Błażej Dyczewski

Błażej Dyczewski Dr n. hum. w
zakresie socjologii.
Projekty PO KL,
szkolen...

Temat: Badania społeczne i analiza rynku z wykorzystaniem IBM...

Szanowni Państwo!
Serdecznie zapraszam na studia podyplomowe pt. Badania społeczne i
analiza rynku z wykorzystaniem IBM SPSS Statistics.

Dwusemestralne studia są realizowane przez Internet a dodatkowo w
programie zawiera się około 24 godzin warsztatów z IBM SPSS
Statistics.


Studia podyplomowe realizowane przez Internet prowadzimy z
powodzeniem od 2006 roku.
Z naszej ofert skorzystało już kilkaset osób. Ponieważ studia w
systemie e-learning są równoważne ze studiami realizowanymi w
trybie stacjonarnym, absolwenci otrzymują takie same świadectwa.

Oczywistymi korzyściami e-learningu są: optymalizacja czasu i
oszczędność środków finansowych. Ucząc się nie tracisz czasu
i pieniędzy na częsty dojazd, ani nie musisz stawiać się na
określoną godzinę w wyznaczonym miejscu. Do nauki zabierasz się
wtedy, kiedy sam uznasz, że jest na to dobry moment i przerabiasz
materiał we własnym tempie.

Cele studiów
Głównym celem studiów podyplomowych jest przekazanie praktycznej
wiedzy w zakresie badania zjawisk i procesów społecznych.
Słuchacze nabędą podstawy teoretyczne inspirujące do
zainteresowania różnymi obszarami, życia społecznego, jak
również wiedzę dotyczącą badania opinii publicznej oraz
pozyskiwania informacji o konsumentach, czy też wyborcach. Podczas
studiów podyplomowych słuchacze nabędą umiejętności planowania
i realizacji badań społecznych, marketingowych i rynku, jak
również przyswoją narzędzia analityczno-badawcze wykorzystywane
do analizy i interpretacji danych statystycznych z wykorzystaniem
IBM SPSS Statistics.

Realizowane zagadnienia
W ramach zajęć omawiane są min. takie zagadnienia, jak:

Wprowadzenie do badań społecznych i konsumenckich
- Badania społeczne – ogólne założenia
- Badanie konsumentów – teoria a praktyka
- Wycena i negocjacje projektu badawczego, przygotowanie oferty
- Warsztat IBM SPSS Statistics – pakiet podstawowy (około 6
godzin lekcyjnych)
-podstawowe konwencje pracy z IBM SPSS Statistics,
-tworzenie nowego zbioru danych i dostęp do danych w różnych
formatach źródłowych, czyszczenie zbioru danych, eksploracja
danych,

Warsztat pracy badacza społecznego cz. I – opis i budowa
- Metody badań ilościowych
- Metody badań jakościowych,
- Realizacja projektu badawczego – główne etapy działań
- Warsztat IBM SPSS Statistics – pakiet średniozaawansowany
- analiza zależności
-raportowanie
- kostki OLAP
Warsztat pracy badacza społecznego cz. II – wykorzystanie i
zastosowania

- Metody, techniki analityczne,
- Statystyka,
- Badania ewaluacyjne,
- Warsztat IBM SPSS Statistics – pakiet zaawansowany
-analiza czynnikowa
-agregacja danych i przekształcenia
-metody redukcji danych
Realizacja badań społecznych
- Zastosowanie badań ilościowych i jakościowych w badaniach
konsumenckich
- Organizacja badań terenowych i zarządzanie procesem badawczym z
perspektywy kierownika projektu
- Zaawansowane metody analizy danych i prognozowania statystycznego
- Warsztat IBM SPSS Statistics – pakiet zaawansowany
-analiza regresji
-analiza wariancji
- Czas trwania studiów

Liczba godzin szkolenia tradycyjnego jakiej odpowiadają niniejsze
studia: 240 godz.
UWAGA!!!
Ilość miejsc ograniczona do 20

Adresat studiów
Studia są skierowane do absolwentów szkół wyższych
(licencjatów, inżynierów, magistrów) oraz studentów ostatniego
roku studiów magisterskich o dowolnym kierunku studiów (w tym
ostatnim przypadku warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia
studiów podyplomowych jest dostarczenie dyplomu ukończenia
studiów wyższych), jak również pracowników administracji
publicznej oraz pracowników agencji marketingowych.

Absolwenci studiów podyplomowych mogą być zatrudniani w reklamie,
marketingu, public relations, w firmach konsultingowych, jak i w
administracji publicznej czy w ośrodkach badania opinii publicznej
jako:
badacz społeczny i marketingowy
analityk rynku konsumentów,
analityk nastrojów społecznych,
project manager.

Absolwenci otrzymują
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych: Badania społeczne i
analiza rynku z wykorzystaniem IBM SPSS Statistics
Ocena na świadectwie to średnia ocen: z zaliczeń przedmiotów
uzyskanych w toku studiów i z egzaminu końcowego.

Więcej informacji:
http://www.wsns.lublin.pl/podyplomowe_badania_spoleczn...