Tomasz Szopiński

Tomasz Szopiński immoclick.pl |
szopinski.eu.org |
doktorzyfirm.pl

Temat: Bezpłatne szkolenia biznesowe dla środowisk akademickich

Zapraszam na drugi cykl szkolenia bezpłatnego szkolenia z biznesu dla studentów, absolwentów i pracowników naukowych i naukowo-badawczych uczelni z terenu województwa lubelskiego. Szkolenie jest organizowane przez Fundację Centrum Rozwoju Lokalnego wraz z Wydziałem Politologii UMCS.

Szkolenie organizowane jest w ramach projektu „Firmy typu spin/off spin/out szansą na efektywną komercjalizację osiągnięć naukowych. Program szkoleń i Doradztwa”.

W ramach szkoleń omawiane będą zagadnienia dotyczące przygotowywania biznes planu, aspektów finansowych i psychologicznych związanych z prowadzeniem biznesu oraz zagadnienia prawne związane z zakładaniem firmy.

Podczas szkoleń organizatorzy zapewniają bezpłatnie: materiały szkoleniowe, wyżywienie oraz na zakończenie szkolenia certyfikaty potwierdzające uczestnictwo.
Aktualnie prowadzimy nabór na szkolenie które rozpocznie się od 25 stycznia w budynku Wojewódzkiego Klubu Techniki i Racjonalizacji ulicy Szewskiej 4.

Szersze informacje dotyczące tematyki szkolenia oraz kartę zgłoszenia można znaleźć na stronie http://www.rozwojlokalny.pl/firma lub bezpośrednio w punkcie konsultacyjno-doradczym przy ulicy Szewskiej 4 pok. pok. 5a. tel. 081-534-76-74, lub w siedzibie fundacji przy ul. Unickiej 4, lok. 206, email: firma@rozwojlokalny.pl,

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Poniżej zamieszczam tematykę szkolenia:
„Firmy typu spin off/spin out szansą na efektywną komercjalizację osiągnięć naukowych. Program szkoleń i doradztwa”.

Moduł I – Kreowanie podstaw przedsiębiorczych
1. Myślenie kreatywne
2. Postawy przedsiębiorcze, cechy i kompetencje przedsiębiorcy
3. Sztuka autoprezentacji, wizerunek przedsiębiorcy
Moduł II – Relacje w biznesie
1. Komunikacja interpersonalna
2. Nawiązywanie kontaktów biznesowych, podstawy negocjacji
3. Zarządzanie czasem
4. Radzenie sobie ze stresem
Moduł III – Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej
1. Przedsiębiorczość i przedsiębiorca
2. Pojęcie działalności gospodarczej
3. Formalno-prawne aspekty podejmowania działalności gospodarczej
4. Procedura podejmowania działalności gospodarczej
5. Kryteria wyboru branży i formy prawnej działalności gospodarczej
6. Specyfika zarządzania małą firmą
Moduł IV – Zagadnienia podatkowe i zasady ubezpieczeń społecznych
1. Formy opodatkowania działalności gospodarczej
2. Zasady opodatkowania zryczałtowanego
3. Opodatkowanie na zasadach ogólnych oraz prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów
4. Zasady ustalania podatku VAT
5. Podstawy prawne i formy zatrudnienia
6. Zasady prawne w zakresie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych przedsiębiorców i osób zatrudnionych
7. Składki i deklaracje
Moduł V – Badania rynku i plan marketingowy
1. Pojęcie marketingu i jego główne zasady
2. Rola marketingu w działalności współczesnego przedsiębiorstwa
3. Strategie marketingowe i planowanie marketingowe
4. Analizy marketingowe: makrootoczenie, mikrootoczenie, analiza SWOT
5. Marketing-mix i pozycjonowanie oferty
6. Podstawy badań rynku: badania popytu, badania postaw i potrzeb, badania satysfakcji klientów
7. Wprowadzenie nowych produktów na rynek, marketingowe testowanie produktów
8. Promocja i PR
9. Podstawy e-marketingu
Moduł VI – Źródła finansowania działalności gospodarczej
1. Istota i cele zarządzania finansami
2. Proces finansowania i strategia finansowania przedsiębiorstwa
3. Zasady strategii finansowania
4. Źródła finansowania i kryteria ich klasyfikacji
5. Finansowanie poprzez pozyskiwanie kapitałów własnych (finansowanie wewnętrzne i zewnętrzne: NewConnect, fundusze venture capital, aniołowie biznesu)
6. Finansowanie poprzez pozyskiwanie kapitałów obcych (kredyty bankowe, leasing, factoring, franchising, pożyczki z sektora pozabankowego, kredyty handlowe)
7. Kryteria wyboru źródeł finansowania
8. Koszt wybranych form finansowania

O zakwalifikowaniu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń (tzn. złożenia kompletu wypełnionych dokumentów. Druki można pobrać na stronie http://www.rozwojlokalny.pl/firma

Zapraszam także na stronę spotkania na goldenline.pl http://bit.ly/apQgV5Tomasz Szopiński edytował(a) ten post dnia 15.03.10 o godzinie 10:21