konto usunięte

Temat: I linia metra na dzień 3 lipca 2007

Wysłany: Wto 16:41, 03 Lip 2007 Temat postu: I linia metra
Początek budowy - 15 kwietnia 1983 r.
Uruchomienie 11-km odcinka - 7 kwietnia 1995 r.
Metro dociera do Placu Wilsona - 8 kwietnia 2005 r.
Długość odcinka - 17 km
Liczba stacji - 16
Dziennie przewozi średnio - 300 tys. pasażerów
Średnia prędkość komunikacyjna - 36 km/h
Czas przejazdu trwa - ok. 27 min. (od pierwszej stacji Kabaty do ostatniej Plac Wilsona)
W obiegu znajduje się składów - 20 w szczycie
- 12 poza szczytem
Pociągi pojawiają się na stacjach - co 3-4 min. w szczycie
- co 5-6 min. poza szczytem
- co 8-10 min. po godz. 21.00
Dziś metro posiada - 60 wagonów prod. Rosyjskiej (zestawione w 15 czterowagonowe składy)
- 108 wagonów firmy Alstom (zestawione w 18 sześciowagonowe składy)

Do dokończenia I linii metra został odcinek o długości 4,6 km (od stacji Plac Wilsona do stacji Młociny). Przybędzie 5 stacji. Trasa wydłuży się do prawie 22 km. Czas przejazdy wzrośnie do 33-34 minut. W szczycie komunikacyjnym trzeba będzie uruchomić 24 lub 25 składów. Z uwagi na obciążenie wskazane jest używanie wyłącznie składów sześciowagonowych.

Postęp robót przy obecnie stosowanej metodzie - 2m /dobę (pojedynczego tunelu)
Koszt budowy przy obecnie stosowanej metodzie - 70 mln USD /1 km

Metoda madrycka
Koszt budowy metra metodą madrycką - ok. 30 mln USD (EUR) /1 km
Drążenie tunelu odbywa się na głębokości - ok. 30 m
Postęp robót wynosi - 25-30 (a nawet 40) m /dobę
W ciągu roku można wybudować - 10-15 km tunelu
Metoda ta nadaje się tylko do budowy linii metra - min. 15 km.

W Madrycie:
- wciągu 5 lat wybudowano 56 km linii metra i 37 stacji za 1,7 mld USD *

Urządzenie do budowy metra metoda madrycką kosztuje 200 mln zł. *

http://www.piechocinskitransport.fora.pl/komunikacja-a...Mariusz S. edytował(a) ten post dnia 24.05.09 o godzinie 18:29
Bartek C.

Bartek C. Ministerstwo
Gospodarki,
naczelnik wydziału.
Handel międz...

Temat: I linia metra na dzień 3 lipca 2007

Nie do końca aktualne informacje, ale wystarczy do zweryfikowania poglądu dr Gruczy, iż gdy miasto pozwoli na wyłączność dzierżawy lokali użytkowych na całej linii metra na 25 lat, zaraz ustawi się kolejka chetnych do jego wybudowania. Otóz przyjmując optymistyczne założenia:
10 lokali na każdej stacji
50 m2 każdy
25 EUR/m2
x 21 stacji
x 12 m-cy
x 25 lat
daje niecałe 79 mln EUR. Za tyle zbuduje póltora kilometra;-) Przy ultrawydajnej metodzie madryckiej może 3 km.

konto usunięte

Temat: I linia metra na dzień 3 lipca 2007

Jedno uproszczenie, a za nim drugie uproszczenie choćby nie wiem jak optymistyczne to się nie zgodzi - jak w bilansie ;)

Jeżeli mówimy o inwestowaniu na 25 lat to nie możemy kasy liczyć, tak jakbyśmy ją wkładali do skarpety, tylko musimy policzyć z procentem składanym. W chwili obecnej obligacje 10-letnie daja 7%. Nie wiem niestety ile jest się w stanie wynegocjować oprocentowania jak się ma 1mln pln, ale może i z 10%.

Przy 7%, 250tys eur miesiecznie daje przyszłą wartość pieniądza w kwocie 199mln - za to możemy kupić juz prawie 7km po madrycku :)
W informacjach, które podałem nie wiedzieć czemu ktoś zrównuje USD do EUR. Na dzień dzisiejszy kurs EURUSD to jest 1,39, tak więc 200mln EUR mamy 278mln USD za co możemy kupić już prawie 10km metra ;)

Ja niestety spózniłem się i nie wiem czy była mowa o dzierżawie lokali użytkowych, czy ogólnie o dzierżawcach (ale to także mogło być uproszczenie).

