Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

no coz, podziwiam strategie promocji Krakowa, Wawy, Poznania, Wroclawia, i innych kliku, zwlaszcza tych w ktorych dane miejsca kreuja Convnetion Bureau....
niestety Szczecin za tymi miastami jest daleko w tyle... brak zaintersowania wladz, inwestorow - jednym slowem tragedia.
ma to miasto duzo atutów, silnych stron i szans, jednak nikt tego nie wykorzystuje, miasto wzorowane na Paryzu - liczne ronda.
jest polskim miastem tak naprawde od 1945 roku... wiec moze stad ta izolacja od reszty kraju...brak wytworzonych tradycji, kultury... jednak specjalista tutaj jak najbardziej potrzebny!
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

chcialabym abyscie napisali, jak postrzegacie Szczecin? jaki jest jego wizerunek Waszym zdaniem?Iwona Kubisz edytował(a) ten post dnia 25.04.07 o godzinie 12:14
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

Moja wypowiedz będzie mocno subiektywna, gdyż mieszkam teraz w chyba najbrzydszym mieście w Polsce - Łodzi :), tak więc każde inne miasto jest dla mnie ładne! A tak już na serio, to byłem w Szczecinie parę razy... widać duże zaniedbania jeśli chodzi o uporządkowanie przestrzeni miejskiej i jeszcze większe jeśli chodzi o tworzenie interesujących produktów turystycznych oraz ogólnie pojętą promocję. Szansę widziałbym w promocji Szczecina jako bazy wypadkowej do obejrzenia całego regionu... a położenie i bliskość Niemiec sugeruje położenie nacisku na turystykę aktywną - rower, woda, biegi itp. Sam Szczecin też jest ciekawy, ma swój specyficzny klimat (coś jak Łódź) ale trzeba zacząć tutaj od podstaw - czystość na ulicach, renowacja elewacji, uporządkowanie przestrzeni publicznej itd. i dopiero potem na kreacji atrakcji i tworzenie wizerunku....

A.

konto usunięte

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

Adam M.:
Moja wypowiedz będzie mocno subiektywna, gdyż mieszkam teraz w chyba najbrzydszym mieście w Polsce - Łodzi :), tak więc każde inne miasto jest dla mnie ładne! A tak już na serio, to byłem w Szczecinie parę razy... widać duże zaniedbania jeśli chodzi o uporządkowanie przestrzeni miejskiej i jeszcze większe jeśli chodzi o tworzenie interesujących produktów turystycznych oraz ogólnie pojętą promocję. Szansę widziałbym w promocji Szczecina jako bazy wypadkowej do obejrzenia całego regionu... a położenie i bliskość Niemiec sugeruje położenie nacisku na turystykę aktywną - rower, woda, biegi itp. Sam Szczecin też jest ciekawy, ma swój specyficzny klimat (coś jak Łódź) ale trzeba zacząć tutaj od podstaw - czystość na ulicach, renowacja elewacji, uporządkowanie przestrzeni publicznej itd. i dopiero potem na kreacji atrakcji i tworzenie wizerunku....

A.


Zupełnie nie zgadzam się z Tobą co do określenia Łodzi jako najbrzydszego miasta w Polsce! (przy okazji przepraszam Iwonę za zmianę tematu)
Twoje postrzeganie Łodzi jest wynikiem długoletniej propagandy prowadzonej przeciw miastu, które jako pierwsze w Polsce było kapitalistyczne (czyli złe w oczach władz, bo faktyczne rządy sprawowali tu kupcy, pożniej fabrykanci, którzy mieli pieniądze a nie faktyczne władze). Stąd okreslenia miasto robotnicze (a rzeczywiście było fabrykanckie), miasto kobiet (w tamtych czasach określenie to było uwłaczające, a nazywano je tak, ponieważ kobiety mogły pracować w fabrykach, a nie tylko zajmować sie domem)...
Następnym razem zanim wypowiesz takie zdanie o mieście, w którym mieszkasz, przyjrzyj się mu dokładnie, a zobaczysz piekne eklektyczne kamienice i pałace fabrykanckie...

