Monika Kmiecik (Muracka)

Monika Kmiecik
(Muracka)
menedżer ds. rozwoju

Temat: nowy portal b2b dla profesjonalistów optymeo.pl

Już 3 września wystartuje nowy portal b2b dla profesjonalistów optymeo.pl
Z uwagą będę śledzić rozwój tego portalu. Rynek usług prawniczych/profesjonalnych stał się rynkiem Klienta, który dyktuje coraz bardziej restrykcyjne warunki. Przetrwają jedynie Ci, którzy te warunki spełnią i znajdą konkretne płaszczyzny do realizacji optymalnej strategii marketingowo-sprzedażowej. Uważam, że optymeo.pl jest to nowa, konkretna i perspektywiczna płaszczyzna dla profesjonalistów w komunikacji z klientami oraz skuteczny sposób na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. To ogromne wsparcie dla podmiotów działających na rynku usług profesjonalnych, redukuje bowiem koszty marketingu, umożliwiając tym samym obniżenie cen oferowanych usług. Twórcy portalu odpowiadają zdecydowanie na potrzeby z rynku i świetnie wpisują się w trend oferowania usług standaryzowanych. Oczekiwania klientów są bowiem jednoznaczne - oczekują oni racjonalnej wyceny usług, a na rynku szukają superprawników, superdoradców, i lubią, żeby było prosto, a w czasach kryzysu dodatkowo żeby było tanio, ale nadal profesjonalnie. W optymeo.pl widzę perspektywę na sprostanie tym oczekiwaniom. Jest to doskonały przykład realizacji nowych trendów opierających się na strategii budowania w usługach profesjonalnych produktów w oparciu o specjalizację, branżę, za określoną cenę, z jasnymi zasadami uczestnictwa w procesie sprzedażowym obu stron tego procesu. Portal godny uwagi jako narzędzie do realizacji optymalnej strategii marketingowo-sprzedażowej dla Profesjonalistów, a z drugiej strony jako przyjazne narzędzie do zamawiania standardowych usług/produktów przez Klientów w dobrej cenie i jakości. Ponadto, dostrzegam ogromny potencjał we wsparciu szerszych strategii rozwoju firm usług profesjonalnych, bądź nawet je zastępujących w przypadku mniejszych podmiotów.

http://czaskryzysu.wordpress.com/2012/08/27/optymeo-pl...
Agnieszka Brzozowska

Agnieszka Brzozowska specjalista ds.
komunikacji

Temat: nowy portal b2b dla profesjonalistów optymeo.pl

Tak na gorąco :-) W moim odczuciu inspiracją do powstania portalu mogły być platformy typu oferia.pl, groupon.pl, gruper.pl oraz citeam.pl. Nie ma co się oszukiwać, że jest zapotrzebowanie na tego typu portale, bo któż z nas nie sprawdzał ofert wakacyjnych na groupon.pl i nie porównywał cen... a możliwość podglądu ile osób zdecydowało się na wybraną usługę, tym bardziej motywowała nas do zakupu. W pewnym sensie optymeo.pl może przełamać ciągle aktualny stereotyp prawnik - zło konieczne?!
Życzę powodzenia wszystkim osobom zaangażowanym w ten projekt.
Z pozdrowieniami,
Agnieszka
Paweł Judek

Paweł Judek Partner, Działyński
i Judek Spółka
Partnerska Radców
Praw...

Temat: nowy portal b2b dla profesjonalistów optymeo.pl

Szczerze powiedziawszy nie bardzo widzę możliwości wykorzystania serwisów typu groupon w przypadku usług profesjonalnych zwłaszcza usług prawników.

A co do optymeo - inicjatywa wygląda ciekawie. Diabeł jednak tkwi w szczegółach zwłaszcza w zakresie kwestii wynagrodzenia dla portalu. Należy bowiem pamiętać o istotnych ograniczeniach wiążących adwokatów i radców prawnych.

Zgodnie z par. 23b ust. 5 Kodeksu Etyki Adwokackiej niedopuszczalne jest zlecanie osobom trzecim rozpowszechniania informacji o adwokacie.

