Dagmara Wdowczyk

Dagmara Wdowczyk Strateg,
marketingowiec,
manager, specjalista
ds. komuni...

Temat: brief na muzyke

hej. stanelam wlasnie przed wyzwaniem napisania briefu do muzyki na reklame. moglibyscie mi podpowiedziec, co powinno sie znaleźć w takim briefie?
Marek Staniszewski

Marek Staniszewski www.HEURISTICA.pl

Temat: brief na muzyke

witam,
próbowałbym to ugryźć następująco:
- cel i rola tej muzyku (jakie jest jej zadanie - ma coś ilustrować, wzmacniać, czy będzie deskryptorem dla marki czy raczej tylko tłem itp.) Czy ma działać sama, czy z jakimś tekstem?
- co tak naprawdę chcemy wywołać puszczając taki utwór?
- w jakich kontekstach (przestrzeniach, miejscach) będzie odtwarzana?
- kto ma jej słuchać, gdzie i co ma odczuwać przy jej słuchaniu (może czego słucha dziś, jakie ma gusta muzyczne)
- jeśli to możliwe określenie charakteru tej muzyki (dynamiczna, rytmiczna, łagodna, "leniwa" itp.)
- co jest ważniejsze np. mocny rytm czy wyrazista, łatwa do zapamiętania melodia?
- czy będzie wykorzystana w jednej akcji, czy ma żyć dłuższy czas?
- wskazówki wykonawcze (jeśli to możliwe lub zasadne) - muzyk polski, zagraniczny, amator, muzyk zawodowy, zespół, solista?
- no i oczywiście budżet:-)
Dagmara Wdowczyk

Dagmara Wdowczyk Strateg,
marketingowiec,
manager, specjalista
ds. komuni...

Temat: brief na muzyke

dzieki bardzo;)
Radek Dudzic

Radek Dudzic copywriter

Temat: brief na muzyke

:-)

już widzę, jak się Marek śmieje z tego co za chwilę zamieszczę... ale ja miałem łatwiej bo pisałem pod konkretny obrazek...

do tego co Marek napisał ja dodałbym jeszcze instrumenty... bo choć muzykami nie jesteśmy, to jakieś elementarne ucho wyobraźni nakazuje usłyszeć przynajmniej ten jeden instrument prowadzący...

a oto i brief na muzykę do filmu promocyjnego, który wydziergałem

Ogólne wytyczne dotyczące muzyki:

Muzyka powinna być nieskomplikowana i wpadająca w ucho, zapamiętywalna.
Dynamiczna, a zarazem ciepła/rodzinna odpowiadająca dynamice filmu.
Powinna subtelnie podkreślać – efekt time warp – naprzemienne przyspieszenia i zwolnienia ruchu – „świst kamery”.
Kompozycja powinna nieść ze sobą obietnicę niezwykłych przeżyć związanych z udziałem w promocji.
W pierwszej fazie filmu, gdy prezentowany jest range produktów, muzyka zawiera już wszystkie walory, ale powinna być odrobinę cichsza – stanowi przygrywkę do fazy drugiej - prezentacji nagród.
Muzyka powinna delikatnie podkreślać fakt materializacji nagrody.
Kulminacja następuje w fazie gdy cała rodzina radośnie zasiada 
na kanapie.
W ostatniej fazie filmu następuje stopniowe uspokojenie muzyki – prezentacja packshotów.
Payoff podkreślony wyraźnym akcentem.

Słowa kluczowe w przypadku muzyki to emocje, rodzinne ciepło, radość,szczęście.

Pomimo, że ważnym elementem filmu są techniczne zabiegi związane z ruchem kamery, to jednak trzeba pamiętać, że jest to spot dla kobiet, a muzyka nie może być techniczna.
Marek Staniszewski

Marek Staniszewski www.HEURISTICA.pl

Temat: brief na muzyke

Radku,
to świetny brief!
Brief na muzykę jest jak widać sztuką samą w sobie - niezła dawka wyobraźni jest tu potrzebna.

David Byrne (ex Talking Heads) powiedział kiedyś, że muzyka to niezwykle fizyczne doznanie. Działa na całe ciało, a nie tylko zmysł słuchu.
Może więc warto dodawać do takiego briefu spodziewany "response" na poziomie ciała słuchacza? :-)
Radek Dudzic

Radek Dudzic copywriter

Temat: brief na muzyke

A dziękuję... :-D

ten "response" na poziomie ciała bez dwóch zdań... znam kilka takich filmów, że ciary łażą mi po plecach...

chyba najlepszą korelacją między muzyką a filmem jest dla mnie reklama

Axe - couse you never know when z Somwhere over the rainbow...

tylko, że tu nie było kompozycji, a dobór...

ale nasze ostatnie dziecko agencyjne - Give me some fish, jest całkiem niezłym przykładem, jak to działa w przypadku kompozycji
Marek Staniszewski

Marek Staniszewski www.HEURISTICA.pl

Temat: brief na muzyke

ja bardzo lubię pewną reklamę - piosenkę:

http://uk.youtube.com/watch?v=3t-FBMp26NY

Z tą rybą to mam przyznam trochę problem na poziomie apetyczności, ale może nie jestem w targecie:-)
muzyka natomiast miła dla ucha.
Radek Dudzic

Radek Dudzic copywriter

Temat: brief na muzyke

Bronią nas wyniki :-)

ale przyznam, że koledzy trochę popłyneli...

er
Dagmara Wdowczyk

Dagmara Wdowczyk Strateg,
marketingowiec,
manager, specjalista
ds. komuni...

Temat: brief na muzyke

dzieki Panowie za pomoc;) szczesliwie udalo mi sie stworzyc moj pierwszy muzyczny briefik;) plan jest taki, zeby stworzyc orientalny chillout z elementami jazzu zgodnie z moja misja zyciowa, jaka jest krzewienie jazzu zawsze i wszedzie!;)
a muzyka w reklamie to rzecz niesamowita, zwlaszcza jesli przyczynia sie do rozpowszechnienia piosenki wsrod szerszej, masowej publicznosci. jedna z takich piosenek, ktora mnie absolutnie wciagnela jest "sweet about me". tak sobie mysle tylko, ze z muzyka w reklamie jest jednak to ryzyko, ze jesli muzyka jest naprawde chwytliwa to czesto przyciaga na tyle, ze konsument pamieta piosenke, a niekoniecznie reklamowany produkt! tak przynajmniej bylo ze mna, produktu reklamowanego absolutnie nie pamietam, a piosenke ...a i owszem;)
Marek Staniszewski

Marek Staniszewski www.HEURISTICA.pl

Temat: brief na muzyke

Świetnie! A kiedy usłyszymy muzykę? :-)

Jeśli dzięki reklamie powstanie nowy przebój to fantastycznie!

Swoją drogą teledyski, jako forma prezentacja muzyki, które pojawiły się w latach 80-tych na MTV były przecież reklamą wykonawców i ich płyt...
Dagmara Wdowczyk

Dagmara Wdowczyk Strateg,
marketingowiec,
manager, specjalista
ds. komuni...

Temat: brief na muzyke

jak tylko powstanie to sie pochwale;)

Następna dyskusja:

brief na muzyke




Wyślij zaproszenie do