Anita M.

Anita M. Szukam ciekawej
oferty..:)

Temat: Szkło - problem.

Mam pewien problem i nie potrafię sobie z nim poradzić.
Używam: Sketchup + Kerkythea

1. Przy renderingu kolorowego szkła wychodzi mi coś takiego..

Obrazek

Oczywiście nad blatem powinno być zielone szkło a wyszło to co widać.
Próbowałam z innym kolorem, efekt podobny (jak widać ze zwykłym lub trochę przyciemnionym, szarym szkłem nie mam problemu).
Kolorowe szkło robiłam dwoma sposobami:
a) zmieniałam kolor szkła w sketchupie w wiadrze z farbą.
b) próbowałam pokolorować na wybrany kolor obiekt i na niego nałożyć warstwę bezbarwnego szkła - wychodziło to samo.

Czy ktoś wie, gdzie tkwi problem?

2. Jak zrobić matowe szkło przy użyciu SU i Kerkythei?

Z góry dziękuję za odp.
Robert Wańkowski

Robert Wańkowski Właściciel, 3A -
Wytwórnia Mebli

Temat: Szkło - problem.

Skoro to jest na ścianie to nie robić szkła. Tylko materiał z połyskiem.
Będzie szybszy rendering.
Daj plik z materiałem.

Robert
Anita M.

Anita M. Szukam ciekawej
oferty..:)

Temat: Szkło - problem.

Robert Wańkowski:
Skoro to jest na ścianie to nie robić szkła. Tylko materiał z połyskiem.
Będzie szybszy rendering.
Daj plik z materiałem.

Robert

Materiał z połyskiem? Ale przecież nie będzie on przezroczysty a ja chce szkło..
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Szkło - problem.

Jeśli materiały przygotowujesz w SU, a zwłaszcza szkło to żeby Kerkythea zobaczyła materiał Thin Glass do nazwy komponentu trzeba dodać: TG_i np. nazwę szkła - Blue Glass.
Tak jak w załączonym tutorialu:
http://speedy.sh/g9bEM/SU2KT-Tutorial.skp
Poza tym w Kerkythea można nadawać różne materiały w tym szkła.
Anita M.

Anita M. Szukam ciekawej
oferty..:)

Temat: Szkło - problem.

Mirosław K.:
Jeśli materiały przygotowujesz w SU, a zwłaszcza szkło to żeby Kerkythea zobaczyła materiał Thin Glass do nazwy komponentu trzeba dodać: TG_i np. nazwę szkła - Blue Glass.
Tak jak w załączonym tutorialu:
http://speedy.sh/g9bEM/SU2KT-Tutorial.skp
Poza tym w Kerkythea można nadawać różne materiały w tym szkła.

Mirku, chyba logiczne jest, że to wiem. Na wizce wyraźnie widać przerozczyste szare szkło, więc nie wiem skąd pomysł, że tak nie robię.
Chodzi o to, że białe i szare szkło wychodzi ładnie, kolorowe jakieś takie plamiste.. - czytaj uważnie.
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Szkło - problem.

W oknie Kerkythea Material Editor /na materiale szkła/ wyłącz Transmitted, wówczas powinnaś otrzymać takie coś przy ustawieniu renderingu np. 06.Photon Map-Medium+AA0,3:
<a href="http://speedy.sh/YHJFR/Rendering-1.jpg">Download at SpeedyShare</a>
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Szkło - problem.

Mirosław K.:
W oknie Kerkythea Material Editor /na materiale szkła/ wyłącz Transmitted, wówczas powinnaś otrzymać takie coś przy ustawieniu renderingu np. 06.Photon Map-Medium+AA0,3:
<a href="http://speedy.sh/YHJFR/Rendering-1.jpg">Download at SpeedyShare</a>
Przepraszam cos nie tak z plikiem. Może teraz:

Obrazek
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Szkło - problem.

Mirosław K.:
Mirosław K.:
W oknie Kerkythea Material Editor /na materiale szkła/ wyłącz Transmitted, wówczas powinnaś otrzymać takie coś przy ustawieniu renderingu np. 06.Photon Map-Medium+AA0,3:
<a
> > href="http://speedy.sh/YHJFR/Rendering-1.jpg">Download at
SpeedyShare</a>
Przepraszam cos nie tak z plikiem. Może teraz:

Obrazek
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Szkło - problem.

Mirosław K.:
Mirosław K.:
Mirosław K.:
W oknie Kerkythea Material Editor /na materiale szkła/ wyłącz Transmitted, wówczas powinnaś otrzymać takie coś przy ustawieniu renderingu np. 06.Photon Map-Medium+AA0,3:
<a

Obrazek
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Szkło - problem.