Z kolei art. 26 ust. 2 Kodeksu Etyki Radcy Prawnego zakazuje radcom prawnym korzystania z odpłatnego pośrednictwa.

Dobrze więc byłoby, aby system był tak skonstruowany, że korzystanie z optymeo nie będzie narażać profesjonalnych prawników na sankcje dyscyplinarne. Gdyby było inaczej, zapewne negatywnie odbiłoby się to na jego popularności.
Szymon Kwiatkowski

Szymon Kwiatkowski marketingprawa.pl

Temat: nowy portal b2b dla profesjonalistów optymeo.pl

Paweł Judek:
>

Dobrze więc byłoby, aby system był tak skonstruowany, że korzystanie z optymeo nie będzie narażać profesjonalnych prawników na sankcje dyscyplinarne. Gdyby było inaczej, zapewne negatywnie odbiłoby się to na jego popularności.

I to będzie wyzwanie!
Radosław Piekarz

Radosław Piekarz Doradca podatkowy,
nr wpisu 11 206

Temat: nowy portal b2b dla profesjonalistów optymeo.pl

Dziękuję Moniko za miłą recenzję.

Pozwólcie, że się przedstawię – jestem razem z Tomkiem Kosieradzkim – współtwórcą optymeo.pl. Obaj jesteśmy doradcami podatkowymi, więc ograniczenia korporacyjne związane z marketingiem i sprzedażą naszych usług są nam aż zanadto dobrze znane.

Inspiracją dla stworzenia portalu były nasze doświadczenia w pracy klienckiej. Na jednym ze szkoleń – kiedy opowiadałem o możliwościach optymalizacji z wykorzystaniem spółki komandytowo akcyjnej – klienci powiedzieli, że chętnie by kupili ode mnie opinię w tej kwestii, tylko że nie rozumieją, dlaczego taka opinia powinna kosztować 8.000 zł, skoro niezależnie od klienta jest ona taka sama. Zaproponowałem im, że obniżę cenę do 5.000 zł jeśli przynajmniej sześć osób opinię tą kupi. Udało się :).

Z powyższego wynika, że jakieś dalsze inspiracje gruponem/gruperem istnieją, niemniej jednak te portale nie nadają się do sprzedaży usług profesjonalnych. Profesjonaliści powinni znajdować się w doborowym towarzystwie, a nie w towarzystwie salonów manicure :).

Podczas tworzenia portalu uznaliśmy, że kluczową sprawą są ograniczenia korporacyjne. Dlatego też portal zaprojektowany jest tak, aby te ograniczenia nie były problemem zaś konstrukcja portalu była omawiana z kancelarią BBK (http://www.bbklaw.pl/).

Po pierwsze – portal jest zamknięty i dostępny tylko dla przedsiębiorców. Każdy rejestrujący się określa jakie oferty chce dostawać.

Po drugie, optymeo.pl nie jest pośrednikiem! Optymeo.pl to de facto tablica (ale bardzo szczególna) ofert. Nie wyszukujemy klientów dla profesjonalisty jesteśmy tylko platformą, która umożliwia stworzenie wystadaryzowanej oferty. Optymeo.pl zatem nie działa jak pośrednik, bo nie bierze udziału w „namawianiu” klienta na zakup oferty określonego profesjonalisty. Sama konstrukcja wynagrodzenia nie oznacza, że jesteśmy pośrednikiem.

Po trzecie – nie reklamujemy wprost naszych profesjonalistów. Nazwy firm (tylko profesjonalistów) zarejestrowanych na portalu są widoczne tylko dla osób zalogowanych. Jedyną formą promocji (ale zgodnie z opinią prawną dopuszczalną formą) będzie biuletyn rozsyłany do klientów i do prasy, w którym mogą publikować profesjonaliści.

Pozdrawiam,

Radek

Następna dyskusja:

ZDROWA WODA -NOWY REWELACYJ...




Wyślij zaproszenie do