Policzmy dzierżawę powierzchni reklamowej 30 bilboardów po 2tys pln kazdy, to w sumie 60tys pln (13,6 tys eur) ze stacji x 21 to daje 286tys miesięcznie. z dzierżawy lokali dostawalismy 260tys miesięcznie - podobne kwoty - za powierzchnie reklamową możemy dobudować sobie kolejne 10km metra ;)

Dodatkowo - już bez związku z tezą postawioną na wykładzie - dziennie z metra korzysta 250tys ludzi - niech każdy z nich zyskuje 1h, niech ta godzina kosztuje marne 10pln, to dziennie zarabiamy 2,5mln pln, miesiecznie 75mln pln (17mln eur) - już w tej chwili z naszą jedna linią metra. niechby druga linia metra skusiła kolejne 250tys mieszkańców, to daje w sumie 34mln eur miesięcznie. Niech kolejne 250tys zyskuje na rozładowaniu korka po 0,5h, ale tych co stac na auta, to oni zarabiają nie 10, a 20pln/h, tak więc dostajemy kolejne 17mln eur (a ile idzie w rurę wydechową?, a idzie idzie w płuco? i później to trzeba darmo leczyć ;D). W sumie coś koło bagatela 51mln eur miesięcznie - chyba starczyłoby na sfinansowanie metra ;D. Kolejny 1mln 250tys ludzi może sobie siedzieć w domu i oglądać TV ;)Mariusz S. edytował(a) ten post dnia 27.05.09 o godzinie 20:53

konto usunięte

Temat: I linia metra na dzień 3 lipca 2007

Metro będziemy mieli jak w Dubaju ;)
o ile dorze liczę to Dh15.5 billion = 4,2mld USD.
70km metra po polskich stawkach 70mln to 4,9mld USD.

http://www.xpress4me.com/news/uae/dubai/20000540.html

Published: April 5, 2007
Dubai Metro - Where It's At

Derek Baldwin

If you have ever wanted to be a train driver then Dubai is not the city for you as each of Dubai Metro’s 87 trains, which will transport 897 passengers, will run without a driver.

Dubai Metro’s five-carriage trains will be driven automatically from a centrally located control room.

Put away your fears, says Alcatel, the Canadian-based firm contracted to provide the computerised control system that will drive the light-rail trains.
Pull quote
Advanced railway solutions that ensure safe, reliable and comfortable transportation of passengers. Alcatel
Pull quote

In a statement Alcatel said it offers “advanced railway solutions that ensure safe, reliable and comfortable transportation of passengers.”

Alcatel has been contracted for $250 million (Dh918 million) to “supply, integrate and deploy its proven driverless train control and telecommunication systems for the Dubai Metro.

“Dubai Municipality will benefit from low operating and maintenance costs,” states the transport systems firm. Similar driverless Alcatel systems are already in use in light rail systems in New York City, Hong Kong, Vancouver, Ankara and Kuala Lumpur.

Fast Facts

* Each train will be equipped with a control system which features a digital and wireless network, on-board surveillance, passenger information and a public address system.
* The system will be installed in trains provided by Japanese firm Kinki Sharyo, selected by the Roads and Transport Authority to custom build trains that will be roughly 85 metres long and contain five cars.
* The trains will be given their traction power of 750 volts through an electrically-charged system that does not use fossil fuels and does not disperse emissions.
* The RTA states that “no intrusive overhead contact lines will be needed” because electricity will be delivered from below.
* The trains will use steel wheels run on a special double track for full guidance and support.
* Passengers will be treated to “extensive window panels, providing stunning views” of the cityscape from elevated viaducts.
* The train cars will be air conditioned and seats will be designed for greater comfort.

The Metro System

* Largest transport infrastructure project ever undertaken by Dubai government at an initial cost of Dh15.5 billion.
* The Red Line will be the most advanced and longest driverless line in the world. At 52.1km the Red Line is expected to be completed by September 9, 2009.
* In total, the Metro System will include 47 stations, 12.6km of underground tunnels, will travel along 58.7km of viaducts.
* There will be two depots on the Red Line. The main depot at Rashidiya and another at Jebel Ali. The Green Line will have one main depot at Al Qusais.
* The metro is expected to carry 1.2 million passengers daily in the first stages and when completed 650 million passengers a year.
* It is estimated that it will take 9,000 workers to build the system.
* A boring machine assembled in Japan named Al Bugeisha after a desert rodent is digging its way underneath Dubai Creek to create a 1.6km tunnel to link Deira with Bur Dubai.

Red Line

* The line runs between Rashidiya and Jebel Ali
Covering a distance of 52.1km.
* Most of the line will be built above ground except between Port Saeed and BurJuman, where the line is constructed underground and under Dubai Creek.
* It will take travellers roughly 1 hour and 11 minutes to reach Jebel Ali from Rashidiya.
* There will be 25 elevated stations and four underground stations.

Green Line

* Will run between Al Qusais and Al Jedaff Length is about 22.5km.
* The line will comprise a stretch of rail 14.6km in length above-ground consisting of 12 stations and 7.6km of underground railway that includes six underground stations, excluding Union Square and BurJuman.
* It will take 26 minutes to travel the distance it covers

Train Specs

* Each train will measure 3878.9mm in height.
* The width will be 2780mm.
* At roughly 85 metres long, the trains will contain five 18 metre long carriages.
* The trains will be propelled by electric traction, a technology with no harmful emissions to the environment. The trains will run on an electrified 750 volts composite third rail.
* Trains will travel at a maximum of 100km/h.
* Each train will have separate compartments including a gold car with a section for women and children, and four silver cars.
* The time between trains will be roughly 90 seconds.
* Automatic train controls will be used 897 passenger capacity per train.
* Rail gauge is 1.435 metres, the standard distance.
* The high-tech driverless train system will be operated from a centralised operations control centre.

Alcatel System Features

* A digital and wireless network and onboard video surveillance.
* Passenger information will be displayed via onboard screens.
* A public address system.
* Access control as well as a fully integrated control centre.

Następna dyskusja:

Office 2007 Technical Refresh




Wyślij zaproszenie do