Katarzyna M.

Katarzyna M. Specjalista ds. Lead
Generation i
Marketingu B2B

Temat: Jak rekrutować międzynarodowo?

Dla wielu rozwijających się organizacji ekspansja na poziomie globalnym jest wyznacznikiem ich przyszłego wzrostu. Podobnie, rozrastająca się kadra wymaga zrekrutowania wysokiej jakości pracowników, którzy będą mogli wesprzeć globalny rozrost firmy. Często samo pozyskiwanie wykwalifikowanych kandydatów międzynarodowych może stanowić wyzwanie. Jak ułatwić organizacji to zadanie?

Zorientuj się w przepisach

Zanim podejmiesz się wyzwania zrekrutowania kandydata z innego kraju, dowiedz się, jak wygląda kwestia pozwolenia na pracę oraz wiz w kraju, w którym znajduje się siedziba firmy. Warto upewnić się, że jest się obeznanym z kolejnymi krokami, jakie należy podjąć w celu zapewnienia pracowników zatrudnionych na arenie międzynarodowej, że organizacja zajmie się wszelkimi formalnościami i będzie w zasięgu ręki w przypadku jakichkolwiek trudności.

Zastanów się nad strategią social media

Facebook, LinkedIn czy Twitter nie we wszystkich krajach są dominującymi kanałami social media. Aby wejść w interakcję z potencjalnym kandydatem pochodzącym z danego kraju, upewnij się, jakie media społecznościowe są popularne w tym rejonie. Na przykład w krajach Europy Wschodniej jednym z najbardziej lubianych portali jest Vkontakte, z kolei w państwach azjatyckich najczęściej korzysta się z serwisów takich jak Google+, QQ czy też WeChat. Aby dotrzeć do kandydatów w docelowych krajach, rekruter powinien rozwijać swoją obecność na portalach społecznościowych, na których mogą znaleźć się również potencjalni kandydaci.

Skup się na kobietach

W wielu rozwijających się krajach dobrze wyedukowane i ambitne kobiety są często pomijane przez kraje poszukujące globalnych rozwiązań. Na całym świecie niemal 55% absolwentów uczelni wyższych stanowią kobiety, a dwie trzecie wysoko wykwalifikowanych kobiet w takich krajach jak Brazylia, Chiny, Rosja czy Indie uważa się za bardzo ambitne. Te kobiety, o których zapominają rekruterzy z lokalnych firm, mogą stać się potencjalnymi kandydatami dla organizacji chcących zaistnieć na wschodzących rynkach.

Buduj świadomość firmy w sieci

W obecnych czasach internet, głównie za pośrednictwem mediów społecznościowych umożliwia nawet małym firmom pokazanie się na arenie międzynarodowej, dzięki czemu stają się rozpoznawalne również za granicą. Jednej z amerykańskich firm, specjalizującej się w tworzeniu oprogramowania dla branży ubezpieczeniowej, udało się w ciągu roku zwiększyć świadomość swojej marki o 128% dzięki intensyfikacji działań w mediach społecznościowych. Działania te zostały podjęte w celu rekrutacji najlepiej wykwalifikowanych pracowników międzynarodowych.

Dostosuj ogłoszenie do grupy docelowej

Zamiast tworzyć ogłoszenie według przyjętego wcześniej schematu i umieszczać je na portalach pracy, warto zastanowić się nad skorzystaniem z reklamy, która wyświetli się użytkownikom zamieszkałym w krajach docelowych – w szczególności tym, których historia przeglądarek wskazuje na potencjalne zainteresowanie tego typu ogłoszeniem. Dzięki temu skuteczniej dotrzemy do osób, które rzeczywiście są skłonne do podjęcia pracy w międzynarodowej organizacji.