Cudze chwalicie, własnego nie znacie... (samo sie nasuwa na myśl)
Wojciech Kowalczyk

Wojciech Kowalczyk MTG World, Head of
ad-sales and
marketing

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

Adam, nie zgodzę się Tobą. Łódź jest rewelacyjnym miastem. Niedawno pojechałem do Łodzi tylko i wyłącznie w celach turystycznych. Wystarczy wymienić Manufakturę i Piotrkowską. Rewelacja. Doceniaj to, co masz. Pójdź do pubu Łódź Kaliska.

Co do Szczecina - niestety miasto to dba o tworzenie swojego wizerunku w Polsce. A szkoda, bo jego położenie jest znakomite. Jest to atut, który można sprytnie wykorzystać.
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

Nie powinienem tego robic, bo to winni sie tłumacza... ale:
1) po pierwsze elementy takie jak "chyba", ";)", "A tak już na serio" świadcza o tym, że nie do konca serio potraktowałem ta wypowiedz,
2) po drugie postrzeganie to jest wynikiem wnikliwych obserwacji przestrzeni miejskiej dużych miast w Polsce i za granica, co wskazuje nie tyle na fakt, że Łódź jest brzydka tyle co zaniedbana (bardzo) i nie potrafi wykorzystac swojego specyficznego klimatu,
3) po trzecie - kocham Łódź i zawsze będę dumy z tego ze stad pochodze... co nie znaczy ze nie widze mnóstwa rzeczy, które muszą byc zrobione aby zmienic postrzeganie Łodzi oraz samą tożsamosc miasta!

ps. Wojciechu... "warszawiak", który pojechał czysto turystycznie do Łodzi... to powinno byc odnotowane w księdze miejskiej :) pozdr.
Wojciech Kowalczyk

Wojciech Kowalczyk MTG World, Head of
ad-sales and
marketing

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

A my (ja) chyba zbyt serio Cię potraktowaliśmy :)

A w rzeczy samej - wyprawa turystyczna do Łodzi miejsce miała. Namawiam znajomych na weekendowy wypad do Łodzi. To raptem 90 minut drogi pociągiem. Tyle co przez całą Warszawę przy umiarkowanych korkach.

A tak w ogóle to taki ze mnie Warszawiak jak z koziej... Nie jestem z Wawy :)

konto usunięte

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

Też przyznaję, że za serio Cie potraktowałam :) zwracam honor :p

ale i tak musisz przyznać, że dużo zmienia się teraz w Łodzi na lepsze. Począwszy od wspomnianej Manufaktury, poprzez projekty rewitalizacji (okolice dworca fabrycznego, Fala, lofty, księży młyn...), aż po nowe inwestycje (chociażby budowa hotelu Hilton :p), nawet o inwestycjach pobudzających rozwój gospodarczy nie wspomnę ...

Łódź staje sie piekna, kwestia czasu ;]
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

A skąd pochodzisz Wojciechu jeśli mogę wiedzieć?

Masz rację Barbaro.. Łódź się zmienia... ale to już ostatnio dzwonek by coś zrobić z tym miastem... bo dużo jest planowane...a co z tego wyjdzie.. zobaczymy! Tyle że tożsamość i wizerunek Łodzi nie zmieni się od kilku nowych hoteli i fabryk czy od jednej odrestaurowanej części miasta... to jest proces ciągły, długotrwały, który wymaga przemyślanej strategii komunikacyjnej czy wręcz kreacji marki - Łódź (czym ma być to miasto.. sypialnią dla Wawy? miastem kultury i sztuki? miastem nocnej rozrywki? polską "krzemową doliną"? itd). Muszą być w ten proces szczerze zaangażowane różne grupy: włodarze miasta, przedsiębiorcy/biznes, NGOs, mieszkańcy, media itd. A najlepiej wspomóc się benchmarkami (czyli wykorzystać to co ktoś już sensownie zrobił) i zaangażować w jakimś stopniu profesjonalną firmę marketingową (specjalizującą się w marketingu miejsc).
Wojciech Kowalczyk

Wojciech Kowalczyk MTG World, Head of
ad-sales and
marketing

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

Skąd jestem?
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

Wojciech K.:
Skąd jestem?

A powiedz mi co Ci się podobało w Łodzi... poza Manufakturą?
Wojciech Kowalczyk

Wojciech Kowalczyk MTG World, Head of
ad-sales and
marketing

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

klimat! Piortkowka, puby. Nawet muzeum włókiennictwa :)

konto usunięte

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

Adam M.:
A skąd pochodzisz Wojciechu jeśli mogę wiedzieć?