No może teraz sie uda zamieścic link, jak nie to się poddaję!

Obrazek
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Szkło - problem.

Mirosław K.:
No może teraz sie uda zamieścic link, jak nie to się poddaję!

Obrazek
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Szkło - problem.


Obrazek
">Download at SpeedyShare
Takie coć powinno byc po renderingu z wyłączeniem Transmitted.
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Szkło - problem.

No cuż. Nie wiem co sie dzieje! Nie moge zamieścic na forum zwykłego jpg ani linku do niego! W każdym bądź razie spróbuj tak jak pisalem: wyłączyć Transitted wówczas bedziesz miała gładkie szkło. Bez plam.
Anita M.

Anita M. Szukam ciekawej
oferty..:)

Temat: Szkło - problem.

Mirosław K.:
No cuż. Nie wiem co sie dzieje! Nie moge zamieścic na forum zwykłego jpg ani linku do niego! W każdym bądź razie spróbuj tak jak pisalem: wyłączyć Transitted wówczas bedziesz miała gładkie szkło. Bez plam.

OK, dzięki za info.

Jeszcze tylko pytanie, czy w Sketchupie da się jakoś ustawić matowe szkło, ale nie takie półprzezroczyste, tylko żeby wyglądało jak prawdziwe matowe? Czy to w Kerkythei jakoś też trzeba ustawić?
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Szkło - problem.

Wracając do wczorajszego tematu to doszedłem do tego że trzeba odsunąć w modelu SU taflę szkła od ściany np. chociaż o 1 mm. Wówczas przy renderingu kolorowego szkła nie ma tych przebarwień, plam. Nie wiem dlaczego tak jest, być może chodzi o duży kontrast między podkładem, ścianą a kolorem szkła - ściana szara szkło szare i nie ma tego przebarwienia.No ale to chyba jest rozwiązanie problemu.Spróbuj i odpisz jeśli możesz.Sam jestem ciekaw czy dobrze myślę.
Jeśli chodzi o szkło matowe to czy chodzi o tzw. piaskowane czy mleczne? W SU można ustawić półprzeźroczystość każdego koloru i edytując zrobić w SU nieprzeźroczysty natomiast podczas eksportu do K. jeśli chcemy mieć szkło to zapisujemy materiał TG_ itd. jak sama wiesz i wówczas w K. ten materiał zawsze się otwiera jako szkło przeźroczyste.Nic nie daje zmiana w K. nad nim.Chyba że o czymś nie wiem jeszcze.Matowe szkło najlepiej wg. mnie zadać w K. np.F5-Frosted-Transcolor-1,00-shine-2-fres-IX-1,52 i potem edytować parametry.Jeśli się uda to zamieszczę taką próbną scenę z matowym szkłem. Po lewej tafla szkła ze Sketchupa , po prawej mniej więcej mleczne szkło wg. powyższych ustawień. Jeśli takie coś może być to mogę podesłać ustawienia K. jak to robiłem.
Obrazek
http://speedy.sh/hnjWm/Szklo-matowe-2.jpg
Mirosław K. edytował(a) ten post dnia 15.03.12 o godzinie 00:04
Anita M.

Anita M. Szukam ciekawej
oferty..:)

Temat: Szkło - problem.

Mirosław K.:
Wracając do wczorajszego tematu to doszedłem do tego że trzeba odsunąć w modelu SU taflę szkła od ściany np. chociaż o 1 mm. Wówczas przy renderingu kolorowego szkła nie ma tych przebarwień, plam. Nie wiem dlaczego tak jest, być może chodzi o duży kontrast między podkładem, ścianą a kolorem szkła - ściana szara szkło szare i nie ma tego przebarwienia.No ale to chyba jest rozwiązanie problemu.Spróbuj i odpisz jeśli możesz.Sam jestem ciekaw czy dobrze myślę.
Jeśli chodzi o szkło matowe to czy chodzi o tzw. piaskowane czy mleczne? W SU można ustawić półprzeźroczystość każdego koloru i edytując zrobić w SU nieprzeźroczysty natomiast podczas eksportu do K. jeśli chcemy mieć szkło to zapisujemy materiał TG_ itd. jak sama wiesz i wówczas w K. ten materiał zawsze się otwiera jako szkło przeźroczyste.Nic nie daje zmiana w K. nad nim.Chyba że o czymś nie wiem jeszcze.Matowe szkło najlepiej wg. mnie zadać w K. np.F5-Frosted-Transcolor-1,00-shine-2-fres-IX-1,52 i potem edytować parametry.Jeśli się uda to zamieszczę taką próbną scenę z matowym szkłem. Po lewej tafla szkła ze Sketchupa , po prawej mniej więcej mleczne szkło wg. powyższych ustawień. Jeśli takie coś może być to mogę podesłać ustawienia K. jak to robiłem.
Obrazek
http://speedy.sh/hnjWm/Szklo-matowe-2.jpg

Dzisiaj pewnie będę renderowała.. tylko tym razem mam część ścianki z kolorowego szkła, więc będzie duże odsunięcie, zobaczymy czy się uda...

