pokrywać zamawiający. Oczywiście dostawa od autoryzowanego przedstawiciela. Niezależnie od tego, czy usunięcie usterki potrwa tydzień czy dwie godziny. Serwisanci znający się na rzeczy wiedzą, ile czasu przeciętnie zajmuje im wizyta u klienta i dadzą sobie radę z takim oszacowaniem.

A, i jeszcze jedno - nie znam się na aparaturze medycznej, ale wypisałbym cały sprzęt objęty takim serwisem i dopuścił możliwość składania ofert częściowych. Podejrzewam, że nie każda firma serwisująca musi się znać na wszystkim.
Viktoria Sikora

Viktoria Sikora zamówienia
publiczne, Służba
Zdrowia

Temat: kryteria oceny - przeglądy, naprawy sprzętu medycznego

Zdecydowanie będzie podział na pakiety. Nie da się całego sprzętu razem, gdyż nie każda firma jest upoważniona przez producenta do napraw danego aparatu. Tyle że ocenić muszę również koszt przeglądu bo każdy aparat przynajmniej raz w roku musi mieć przegląd. Jak ocenię tylko koszt naprawy to za przeglądy mogą podać kosmiczne ceny.
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: kryteria oceny - przeglądy, naprawy sprzętu medycznego

Viktoria Sikora:
Jak ocenię tylko koszt naprawy to za przeglądy mogą podać kosmiczne ceny.
To potraktuj, że przegląd stanowi również szczególny przypadek wezwania, analogiczny jak do usterki, zapowiedz, że spodziewana ilość przeglądów w ciągu roku wynosi 1 i niech to uwzględniają w ryczałtowej cenie za jedną usługę.

konto usunięte

Temat: kryteria oceny - przeglądy, naprawy sprzętu medycznego

Mirosław Wilczek:
A co wam z taniej roboczogodziny jeśli jeden serwis usunie usterkę w 2h a drugi będzie przy niej pracował 2 dni?
Co wam z szybkiego czasu przyjazdu, jeśli serwisant będzie niedoświadczony i będzie dłubał przy urządzeniu kilka godzin, po to aby stwierdzić "to się chyba nie da naprawić".

Zgadzam się w 100%.
Pracuję w szpitalu, w mojej opinii umowy na usługi serwisowe zawierane w trybie PZP, są o wiele mniej korzystne niż zlecanie oddzielnych napraw.
Przygotowując SIWZ na tego typu postępowanie nie jesteśmy w stanie oszacować czasu usuwania usterki. Nie jest w stanie tego zrobić także wykonawca, w związku z czym "dorzuci" kilka godzin na wszelki wypadek.

Następna dyskusja:

Kryteria oceny ofert: "jak ...




Wyślij zaproszenie do