Piotr Marciniak

Piotr Marciniak Managing Director
Talent Bridge

Temat: 5 sposobów na wywarcie dobrego wrażenia na kandydatach

Dla większości kandydatów proces rekrutacji jest często pierwszym wrażeniem i opinią na temat pracodawcy. Dlaczego to takie istotne? Ponieważ nie można zrobić pierwszego wrażenia dwa razy - potencjalni pracownicy natychmiast wyrabiają sobie zdanie o pracodawcy. Dlatego tez rekruterzy powinni zadbać o to, żeby zapewnić jak najbardziej przyjazne otoczenie oraz sprzyjające środowisko podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Jak to zrobić? Prezentujemy 5 prostych zasad, które pomogą wywrzeć pozytywne wrażenie na kandydatach.

1. Bądź społeczny

Musisz być świadomy faktu, że Employer Branding jest podstawą tworzenia polityki personalnej w firmie zanim jeszcze zaczniesz pozyskiwać przyszłych pracowników. To właśnie renoma firmy pozwoli przyciągnąć najbardziej wartościowych kandydatów. Warto znaleźć też jakieś kreatywne sposoby zaprezentowania działalności firmy, uwzględniając historię i misję organizacji. Możesz przy tym korzystać z narzędzi social media i publikować wybrane i interesujące informacje o firmie kanałami mediów społecznościowych, docierając do szerszego grona potencjalnych pracowników.

2. Bądź zachęcający i atrakcyjny

Pomocnym rozwiązaniem jest zaprojektowanie i stworzenie ciekawej strony internetowej z zakładką "Kariera", gdzie będą nie tylko prezentowane aktualne ogłoszenia i oferty pracy, lecz także przydatne informacje o projektach prowadzonych przez firmę oraz dane z funkcjonowania firmy na rynku w konkretnej branży. Pozwoli to kandydatom zapoznać się z kulturą organizacyjną oraz zachęcić do aplikowania.

3. Bądź skuteczny i wydajny

W większości przypadków kandydaci poświęcają nie więcej niż 10 minut na wypełnienie formularza aplikacyjnego, dlatego tak ważnym elementem jest stworzenie przejrzystej i prostej aplikacji, czy to na stronę internetową organizacji, czy instalowaną na fanpage'u korporacyjnym na Facebook'u z możliwością publikacji ogłoszeń. Informacje o kandydatach możesz też zweryfikować za pomocą testów psychometrycznych, które badają predyspozycje w zakresie m.in. logicznego, analitycznego i werbalnego myślenia oraz umiejętności sprzedażowe.

4. Bądź rozważny

Prostym krokiem osiągnięcia pozytywnego wizerunku w oczach kandydatów jest poinformowanie uczestnika procesu rekrutacji o jego wynikach i ewentualnym przyszłym kontakcie ze strony pracodawcy.

5. Bądź niesamowity

Ostatnią zasadą, ale nie najmniej ważną i istotną, jest stworzenie prawidłowej oferty pracy, która przyciągnie prawdziwe talenty. Ważne jest, żeby kandydaci byli świadomi faktu, że pracodawca jest po ich stronie, a firma nie tylko zapewni godne warunki finansowe, ale też zadba o rozwój osobisty i zawodowy pracownika w realizacji jego celów.