Rafał Chmielewski

Rafał Chmielewski e-Marketing
Prawniczy, Blogi i
Marketing
Społecznościowy ...

Temat: Dlaczego Warto mieć swój BLOG PRAWNICZY

Dlatego, że pomoże on w zdobyciu pracy, albo rozpoczęciu własnej działalności po ukończonej aplikacji.

Ja swojego pierwszego bloga prawniczego założyłem jeszcze pracując w KPMG. Szybko okazało się, że w ten sposób zbieram w okół siebie osoby, które chętnie go czytają. Pojawiły się pierwsze zlecenia, zupełnie nie zamierzone. Nie chcąc naruszać klauzuli o zakazie konkurencji wszystkich "klientów" odsyłałem do zaprzyjaźnionego prawnika.

I nagle zrozumiałem coś: prowadząc własnego bloga prawniczego gromadzę wokół siebie grupę moich klientów, którzy pójdą za mną gdziekolwiek ruszę: czy to do jakiejś innej firmy prawniczej, czy też do mojej własnej firmy/kancelarii.

Ostatecznie odszedłem z KPMG mając za sobą prawie 3000 klientów dzięki blogowi http://PodwojneOpodatkowanie.pl Z taką liczbą MOICH klientów mógłbym znaleźć pracę w najlepszej kancelarii, ale wolałem swój własny biznes.

I w pewnym momencie nastąpiło drugie olśnienie: przecież to samo mogą robić studenci prawa i aplikanci, gromadząc już na tym etapie grupę własnych potencjalnych klientów.

Potem założyłem firmę konsultingową web.lex i zacząłem uczyć prawników, jak wykorzystać e-marketing do celów biznesowych.

Blogują już studenci prawa w USA. Blogują tam niemal wszyscy prawnicy, bo blogi są doskonałą maszynką do kreowania własnej marki i - jak napisałem - do budowania bazy klientów, czego jestem najlepszym przykładem. Blogi i działalność w sieci przeglądają pracodawcy i często na tej podstawie podejmują decyzje o zatrudnieniu (znam osobiście przypadek, kiedy student prawa z UW został na tej podstawie przyjęty do pracy w największej polskiej kancelarii - bez toku rekrutacji...). Blog jest prosty i przyjemny. Blog pomaga określić i zrozumieć własną specjalizację. Dzięki blogowi nawiązuje się kontakty.

Na temat blogowania prawniczego prowadzę własny blog http://e-MarketingPrawniczy.pl

Zapraszam!
Rafał