Jeśli chodzi o matowe/mleczne szkło - chodziło mi raczej o coś takiego..


Obrazek
Anita Markiewicz edytował(a) ten post dnia 15.03.12 o godzinie 12:45
Ewa D.

Ewa D. Menadżer ds. Zakupów

Temat: Szkło - problem.

Anita Markiewicz:
Mam pewien problem i nie potrafię sobie z nim poradzić.
Używam: Sketchup + Kerkythea

1. Przy renderingu kolorowego szkła wychodzi mi coś takiego..

Obrazek

Oczywiście nad blatem powinno być zielone szkło a wyszło to co widać.
Próbowałam z innym kolorem, efekt podobny (jak widać ze zwykłym lub trochę przyciemnionym, szarym szkłem nie mam problemu).
Kolorowe szkło robiłam dwoma sposobami:
a) zmieniałam kolor szkła w sketchupie w wiadrze z farbą.
b) próbowałam pokolorować na wybrany kolor obiekt i na niego nałożyć warstwę bezbarwnego szkła - wychodziło to samo.

Czy ktoś wie, gdzie tkwi problem?

2. Jak zrobić matowe szkło przy użyciu SU i Kerkythei?

Z góry dziękuję za odp.

trzeba odsunąć szkło od ściany żeby jej nie dotykało
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Szkło - problem.

<a href="http://speedy.sh/dhxPA/Obraz.jpg">Download at SpeedyShare</a>

Anita Markiewicz:
Mirosław K.:
Wracając do wczorajszego tematu to doszedłem do tego że trzeba odsunąć w modelu SU taflę szkła od ściany np. chociaż o 1 mm. Wówczas przy renderingu kolorowego szkła nie ma tych przebarwień, plam. Nie wiem dlaczego tak jest, być może chodzi o duży kontrast między podkładem, ścianą a kolorem szkła - ściana szara szkło szare i nie ma tego przebarwienia.No ale to chyba jest rozwiązanie problemu.Spróbuj i odpisz jeśli możesz.Sam jestem ciekaw czy dobrze myślę.
Jeśli chodzi o szkło matowe to czy chodzi o tzw. piaskowane czy mleczne? W SU można ustawić półprzeźroczystość każdego koloru i edytując zrobić w SU nieprzeźroczysty natomiast podczas eksportu do K. jeśli chcemy mieć szkło to zapisujemy materiał TG_ itd. jak sama wiesz i wówczas w K. ten materiał zawsze się otwiera jako szkło przeźroczyste.Nic nie daje zmiana w K. nad nim.Chyba że o czymś nie wiem jeszcze.Matowe szkło najlepiej wg. mnie zadać w K. np.F5-Frosted-Transcolor-1,00-shine-2-fres-IX-1,52 i potem edytować parametry.Jeśli się uda to zamieszczę taką próbną scenę z matowym szkłem. Po lewej tafla szkła ze Sketchupa , po prawej mniej więcej mleczne szkło wg. powyższych ustawień. Jeśli takie coś może być to mogę podesłać ustawienia K. jak to robiłem.
Obrazek
http://speedy.sh/hnjWm/Szklo-matowe-2.jpg

Dzisiaj pewnie będę renderowała.. tylko tym razem mam część ścianki z kolorowego szkła, więc będzie duże odsunięcie, zobaczymy czy się uda...

Jeśli chodzi o matowe/mleczne szkło - chodziło mi raczej o coś takiego..


Obrazek
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Szkło - problem.

Nadal nie wiem mimo instrukcji jak zamieścić bezpośrednio w wiadomości plik jpg np. Może ktoś podpowie?
W każdym bądź razie link do próbki robienia szkła matowego, piaskowanego w Kerkythea:

Obrazek
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Szkło - problem.

No i znowu kicha! Co się dzieje? Nic nie rozumiem! Znowu nawet linku nie mogę zamieścić! Może teraz się uda! - eh jakieś to porąbane jest albo już nie wiem co!
Link:
Obrazek



Wyślij zaproszenie do