Temat: Netia - przycina na 1-2 sekundy
Dla lepszego zobrazowania problemu warto posłużyć się przykładem ... nawigacji samochodowej. Jeżeli do każdej nawigacji wprowadzisz ten sam punkt A i punkt B (w miarę odległe od siebie, np. o 400km), to każdy z programów w nawigacji pokaże Ci trochę inną trasę. Identycznie jest w operatorami telekomunikacyjnymi, gdzie dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że "drogi i autostrady" nie są wspólne. Każdy z operatorów musi wybudować lub wynająć swoją własną "drogę". W zależności do sieci jakiego operatora internetowego dołączone będą serwery gier taka będzie trasa przebiegu informacji przesyłanej przez Internet. W niektórych przypadkach będzie ona krótka i szybka, a w przypadku innego operatora może być tyle samo "punktów", a czas "przejazdu" będzie dłuższy, ponieważ w niektórych punktach Twoja informacji będzie musiała "chwilę poczekać" zanim zostanie przesłana. Najszybciej działają usługi, które realizowane są w 100% w sieci tego samego operatora. Kiedy informacja musi być przesłana do sieci innego operatora internetowego, wówczas czas wydłuża się. W przypadku serwerów gier, gdzie wymagana jest transmisja w czasie rzeczywistym, każde opóźnienie może mieć znaczenie - w efekcie tego pojawiają się "przycięcia".