konto usunięte
Temat: ITIL - koniecznosc, mit czy kolejny sposób na zarabianie...
Witam szanownych grupowiczów!Mam następujące pytanie - jak uważacie czy ITIL jest rzeczywiście potrzebny czy to jest tylko jedna wielka (niewątpliwie modna) "ściema"? Rozumiem że w każdej dziedzinie powinny być jakieś standardy, co nie omija bynajmniej IT helpdesk. Tylko że praktyka pokazuje zazwyczaj, że wszelkie wytyczne są tylko swego rodzaju "starting point", a nie dogmatem. Rozumiem że tu wchodzimy w zakres innego "odwiecznego pytania" - czy dostosowywać firmowe procesy biznesowe do standardów czy zacząć od standardów, a i tak robić później swoje (bo przecież każdy biznes jest unikalny i niepowtarzalny)?
Bynajmniej nie chcę zanegować wartości nowoczesnych trendów, ale wyznam wam zupełnie prywatnie, że ITIL wydaje mi się taki lekko "przereklamowany". ;-) Więc co sądzicie o _rzeczywistej_ wartości tej metodologii?
Pozdrawiam serdecznie,
Aleks