Mateusz G.

Mateusz G.
www.psychoterapiawgd
yni.pl

Temat: Szkolenia dla Rad Pedagogicznych

Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniom szkół oferuję szkolenia dla rad pedagogicznych oraz wykłady dla rodziców. Szkolenia dopasowuję do potrzeb danej szkoły, opierając się na informacjach zebranych do dyrekcji, pedagoga lub psychologa szkolnego. Gdy grupa liczy do 15 osób (np. zespół wychowawców) pozwala to na przeprowadzenie elementów warsztatu, dzięki którym dodatkowo można zdobyć praktyczne umiejętności i utrwalić wiedzę przekazaną podczas prezentacji. Dla grup powyżej 15 uczestników proponuję szkolenie na bazie wykładu zakończone dyskusją.

Oto przykładowe tematy szkoleń dla rad pedagogicznych:

> "To znowu on!" - praca z uczniem trudnym.
- wybrane zaburzenia okresu dziecięcego i okresu dorastania.
- przyczyny i profilaktyka agresji wśród uczniów.
- co może zrobić szkoła oraz jak zachęcić rodziców do współpracy?

> "Kozioł ofiarny, błazen, strażnik zasad a może lider emocjonalny?" - o rolach grupowych w klasie.
- jakie są role grupowe i jak je rozpoznać
- do czego klasie potrzebny jest kozioł ofiarny?
- co wychowawca może zrobić by zjednać sobie lidera grupowego i opanować klasowego błazna?

> "Czy to normalne?" - profilaktyka zaburzeń okresu dojrzewania.
- zaburzenia lękowe młodzieży - fobia szkolna, zaburzenia obsesyjno-kompulsywne.
- zaburzenia jedzenia i postrzegania siebie.
- depresja a zachowania opozycyjno-buntownicze.
- schizofrenia młodzieńcza.

> "Co mówią moje słowa, a co moje ciało?"
- podstawy komunikacji werbalnej i niewerbalnej pomocne wychowawcy.
- jak rozmawiać z dzieckiem a jak z rodzicami?
- jak słuchać by uczeń nie bał się do nas przyjść?

> "Uczeń w żałobie" - pomoc dzieciom i nastolatkom, którzy doświadczyli straty.
- przebieg procesu żałoby.
- depresja i jej następstwa.
- jak udzielać wsparcia, aby nie powtarzać traumy?

> "Ej ty, gruby!" - profilaktyka nadwagi w szkole.
- przyczyny nadwagi u dzieci i młodzieży.
- psychospołeczne skutki nadwagi.
- rola nauczyciela i szkoły w profilaktyce otyłości.

> "Zwykły dół czy już depresja?"
- jak rozpoznać depresję młodzieżową?
- jakie są przyczyny i konsekwencje depresji wśród uczniów?
- co nauczyciel może zrobić a czego robić nie powinien, by pomóc uczniowi z depresją?

> "Anoreksja, bulimia, bigoreksja."
- na czym polegają zaburzenia jedzenia i zniekształcenia własnego wizerunku?
- jak rozpoznać choroby we wczesnych stadiach?
- jak pomóc uczniowi z zaburzeniami jedzenia?

> "Chory uczeń" - specyfika pracy z uczniem przewlekle chorym.
- wpływ choroby przewlekłej na funkcjonowanie poznawcze i psychospołeczne.
- nauczanie indywidualne - plusy i minusy.
- powrót ucznia do szkoły - na co zwracać uwagę.

> "A takim był fajnym dzieckiem" - dynamika okresu dorastania
- kluczowe momenty w okresie dojrzewania psychoseksualnego - wspomagająca funkcja szkoły.
- zaburzenia okresu dorastania.
- "trudne tematy" - jak rozmawiać z uczniami by nie zrazić ich do siebie?

> "A ty to skąd jesteś?" - etyka i profesjonalizm nauczyciela a stereotypy i uprzedzenia.
- wpływ stereotypów na zachowanie ludzi.
- integracja klasy wielokulturowej.
- profilaktyka stygmatyzacji mniejszość wyznaniowych i etnicznych w zespole klasowym.

> "Jeszcze tylko godzinka i się uczę - profilaktyka uzależnienia od komputera."
- co to jest MMORPG, CS i PSP?
- objawy uzależnienia od gier komputerowych i Internetu.
- uzależnienie - problem rodziców czy szkoły?

Więcej informacji na stronie http://www.psychoterapiawgdyni.pl/Rady.htm