Masz rację Barbaro.. Łódź się zmienia... ale to już ostatnio dzwonek by coś zrobić z tym miastem... bo dużo jest planowane...a co z tego wyjdzie.. zobaczymy! Tyle że tożsamość i wizerunek Łodzi nie zmieni się od kilku nowych hoteli i fabryk czy od jednej odrestaurowanej części miasta... to jest proces ciągły, długotrwały, który wymaga przemyślanej strategii komunikacyjnej czy wręcz kreacji marki - Łódź (czym ma być to miasto.. sypialnią dla Wawy? miastem kultury i sztuki? miastem nocnej rozrywki? polską "krzemową doliną"? itd). Muszą być w ten proces szczerze zaangażowane różne grupy: włodarze miasta, przedsiębiorcy/biznes, NGOs, mieszkańcy, media itd. A najlepiej wspomóc się benchmarkami (czyli wykorzystać to co ktoś już sensownie zrobił) i zaangażować w jakimś stopniu profesjonalną firmę marketingową (specjalizującą się w marketingu miejsc).

Tak się składa, że Łódź robi od dłuzszego juz czasu bardzo dużo w kierunku promocji miasta, tylko że na zewnatrz. Dlatego najgorzej o Łodzi mówią sami mieszkańcy...
A co do kierunku zmian, to możemy wyróznić 2:
1. stworzenie klastra łodzkiego
2. zabieganie o miano rozpoznawalnej kolebki kultury w Europie

ale masz rację, potrzeba na to jeszcze dużo czasu, chociaż widać już po mału efekty (bo np kto inwestowałby w 5gwiazdkowy hotel, gdyby nie byl potrzebny i miałby nie przynosić zysków?)
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

Robic cos... a robic cos spojnie w jakims jednym, konkretnym kierunku to dwie rózne rzeczy...ale ok, nie bede krytykowal, bo Łódz nie rozni sie wiele od wiekszosci polskich miast w tym zakresie!

Co do klastrów to jestem sceptyczny...ale wysiłki Krzysia Cendrowicza w kierunku uzyskania miana Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku to super idea... przyłączam się całym sobą! (bo Euro jakoś nam umknęło :))

Wojciech oraz wielu ludzi jakich spotykam mówi że Łódź ma specyficzny klimat... ja bym tutaj widział wyróżnik i punkt zaczepienia!

pozdr.

A.
Wojciech Kowalczyk

Wojciech Kowalczyk MTG World, Head of
ad-sales and
marketing

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

TAK! dokładnie TAK! Łódź ma specyficzny klimat. Nie potrafię go "nazwać" ale dla mnie kwintesencją Łodzi jest manufaktura. Przenikanie się w jednym miejscu przemysłowej włókienniczej tradycji z nowoczesnością.

HOUGH!

PS. w ramach rewanżu Adamie zapraszam do Ostrowi! ;) Mazowieckiej oczywiście!
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

Wojciech K.:
TAK! dokładnie TAK! Łódź ma specyficzny klimat. Nie potrafię go "nazwać" ale dla mnie kwintesencją Łodzi jest manufaktura. Przenikanie się w jednym miejscu przemysłowej włókienniczej tradycji z nowoczesnością.

HOUGH!

PS. w ramach rewanżu Adamie zapraszam do Ostrowi! ;) Mazowieckiej oczywiście!

A nie omieszkam nie skorzystac z zaproszenia :)

Objeżdżałem kilkakrotnie Ostrów jadą na Białystok... a co macie ciekawego w Ostrowi (tak się odmienia?)?
Wojciech Kowalczyk

Wojciech Kowalczyk MTG World, Head of
ad-sales and
marketing

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

ha! trudne pytanie. No właśnie niewiele. Mamy bardzo uroczy kościółek, śliczne lasy, piękne widoki i dużo natury. I z grubsza rzecz biorąc to tyle odnośnie naszych zalet :)

PS. Brawo! Bardzo dobra odmiana (żeńska)
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Wizerunek Szczecina kontra reszta miast

wow:) nie ma to jak zboczyc z tematu :)))



Wyślij zaproszenie do