Marcin
Niewęgłowski
trener w obszarze
social media,
social media
manager, ek...
Temat: O wizerunku regionu zachodniopomorskiego w Szczecinie
W kwietniu w Szczecinie odbędzie się trzydniowa konferencja „Komunikacja – Public Relations dla Pomorza Zachodniego”. Specjalnymi jej gośćmi będą prof. Jan Miodek oraz Szymon Sikorski – wiceprzewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.PRowcy z Pomorza Zachodniego spotkają i wymienią się doświadczeniami na konferencji „Komunikacja – Public Relations dla Pomorza Zachodniego”. Przez trzy dni, w terminie od 8 do 10 kwietnia, poznawać będą dokonania minionego roku. Spotkanie ma charakter roboczy. Jest ono adresowane do osób odpowiadających za public relations, komunikację marketingową, wizerunek, promocję, branding w jednostkach samorządu terytorialnego, firmach, organizacjach pozarządowych, uczelniach oraz instytucjach kulturalnych działających na terenie Województwa Zachodniopomorskiego.
Pierwszy dzień konferencji otworzy panel „PR samorządu terytorialnego”. Znajdą się w nim głównie studia przypadków (case studies). Będą nimi m.in. „Finał The Tall Ship’s Races”, „Klucz do sukcesu – Centrum Słowian i Wikingów w Wolinie” oraz „Samorząd – PR w sytuacjach kryzysowych”. Oprócz tego Rafał Wardziński zaprezentuje aspekty promocji regionu za granicą w temacie „Biuro Regionalne Województwa Zachodniopomorskiego w Brukseli”. Po bloku „PR samorządu terytorialnego” nastąpi „PR w kulturze”. Debatę z udziałem publiczności poprowadzi Anna Suchocka z Operahaus – głównego organizatora konferencji. Wśród zaproszonych gości znajdą się: Sylwester Ostrowski (Międzynarodowy Festiwal „Zmagania Jazzowe”), Darek Startek (organizator wielu koncertów w regionie), Dariusz Mikuła (Międzynarodowy Festiwal Artystów Ulicy) oraz P. Lewandowski (Ińskie Lato Filmowe).
Drugi dzień konferencji będzie stał pod znakiem internetu, polityki, gospodarki oraz edukacji. Od środowego poranka relacje sieć – PR będą poruszane w kontekście roli i znaczenia czytników RSS, aplikacji web 2.0 i web 3.0, dziennikarstwa obywatelskiego oraz monitoringu mediów. W bloku „PR w polityce” dr Jerzy Wojciechowski opowie o roli komunikacji w wystąpieniu „Komunikacja interpersonalna a osobowość”, a kulisy marketingu politycznego wyjaśnią Sylwia Majewska („Kreowanie wizerunku jako narzędzie wywierania wpływu społecznego”) oraz Małgorzata Furga i Anna Kolmer („Kreacja wizerunku polityka, czyli nadchodzą wybory”). Panel zakończy wystąpienie prof. Jana Miodka, w którym poruszy on ewolucję języka polskiego w kontekście digitalizacji rzeczywistości. Blok „PR w gospodarce” będzie przeznaczony na przedstawienie swoich dotychczasowych doświadczeń z perspektywy biznesmenów, samorządowców i urzędników. W tej debacie z udziałem publiczności wezmą udział reprezentanci podmiotów ze Szczecina, Świnoujścia, Stargardu Szczecińskiego, Koszalina, Polic oraz Goleniowa. Ostatnim panelem drugiego dnia konferencji będzie „PR edukacji i nauki”. A w nim Elżbiera Kubeta opowie o roli komunikacji w procesie restrukturyzacji szczecińskiej oświaty, Ewa Źmuda-Trzebiatowska z Wolina – o public relations szkoły ponadgimnazjalnej, a dr Grażyna Maniak – o projekcie „Go4Business”.
Trzeci dzień wydarzenia „Komunikacja – Public Relations dla Pomorza Zachodniego” zostanie głównie przeznaczony na warsztaty z zakresu relacji z mediami, języku wypowiedzi oraz psychologii wystroju wnętrz.
Konferencja odbędzie się w sali Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego. Organizatorem głównym jest Stowarzyszenie „Operahaus”.
Patronat honorowy nad konferencją objęli: dr Michał Łuczak (przewodniczący Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego) oraz Sebastian Łuczak (przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Public Relations).
Strona internetowa: http://prdlapomorza.pl